Ho chi minh city - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Ho chi minh city - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Ho chi minh city

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

16 December 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een warme douche, ben ik eens gaan kijken wat je hier allemaal kon beleven. Gelijk bepaald wat ik de komende dagen wilden doen en ik ben gaan eten. Toen ik uit de douche kwam zat er trouwens een Japanner in de kamer, een van mijn 12 kamergenootjes. Hij heette Massa (je zal het vast anders schrijven daarzo) en hij was 12 dagen op vakantie alleen, hij ging de volgende dag weer naar huis.

Ik ben gaan eten in een gezellig straatje hier om de hoek. Ik had blijkbaar voor een soort van kippepoot/been gekozen, niet echt een succes. Ik was na het eten verrot van de lange rit en ben naar bed gegaan.

De volgende dag ging de wekker heel vroeg omdat ik door de stad wilde lopen en van alles wilde zien. Na een ontbijt waarbij ik tuurlijk weeer ei op mn schone kleren morstte & waarbij je 100x wordt lastig gevallen of je iets van een straatverkoper wilde kopen, begon mijn wandeling.
Ik liep eerst naar een markt, vergelijkbaar met die van phnom penh maar dan binnen. De fotos zullen jullie wel iets zeggen haha. Daarna wilde ik naar een art museum, wat vlak in de buurt van de markt moest zijn. Om daar te komen moest ik een straat/wwg over waar je U tegen zegt met zoveel scooters en weinig wegaangeving waar je UU tegen zegt. Toch veilig aangekomen begon ik te zoeken naar het museum. Na een half uur bleek dus dat ik er vierkant voorbij was gelopen en vet had omgelopen.

Daar aangekomen bedacht ik mij dat ik van te voren iets beter had moeten kijken waar ik precies heen ging, want net als in Nederland heb ik ook hier niet onwijs veel met 'art'. Binnen een half uur stond ik weer buiten en ging ik op zoek naar het ho chi min museum. Dat was wel een stukje lopen maar had het in 1x gevonden. Ook dat zei mij niet mega veel en stond ik ook weer snel buiten.

Na weer 100den taxichauffeurs nee gezegd te hebben kwam ik aan mij het bitexco financieel skydeck. Na mega veel entree betaald te hebben, was ik binnen 10 seconden op de 49ste verdieping (dat voel je wel aan je oren). Daar had je uitzicht over de hele stad, echt zoooo mega vet!
Na 100den fotos gemaakt te hebben, stond ik dus weer binnen 10 seconden beneden en ging ik op zoek naar verschillende monumenten, waaronder Cathedral Notre dame & people commitmee hall. Toen ben ik naar het Ton duc thang museum gegaan, maar dat was op dat moment even gesloten.
Na wat fotos en een lunch ben ik naar het revolutie museum gegaan. Volgens mij is dat een bekende plek om te trouwen want ik zag drie stellen die bruidsfotos aan het maken waren. Vond het niet echt erg beoeiend, maar wel wat oude scooters en oldtimers gezien. Dat was dan nog wel grappig.

Daarna ben ik naar het indepence palace gegaan, was niet zo boeiend. Groot & saai. Omdat ik nog niet genoeg museums had gezien ben ik toen nog het oorlogsmuseum op gaan zoeken. Daar was het echt zo druk, dat dat niet echt relaxt was en ben er maar snel doorheen gelopen. Wel in die korte tijd heftige fotos gezien.

Om nog wat tijd te doden, ben ik nog naar een Agoda gegaan die redelijk in de buurt was. Dat is een plek waar mensen samenkomen om te bidden denk ik. Er was ook nog een groep kinderen die behandeld werden alsof ze in het leger zaten en met zn allen gingen zingen.
Met blaren onder mijn blaren ben ik toen naar een park gegaan en heb daar even een uurtje gezeten. Ik had genoeg om te bekijken want er waren meerdere groepen jongeren aan het zingen en dansen. Ook werd er veel gesport in dat park. Op een gegeven moment kwam er een vietnameens meisje naar mij toe dat ze geoefend had met engels en of ze met mij kon praten. Ik vroeg waar ze over wilde praten, maar na een vraag over van welk land ik kwam hield het op en liep ze verder. Ik denk dat ze nog wel een paar x moet oefenen.

Om 5u begon de water puppet show. Ik liep er om half 5 al naar toe en dacht de avond daarvoor kaartje gekocht te hebben. Daar aangekomen zeiden ze dat ze dat niet doen (online boekingen) en dat ik misschien gescamd was. Toen kreeg ik natuurlijke goeie stress, maar ik had twee bevestigingsmailtjes ontvangen dus ik snapte het niet. Ze belden naar het nummer in de mail, toen kreeg ik een man aan de lijn en na een lang vaag gesprek waarbij ik op een gegeven moment toch redelijk mijn geduld verloor kon ik toch naar die show. Die lui vonden mij denk niet zo leuk, want ik kreeg precies een plek naast een mega paal, waardoor ik niets kon zien als ik met mn rug tegen de leuning zat, achja..
Het was geen show die ik iemand anders aanraad. Poppen in het water, die een soort van verhaal moesten vertellen maar ik begreep er niks van. Daarnaast zaten mensen geluiden te maken, die het verhaal moesten ondersteunen. Ik vond het maar gekke geluiden en onduidelijk, maar dat is blijkbaar hun taal..

De show duurde nog geen uur (misschien ook wel fijn). Ik bedacht dat ik nog wel een stukje kon lopen en ben richting de opera theater gegaan. Ik ben in een restaurant gaan zitten waarbij je uitzicht had over de hele stad. Stel je voor, een grote straat voor met scooters en tussendoor nog wat autos en dat nog 3x zo erg (want dit kan je je echt niet voorstellen haha). Ik heb denk nooit zoveel scooters in mijn hele leven gezien, en dat op 1 plek. En toevallig is het nu op een aantal plekken ook versierd/slingers/staan er bomen voor de kerst, en dat vinden aziaten blijkbaar heel interessant want waar maar een klein beetje verlichting was, moest elke aziaat op de foto (met vingers uiteraard in een peache-teken). Kortom, bombom en bomvol hier dus haha!

Het restautant had gelukkig wifi en daardoor kon ik checken of ik gescamd was, wat waarschijnlijk niet het geval is gelukkig. Toen ik net lekker zat te chillen, zag ik mega rat onder mijn tafel lopen, ik ben dus maar gaan betalen en weggegaan.
Om kwart over 7 liep ik naar het theater. Ik werd vriendelijk ontvangen en kon kiezen uit drie verschillende soorten thee. Dat waren niet dezelfde als in Nederland, en het zeiden mij allemaal geen bal dus ik vroeg om de beste. Het was koude en zoete troep, maar grappig om een x geprobeerd te hebben. Om 8u begon de show. Een grote groep mensen beelden de Vietnamese cultuur uit, met gave acts, humor en een vleugel romantiek. Was echt gaaf om te zien hoe gespierd die mannen waren & hoe goed ze allemaal samenwerkten.

Toen de show was afgelopen kwam er een man naar mij toe en gaf mij eem briefje waar op stond dat ik had gewonnen en naar een bepaalde plek moest om mijn kado op te halen. Enkele mensen op bepaalde stoelnummers waren uitgekozen en mochten graaien in een bak, voor een briefje waar op stond wat ze hadden gewonnen. Ik won een biggoodybag. Met een grote doos in mijn handen, moest ik op de foto (die kan noooit charmant geweest zijn). Vol spanning liep ik naar buiten, was echt benieuwd wat er in die doos zat. Omdat ik heel de dag al had gelopen en echt verrot was wilde ik nu een taxi. Ken je dat gevoel van; jaaa toocchh. Natuurlijk op het enige moment dat ik een taxi wil, zijn die lui nergens te bekennen. Onderweg liep ik nog langs een podium/festival met live muziek. Zag er best gezellig uit, het was omdat ik zere voeten had en twee tassen bij mij had anders was ik zeker nog blijven staan. Het was blijkbaar omdat het bijna kerst is en dit was er elke dag.
Ik liep dus maar weer naar huis en vlak voordat ik mijn hostel was kreeg ik weer overal te horen 'taxi?' Jaa tochh..
Helemaal verrot ben ik naar bed gegaan, maar was een superdag! Het kado heb ik voor het slapen gaan natuurlijk nog wel uitgepakt en het was een huggee spaarvarken. Hoe ga ik die nou meenemen...

Na een korte nacht moest ik mijn bed uit om te douchen en tas in te pakken. Om 8u (werd natuurlijk 8.45u) werd ik opgehaald om naar de tunnels te gaan. Met een bus vol en een grappige guide Tai die van alles vertelde over Vietnam, gingen we weg. Na een rondleiding langs allemaal bbtraps, konden we schieten en gingen we door de tunnels (100 meter lang). Het was er echt zo smal en warm. Helemaal heet kwam ik eruit. Ik had er maar door heen gekropen, anders kon ik echt niet. En ze waren al groter gemaakt voor de toeristen..
Toen gingen we weer terug en ben ik naar de dierentuin hier gegaan. Niet zo boeiend en de dierentuin was slecht onderhouden. Horen paarden trouwens ook in een dierentuin?

Daarna wildenik nog naar de allerlaatste museum hier, het history museum, maar die was al dicht. Helaass.. dus ging ik maar met de scootertaxi terug naar het hostel. Dat was ook echt nog een belevenis!
Omdat het nog te vroeg was om te eten wilde ik weer even mijn fotos op mn usb zetten. Na flink gedoe, vastgeloop en weet ik het wat was ik opeens 800 fotos kwijt (de meeste fotos van de twee dagen hier). Spoog er goed van, maar het waren geen fotos van dingen die ik niet op internet kon vinden dus dat scheelt. Maar jammer is het wel..

Ondanks dat ik al was uitgecheckt mocht ik hier nog wel even douchen, wat ook echt nodig was en daarna ben ik gaan eten. Toen onderweg een Vietnamese vent het lef had op mijn reet te slaan, was ik er echt klaar mee en dat had heb ik hem wel even duidelijk gemaakt. De idioot.

Na het eten ben ik teruggegaan, heb die vent niet meer gezien en ben gaan wachten tot ik naar de bus kon. Vanavond vertrek ik namelijk alweer naar Da lat, ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vietnam

Super!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Hanoi 2

31 December 2013

Hanoi 1

27 December 2013

Hoi An & Hue

24 December 2013

Nha trang

20 December 2013

Dalat & 3daagse motorrit
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 18879

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: