Lombok - Gili air & Senggigi (& kuta) - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Lombok - Gili air & Senggigi (& kuta) - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Lombok - Gili air & Senggigi (& kuta)

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

22 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Asa en ik stapten om kwart voor 10 op de boot richting gili air. Halfuurtje later kwamen we aan, gelijk naar ons hostel gelopen. We sliepen in andere kamers, kleden ons om en gingen naar het restaurantje tegenover ons hostel om te ontbijten. Eind van de middag wilde ik even wat eten, na een uur bracht de beste man 2 gewone ronde aardappels. Daar dacht ik even anders over en ben naar een ander restaurantje gegaan. Heerlijk gegeten, ben gaan douchen en toen zag ik Asa weer. Nadat zij gedoucht had wilden we even een rondje gaan lopen. Dat werd een rondje om het eiland, maar net als de vorige x begon het weer te regenen. Dit keer waren we later gestart dus hebben een groot deel in het donker gelopen, want het is hier niet verlicht savonds, dat was minder grappig. Rond 7 u waren we weer terug, drankje gedaan en toen naar bed gegaan.

Na een prima nachtje, was ik vroeg wakker en ben ik gaan ontbijten op het strand. Het strand is hier wel relaxter dan op gili T, veel minder vliegen en ongein maar wel veel meer krabben, wat ik dan weer minder leuk vind. Na een keer verplaatst te zijn vanwege het aantal krabben, kreeg ik last van veel vliegen beesten om mijn heen dus ik besloot naar het zwembad bij ons hostel te gaan. Het was daar iets warmer, maar geen enkel vervelend dier te vinden, helemaal goed.
Niet veel later kwam Asa ook. We hebben er heel de dag gelegen, en zijn om 6u wat gaan eten. Daarna zijn we even rond gaan lopen, en hebben nog ergens een drankje gedaan. Na het drankje ben ik naar bed gegaan. Ik was vroeg wakker. Mijn kamergenoot vertrok al vroeg en ik ben daarna mijn volgende bootticket gaan halen en gaan ontbijten. Ik was op het strand blijven liggen, maar ondanks de zitzak vond ik die krabben toch echt te dicht in de buurt komen. Ik vond Asa bij het zwembad en we hebben daar smiddags gechilld. Soms baalde ik als het bewolkt was, maar als de zon dan scheen maakte die het mooi weer goed, kannonnen.

Op een gegeven moment wilde ik mijn water weer bijvullen, maar het is natuurlijk een eiland en er was geen water meer en dat kon dus niet. Toen kwam ik toevallig 2 nederlanders tegen die we al eerder hadden ontmoet. Zij lieten me zien waar hun sliepen en heb nog even een drankje met hun gedaan. We spraken af om met zn allen te eten en ben toen teruggegaan naar mn hostel. Na nog even gezwommen te hebben, ben ik heel relaxt en uitgebreid om gaan kleden. Om 8u stonden Asa en ik klaar om te eten en gingen marieke en adam maar tegemoet lopen, want hun waren er nog niet. Toen we ze gevonden hadden, zijn we ergens gaan zitten en hebben wel lekker gedineerd. Daarna zijn we allemaal richting ons hostel/bed gegaan.
Ik had weer een schoon bed en de kamer voor mijzelf, maar het was een beetje onrustige nacht. Ik ging er vroeg uit (moest er sowieso vroeg uit) en ging me aankleden en uitchecken. Na even gewacht te hebben in het haventje werden we met een grote groep op lombok gedropt, wat 10 minuutjes varen was van gili air.

Daar was het een mega chaos van locals en toeristen. Ze vroegen allemaal met welke organisatie ik mee ging, ik had geen idee, boeide me ook niet zolang ik maar in senggigi werd gedropt. Zij werken alleen anders, want ze werken met organisaties en kijken eigenlijk niet naar hoeveel aantal personen naar dezelfde plek gaan. Iedereen had namelijk een andere eindbestemming en de mijne was Senggigi. Een mannetje die het allemaal een beetje regelde, zei 2x tegen mij dat ik naar kuta in lombok moest. Ik had geen idee waarom maar ik dacht daar sowieso even anders over. Na lang gewacht te hebben en vaag gedoe, zaten we uiteindelijk met zn 5en in een busje (over de kwaliteit van het busje zal ik niet te veel zeggen, maar je wil bijv al niet eens weten hoe dat busje dichtging..). Senggigi was na veel bergen, bochten en heuvels de eerste bestemming. Ik had mn hostel snel gevonden en niet veel later had ik een bed. Ik was de enige in de kamer, dus had vrije keus. De deur kan alleen niet op slot, dat vond ik wat minder grappig. Ik ben gaan eten, want ik had mega honger en ben daarna even door het centrum gelopen. Ik moest er nog een voor mn verzameling, en dit keer werd die speciaal voor mij gemaakt, wat heel leuk was om te zien.
Terwijl ik stond te wachten kwam er een groep van 30 locals langs lopen die nog net hun nek niet braken toen ze naar mij keken, echt niet normaal, ik kon het niet laten pm een paar modellenposes aan te nemen haha.

Het centrum van senggigi is verder niet zo groot dus ik was snel klaar. Wat ik een tijdje niet heb gehad, was hier helaas wel weer zo; veel mensen die blijven zeuren of je wat wil kopen of voorbijrijdende taxis die toeteren om je aandacht te trekken. Maar ik moest wel keihard lachen toen ik ergens langsliep en een man zei, zonder dat ik 1 woord gezegd had, 'hoe gaat het met jou?'. Alsof er Nederland op mn voorhoofd staat.
Ik ben daarna terug naar het hostel gegaan, heb even zitten internetten om te kijken wat ik wilde doen na senggigi. Toen kreeg ik weer megahonger dus ben naar een restaurantje gegaan, waar ze weer heerlijke chicken satay hadden. Daarna ben ik even langs het supermarktje gelopen, wat een wereld winkel. Heb spullen gevonden, waar ik al heel lang naar zocht maar ze hadden ook chocolade muisjes (hagelslag). Dat is toch goud!

Heb er denk wel een uur rond gelopen en ben toen gaan chillen in het hostel. Ik ben gaan liggen en er niet meer vanaf gekomen. Totdat ik ging douchen.. en dat was dit keer van een heel ander niveau dan dat ik gewend ben. Klein hokje, waar je geen spullen in kwijt kon en de 'muren' waren van niet aaneengesloten bamboostokken, dus je kon gewoon je buurman zien douchen. Niet echt heel relaxt dus.

Volgende dag was ik al vroeg wakker, ben gaan ontbijten een bootticket voor naar Bali gaan regelen. Het centrumpje had ik al gezien, dus ik wilde graag naar het strand. Helaas stond het weer op onweer, dus mijn plannen vielen bijna in het water. Toen het weer een beetje oke was, ging ik een taxi regelen. De eerste man vroeg 150, ik bood 100, en hij zei gelijk oke. Dat gaf mij een onderbuik gevoel en tpen hij zijn auto aan het halen was bleek dus dat 50 ongeveer normaal is.
Toen die man terug was, heb ik hem gezegd niet met hem mee te gaan voor die prijs, waarna hij boos keek naar mensen van mijn hostel en zonder iets te zeggen wegliep. Na flink lullen als brugman toch mijn prijs gekregen ne ging ik naar Malimbo beach. Grappig strandje, maar omdat het weer zo grauw was, was er natuurlijk geen bal te beleven. Toen ik terug kwam bij het hostel was Asa daar ook. Ik wilde naar Kuta (plaatsje in lombok) en Asa ging door het centrum van Senggigi lopen. Na een lange rit, waardoor ik veel van lombok heb gezien, kwam ik aan in Kuta, was een mooi strand.

Toen ik terugkwam ben ik gaan chillen en niet veel later zijn Asa en ik wat gaan eten. Het is dat dit restaurantje zo goedkoop was, het was de eerste keer dat het tegenviel. Savonds begon het weer keihard te regenen dus Asa en ik hebben niet veel meer gedaan dan chillen.
Ik was al vroeg wakker de volgende dag, ik had niet zo lekker geslapen want ipv met 3 mensen sliepen we nu opeens met 6 en de gast boven mij wist niet zo goed of die nou in of uit het bed wilde zijn.

Na wat gegeten, uitgecheckt te hebben en een lekkere nederlandse lunch in mijn wereldwinkel gehaald te hebben, werd ik om half 11 opgehaald. Na een uur rijden, met dezelfde man en dezelfde vreselijk slechte auto als naar senggigi, kwamen we aan bij de boot. Voor wat ik gewend was, was dit echt een mega boot, waar ook allemaal autos en bussen opkonden. Toen ik uit het busje stapte, kreeg ik gelijk wat eten in mijn gezicht.Ik dacht dat ik dat gratis kreeg, maar dat was een denkfoutje. Het was pas de eerste verkoper van de honderden die wat probeerden te verkopen. Zelfs op de boot kwamen ze massaal met van alles aan zetten en alles 5x aanbieden. Na een uur gewacht te hebben op de boot, gingen we weg. Ik had op de heenweg naar de gilis het geluk dat ik toen nog de fastboot kon pakken, een dag of wat daarna ging die niet meer want er was een storm boven de zee ofzo. Ik zat nu dus op een slowboot en die deed er bijna 5u over. Desondankswas het wel een prima ritje, was het heel georganiseerd toen we van de boot af kwamen en zaten we niet veel later met een klein clubje in het busje richting kuta. Een uurtje later werden we gedropt in het centrum van kuta, na even zoeken had ik een motortaxi en niet veel later was ik bij mijn hostel.
Heel mooi en strak hostel, met stapelbedden van drie hoog, echt gruwelijk om te zien. Ik slaap gewpon beneden, dus hoef helaas niet iedere x omhoog te klimmen, maar kan nu wel makkelijk bij mijn spullen. Morgen ga ik lekker de stad hier verkennen.

Toedels!

  • 30 Januari 2014 - 15:54

    Liza:

    Haha lies! kommie nou al is een keer terug ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1537
Totaal aantal bezoekers 18885

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: