Dalat & 3daagse motorrit - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Dalat & 3daagse motorrit - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Dalat & 3daagse motorrit

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

20 December 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ik had afgesproken met een van de hostelmedewerkers om 10uur weg te gaan naar het busstation. Vanaf 9u zat hij al helemaal zenuwachtig te doen en om kwart voor 10 gingen we echt. Blijkbaar moesten we eerst nog mijn kaartje regelen voordat ik naar Dalat kon. Daardoor kon ik wel om 10u de bus nemen ipv de bus van 11uur. De bus kwam 10 over 10 en even later reden we weg. Het was weer een ander soort slaapbus dan dat ik al had gehad. Het waren nu een soort meer ligstoelen. Ik lag helemaal achterin met 4 stoelen naast elkaar. De bus was niet helemaal vol en de plekken naast mij bleven ook leeg. Helemaal goud want daardoor ben ik overdwars gaan liggen, over al de 4 de stoelen heen. Eindelijk eens lekker kunnen liggen in de bus. Om kwart over 4 kwamen we aan op het busstation in Dalat.

Veel motortaxis wilde mij meenemen, maar met 2 grote tassen had ik daar weinig zin in. En blijkbaar kon je ook gewoon gratis in een minibusje mee, dus koos ik natuurlijk daarvoor. Ik zei de naam van het hostel waar ik geboekt had en liet het adres zien maar kreeg alleen maar vreemde reacties. Die lui spreken ook geen woord engels en dat maakte het er niet makkelijker op.
Met een overvol busje gingen we weg. Onderweg reed hij heel langzaam langs een cafe, maar stopte niet. Toen iedereen afgezet was behalve ik reed hij weer naar dat cafe, maar stopte toen wel en zei dat ik er was.
Ik zag geen hostel dus ik geloofde het niet, die man kon geen engels dus communiceren was erg lastig. Hij vroeg het nog aan verschillende mensen, maar die wisten het ook niet. Toen is hij gaan rijden en bracht mij weer terug naar het busstation.

Toen hij buiten ging zitten en een peukie ging roken werd ik kwaad want ik wilde naar bed en hij hielp niet echt. Toen kwamen er weer nieuwe volle bussen aan en een aantal van die mensen gingen in het busje waarin ik zat. Ik ging dus gewoon weer met een nieuwe ronde mee.
Die nieuwe mensen konden wel engels en zorgde ervoor dat de chauffeur ging bellen. Hij dropte me weer bij dat cafe. In het smalle straatje ernaast ging een klein bordje met een pijl waar de naam van mijn hostel op stond. Die man zat dus wel in 1x goed.. Maar dat smalle straatje was nogal lang en na flink wat zoeken met die 2 grote tassen had ik het gevonden. Gelukkig was een van de eigenaren wakker en kon ik naar binnen. Toen ze zei dat ik over een uur pas naar bed kon werd ik gek. Opeens kon het wel dus niet veel later lag ik (in misschien wel een vieze) bed. Ik schrok toen ik de kamer zag, het was echt dormer dan dorm. De deur was een schuifdeur naar 2 aaneengesloten kamers die vol stond met stapelbedden en vrijwel elk bed was vol.

Ik sliep hoog en viel gelijk in slaap. Na 3 uur slaap was het klaar want toen waren alle andere mensen met allerlei dingen bezig. Naast mij sliep een nederlands meisje, Naom, en met haar heb ik even zitten kletsen.
Met een beetje vreemd gevoel ging ik maar uit bed en wilde douchen. Precies op die ochtend deed het water het niet dus ik kon niet wassen of tandenpoetsen. Jaa tochh..

Ik besloot maar een rondje door de stad te gaan lopen. Ik had geen zin om echt iets op te zoeken en ben gewoon door door het centrum gaan lopen. Onderweg kwam ik een travelagency tegen en ben gaan informeren naar de mogelijkheden voor in die stad. Ze hadden van alles maar niets sprak me echt aan. Ook kon je een easyrider boeken toen ik daar naar vroeg kwam precies An aan gelopen. Hij was een rider en liet me allemaal boekjes zien met verhalen van mensen die met hem mee zijn geweest. Na een uur gepraat en gewtijfeld te hebben besloot ik om het te doen en zo naar Nha Trang te gaan. Tijdens dat gesprek kreeg ik nog koffie. Ik houd niet van koffie en drink het nooit maar deze was echt lekker.

Ik liet An zien waar ik sliep voor de volgende dag en hij liet mij toen zien hoe erg ik om was gelopen en hoe dicht ik bij de travelagency sliep.
Hij zette me af bij het centrum en ik ben gaan lunchen. Toen ik wilde pinnen zei t automaat dat mn pas geblokkeerd was. Ik schoot natuurlijk volledig in de stress, maar de vrouw van het alarmnummer zei dat ze niks geks kon zien. Dat kon nog wel betekenen dat mn pas gescimd was, lekker dan..

Ben mijn rondje af gaan maken en besloot lekker te gaan chillen in het hostel. Toen ik terug kwam kreeg ik nog een kop thee van een van de eigenaresse, ook lekker. Ik ben in bed gaan liggen en ik ben er niet meer uitgekomen. Om 9u lag ik te pitten.

Om half 9 werd ik opgehaald door An. Ik was mega gestresst want ik wist weinig van wat we gingen doen en ik hoopte maar dat ik het leuk zou vinden. Toen alle spullen er op zaten, reden we weg.
We zijn op verschillende plaatsen gestopt, zoals rijstvelden, rupsenfabriek, olifanten waterval, enz. Allemaal leuk om te zien, maar het leukste vond ik het uitzicht over de bergen en de natuur. Onderweg ging het ook nog even regenen, maar gelukkig had An ponchos bij zich want ik had me daar niet op voorbereid. Koud en moe kwamen we om half 5 aan bij de homestay. Daarvoor moest ik mijn paspoort ergens afgeven, dat vond ik niet heel chil. Ik had nog nooit homestay geslapen en had blijkbaar ook de verkeerde verwachtingen, want het was een grote ruimte van hout zonder douche/wc, met matrassen op de grond en An sliep in dezelfde ruimte. Naar de wificode hoefde ik niet eens te vragen. Okeeee..

An ging ergens heen en daardoor kon ik even alleen chillen. Ik heb nagedacht over om ipv de tour 3 dagen te doen, die volgende dag gelijk naar nha trang te gaan want zo leuk vond ik die dag niet. Uiteindelijk toch besloten om 3 dagen te gaan want de volgende dag zou heel anders zijn.
Ik moest op een gegeven moment heel nodig plassen maar ik snapte het slot niet. Gelukkig was mijn buurmeisje (allemaal easyridertrips daarzo) ook nederlands en zij wilde wel even oppassen. Toen ik terugkwam raakten we aan de praat en hebben we lang zitten kletsen.

Om kwart over 7 kwam haar chauffeur haar halen om te eten, maar ik kon niet mee want ik kon het huisje niet dichtdoen. Om kwart voor 8 kwam An kijken en die kreeg dat slot natuurlijk wel dicht, maar ik vond het toen wel best. Ben een boek gaan lezen en even later gaan slapen. Omdat het nogal hard waaide, gingen de deuren telkens open. Ik kon de deuren niet op slot doen, want dan kon an niet meer naar binnen. Dus ik deed alleen de ketting erdoor, zonder slot zodat de deuren toch nog een beetje gesloten zouden blijven. Ik was toch nog bang dat An dat niet zou zien en dus ee niet in kon, dus ik bleef een beetje half wakker. Ik verwachtte hem iets van 10uur terug, maar dat werd 2u! Toen ging het licht uit en kon ik nog een beetje slapen.

Om 5/6u vonden de kinderen en dieren het genoeg geweest en maakten toch een herrie! Daarnaast startte iemand een motor, die zo hard klonk dat ik dacht dat er een oorlog was begonnen. An ging er weer uit en ik bleef nog even liggen tot half 8.

Om 8u ging ik samen met buurmeisje kirsten ontbijten. Echt gegeten hebben we niet, en om half 9 vertrok ik weer met An.
We hebbben weer verschillende stops gemaakt, zoals bij een cacaoboer, waterval, dingen waarvan ik de naam niet weet, steenmakerij, enz. Na een prima lunch, waarbij ik een klein jochie wilde leren hoe je kopenschotel met een stiekje maakt, gingen we verder. Na nog een korte stop voor het uitzicht en een marktje kwamen we aan bij onze bungalow. Dit was zooveel beter dan het vorige. Een eigen kamer met een tweepersoonsbed en een warme douche, alleen nog steeds geen wifi.

We sliepen bij een waterval, en An zei dat ik er wel kon gaan zwemmen. Na even omgekleed te hebben, was ik er heen gelopen maar naast dat het veeelste koud water was, vond ik het niet echt chil om te gaan zwemmen tussen rotsen en een stroming. Ik heb even op een grote steen bij de waterval gezeten en ben daarna gaan douchen en chillen.

Om 7u hadden we afgesproken om te eten. Het eten is hier echt binnen 5 minuten klaar dus kwart over 7 waren we klaar met eten. Een paar mannen waren aan het karoaken. Het klonk echt voor geen meter maar ik ben er wel even bij gaan zitten om te kijken. Ze wilden ookl dat ik ging zingen, na 100x nee gezegd te hebben gaven ze het gelukkig op haha. Toen ik vond dat mijn oren genoeg pijn hadden geleden van het geschreeuw in die microfoon ben ik naar bed gegaan. Na een prima nachtje ben ik opgestaan om te ontbijten en om 8u vertrokken we. De mensen vinden hier blanke rondogen prachtig denk ik want ze wilden weer met me op de foto, voel me hier soms een dier in de dierentuin haha.

Deze dag stopten we gelukkig niet zoveel meer en reden we aardig door naar Nha trand. Kwam best uit want ik was dat zitten op de motor wel zat en bestmoe. Om half 3 kwamen we aan bij een hostel die ik als tip had gekregen van Naom. Prima hostel met lekker wifi dus ik ben even wat internettijd in gaan halen haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vietnam

Super!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Hanoi 2

31 December 2013

Hanoi 1

27 December 2013

Hoi An & Hue

24 December 2013

Nha trang

20 December 2013

Dalat & 3daagse motorrit
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 18881

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: