Vientiane - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Vientiane

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

04 December 2013 | Laos, Thakhèk

Hooii!!

Mijn grote vriendin sliep gelukkig niet op mijn kamer, maar wel nog twee andere engelse meisjes. We hebben nog even gechilld, zijn gaan douchen en toen met manon en jade naar de nachtmarkt gegaan en wat gaan eten.
Daarna zijn we weer teruggegaan, hebben gechilld en zijn we gaan slapen. Ik was nog steeds niet lekker dus ik ben helemaal vroeg gaan liggen.

De volgende dag zijn we na een ontbijt en douche het museun hier op gaan zoeken met jade en die twee engelse meisjes. Was nog best veel lopen en natuurlijk verdwaald maar uiteindelijk wel gevonden. Was best indrukwekkend maar wel klein. Ik wilde daarns nog naar het budhapark maar dat was best een stuk rijden met de tuktuk en nirmand wilde mee. Dus we gingen met zn allen weer terug. Hun zijn wat gaan eten en ik ben in de zon gaan zitten voor ons hostel.
Na weer gechilld te hebben, gedoucht enz zijn jade en ik met een duitser en twee australiese jongens wat gaan eten. Daarna zijn hun naar de dakbar gegaan en jade en ik zijn gaan kijken wat we de volgende dag wilden gaan doen.

Na heel lang getwijfeld te hebben besloot jade om met de rest van de groep naar de 4000 islands te gaan en ik wilde weten wat de thakhek loop inhoud dus ik wilde daarheen.
Ik ben daarna gaan slapen, want de volgende dag moest ik vroeg opstaan.

Die twee australiese jongens wilde ook naar het budha park in de ochtend dus ik besloot met ze mee te gaan want ik zou om 12.15uur worden opgehaald. We besloten met de bus te gaan, wat nog best ver lopen was en kwamen uiteindelijk 8.50uur aan.

Na de bus gevonden te hebben zou die na tien minuten gaan. Hij zou er een uur over doen en er was een kans dat het druk zou zijn op de wegen, omdat het de dag na de vakantie zou zijn ofzo. Ik besloot toch om niet mee te gaan, want ik kon niet het risico lopen mijn bus te missen en al je daar rondloopt met stress geniet je er ook niet van. Maar vind het jammer dat ik nu niet ben geweest.

Ik ben nog een hele wandeling door de stad gaan maken, had tenslotte toch niks te doen en heb nog een uur gewacht bij het hostel. Om 12u werd ik al opgehaald en toevallig zaten er nog twee nederlanders in de tuktuk (laura & teun). De tuktuk bracht ons naar een soort bollywood dubbeldekker. We zijn lekker voor in baan zitten, benenen omhoog en hadden een super mooi uitzicht. Nog nooit zo lekker in de bus gezeten!
De bus stopte heel vaak maar niet voor stops om te plassen ofzo, maar volgens mij was het ook een locale bus en konden mensen eruit wanneer ze wilden..
Ook dacht die chauffeur dat hij de functie had iedereens achteruitspiegel te zijn, want hij toeterde naar iedereen die die inhaalde... maar soms als ik letterlijk op het stuur had gezeten, deed hij niks.. ik snapte er niks van.

Om half 7 kwamen we aan, zijn met de toeristen een tuktjk in gegaan die ons bij ons hostel dropte. Mijne lag natuurlijk mega ver weg en ik had afgesproken om met laura en teun te eten. Dus na even omgekleed te hebben rn wat info gevraagd te hebben over de loop, wilde ik naar ze toe.
Een tuktuk kon ik niet vinden dus heb uiteindelijk het hele eind weer terug gelopen. Na een hslf uur kwam ik aan en heb ik ook wat te eten bestelt. Ze spreken hier geen engels, dus was allemaal erg moeilijk. Na het eten ben ik weer teruggegaan. Teun en laura willen de loop twee dagen doen en ik wilde nog wat info en erover nadenken.
Ik had met een andere vrouw de tuktuk terug, wat wel fijn was en zij had net de loop gedaan en kon en wat over vertellen.

Ik besloot 1 dag een beetje rond te gaan rijden en dezelfde dag nog de localbus te pakken, is de enige mogelijkheid, naar de 4000 islands.
Na een kutnacht in een hok van 1bij 1 meter, ben ik gaan douchen en hoopte ik had ik reactie had van Laura. Op een gegeven moment reageerde ze gelukkig en ga zo met ze op pad. Ben benieuwd...

Naast dit alles heb ik gisteravond het nieuws gehoord van opa vd Ham. Familie de Rijcke, heel veel sterkte, ik denk aan jullie!

  • 24 December 2013 - 08:32

    Peter:

    Lotte,
    Ik lag nog iets achter met het lezen van je blog :-) bedankt voor de condoleances. Het was een mooie dienst en begrafenis. Ga gauw veder lezen. Succes en veel plezier daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Thakhèk

Laos

Super!

Recente Reisverslagen:

07 December 2013

Dag Laos, hallo Cambodja!

05 December 2013

Don det

04 December 2013

Vientiane

01 December 2013

vang vieng

29 November 2013

Luang prabang
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 18893

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: