Bali - Kuta & Ubud & Sanur & Java - Jakarta - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Bali - Kuta & Ubud & Sanur & Java - Jakarta - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Bali - Kuta & Ubud & Sanur & Java - Jakarta

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

31 Januari 2014 | Indonesië, Senggigi

Ik heb een tijdje niks van me laten horen, maar dat maak ik nu weer goed met een extra langg verhaal ;)

Ik was zo moe van de hele dag reizen naar Kuta in Bali dat ik ben gaan zitten en er niet van af wilde komen. Na toch maar een douche gepakt te hebben, ben ik gaan slapen. Volgende ochtend wilde ik door het centrum lopen en nog even shoppen. Het regende precies natuurlijk toen ik weg wilde, maar gelukkig kon ik een paraplu van het hostel lenen. Mijn franse kamergenootje Caroline moest ook naar het centrum en had een scooter gehuurd, dus ze kon mij wel brengen. Ze liet mij wat straatjes zien, maar het was overal vrijwel hetzelfde. Toen we bij het marktje aankwamen, werden die verkopers haar te veel en ging ze naar het strand. Het was namelijk gestopt met regenen en de zon was goed aanwezig. Ik ben nog even door gegaan en ben goed geslaagd. Om 4u kwam ik verrot van het lopen terug bij het hostel, want het hostel lag ook een stukje van het centrum vandaan dus dat was ook nog een wandeling.

Ik ben later even wat eten gaan scoren en heb de rest van de dag niet veel meer gedaan. De volgende dag wilde ik naar het strand. Dit keer scheen de zon toen ik wegging, maar ging het precies regenen toen ik bijna bij het strand was. En natuurlijk had ik nu net geen paraplu bij me.
Onderweg naar het strand was ik Adam toevallig tegengekomen, na een praatje gingen we allebei de andere kant op. Toen ik een uur voor de regen had geschuild, ben ik naar de straat gegaan waar adam en marieke verbleven, in de hoop ze tegen te komen. Dat gebeurde toevallig ook.

Na een drankje zijn we gaan shoppen, want hun hadden nog wat souvenirs nodig. Na een hele middag weer aan de wandel zijn geweest, zijn we wat gaan eten en terug naar ons eigen hostel gegaan. Ik ben gaan douchen, heb even geslapen en wilde toen wel het nachtleven verkennen hier. Mijn franse kamergenootje Caroline wilde dat eerst ook, maar lag te slapen op het moment dat ze weg wilde. Nadat ik het nog een paar gevraagd had of ze nog wilde, kwam er een nieuw meisje in de kamer en zij wilde wel op pad. Jennie en ik pakten de taxi en belandden in de skybar. Superdikke tent was dat! En toevallig draaide ook nog onze billytheklit in een van de zalen. Rond 3u toch maar naar huis gegaan, want ik ging de volgende dag vroeg naar ubud.

Na een kort nachtje, snel mijn spullen ingepakt te hebben, nog een video gemaakt te hebben voor een van de personeelsleden ging ik op zoek naar een taxi die mij naar de travelagency kon brengen. Taxis in overvloed hier, dus dat was geen probleem. Na even gewacht te hebben, want ik was een beetje vroeg, gingen we weg. Er waren meer mensen dan stoelen dus een klein groepje bleef achter, die zouden met een ander busje gaan.
Een uurtje of wat later kwamen we aan in Ubud. Binnen no time had een motortaxi mij bij mn hostel gebracht, ben ik even wat gaan eten en toen ben ik even wat uurtjes slaap in gaan halen. Om 3u scheen de zon nog vollop dus ik ben even een rondje gaan lopen door het centrum. Het was niet heel groot, maar wel gezellig en met een markt. Daarna ben ik gaan eten, douchen en savonds met mijn Deense kamergenootje Louise naar een traditionele dansshow gegaan. Ik wist het verhaal niet, dus snapte er niet heel veel van maar was wel erg leuk om te zien. Na een uurtje of wat was het afgelopen, zijn we teruggegaan naar het hostel en naar bed gegaan.

Volgende ochtend werd ik redelijk vroeg wakker, vertrok het Deense meisje, ben ik gaan ontbijten en met mijn nieuwe engelse kamergenootje Claire een fiets gaan huren. We gingen naar de rijstvelden, dat ongeveer 8 km verderop lag. Ik verwachtte een relaxt ritje met een lekker zonnetje. De zon was aanwezig maar de weg liep omhoog, alsof we een berg op gingen. Man, wat een workout! Helemaal blij en uitgeput toen we aankwamen, even rondgelopen door de rijstvelden (waar je ook nog een beetje voor moest klimmen), zijn we naar de monkey forest gegaan. Claire was daar al geweest dus ik ging alleen het terrein (een soort bos) op. Ik pieste 22 kleuren, want die beesten zijn niet bang om brutaal te zijn of om je pijn te doen. Toen ik na 10 minuten rondgelopen te hebben, veel fotos gemaakt te hebben en andere mensen hoorden gillen, was ik er klaar mee en ben ik hem heel gauw gepeerd.

We zijn teruggegaan, fietsen weer gedropt en lekker bij een zwembad gaan liggen dat van een hotel was vlak naast ons hostel. Om half 6 zijn we teruggegaan, ik verging van de honger dus ben wat gaan eten en gaan chillen. Verder eigenlijk niet veel gedaan die avond.
Volgende dag ging ik vroeg mijn bed uit, nadat ik mijn tas had gepakt en had ontbeten werd ik opgehaald door de shuttlebus om naar Sanur te gaan. De beste keuze ever! Na een uurtje kwamen we aan, lk kwam ik toevallig jennie weer tegen en na even zoeken vond ik een taxi die mij voor mijn prijs naar mn hostel wilde brengen. Superrelaxt hostel, relaxte kamer, met zwembad en hele aardige mensen. Ik ben mij heel snel om gaan kleden en bij het zwembad gaan liggen. Toen de zon weg was, ben ik gaan douchen en naar het centrumpje hier gelopen. Het is een gezellig centrumpje, maar voor mij iets te rustig. Wel echt mega veel nederlanders, op heel bali trouwens. Ik ben wat gaan eten, heerlijke indonesische chicken satay op en teruggegaan naar het hostel. Een meisje had de film eat, pray, love gekocht en hier is een tv en dvd speler dus die gingen we met een heel groepje kijken. Daarna ben ik naar bed gegaan.

De nacht was niet zo relaxt, doordat er 6 van 8 mensen mannen waren in de kamer en daarvan snurkten er 2. Om 8u lag ik weer bij het zwembad, klaar voor waarschijnlijk mijn laatste bakdag. Het was alsof de zon wist dat het mijn laatste was, man wat was de zon heet. Ik voelde me heel de dag als een gebraden kip. Om half 4 wilde ik even wat anders, dus ben naar het strand gelopen om te kijken hoe het daar was. Grappig om te zien maar ik bestierf het van de honger, dus haalde een pizza (take away) en at die lekker weer op een bedje bij het hostel op. Daarna ben ik uitgebreid gaan douchen en mijn tas alvast gaan voorbereiden voor de volgende dag. Ze gingen weer een filmpje kijken, maar de tv werkte niet helemaal mee en ik voelde me niet zo lekker dus ik hield het al gauw voor gezien.

Volgende dag was ik vroeg wakker en ging ik er maar uit. Ik kon en moest mijn tas nu anders inpakken, want ik zal alleen nog maar met het vliegtuig reizen en geen bus meer. Iemand had me de tip gegeven om je kleren op te rollen, dat is briljant zeg! Kan echt veel meer kwijt nu.
Ik was snel klaar en ben uit gaan checken. De taxi kwam een half uur te vrpeg maar ik was ook al klaar dus we konden weg. Ze zeiden dat het een uur rijden was, maar na een half uur kwamen we aan. Zo grappig dat je hier soms minder betaald dan de bedoeling is, als ze geen wisselgeld hebben. Dus ik betaalde maar 65 ipv 80, lekkertjess.

Ik was dus wel weer veel te vroeg, zat eerst nog verkeerd, weer een tassencontrole en toen heb ik weer gewacht. Ik checkte voor de gein even hoe zwaar mn backpack was. Ik mocht maar 15 kilo maar hij was 15,8. Beetje zenuwachtig stond ik in de rij maar er werd niks van gezegd. Ik ben toen naar de gate gegaan. Op het moment dat we op moesten stijgen gingen we pas de bus in die ons naar het vliegtuig bracht. We hadden een beetje turbelentie en ik denk dat iemand last had van zn darmen, maar gelukkig duurde de vlucht maar een uurtje en kwamen we meer dan uur later dan gepland aan. Mijn tas was weer een van de eerste en niet veel later stond ik buiten bij de bushalte op de bus te wachten. Niet veel later kwam er een ander nederlands meisje, die een vlucht naar bali wilde pakken maar alles zat vol dus ging ze het met de trein proberen.
We pakten dezelfde bus en toen we uitstapten wilde zij een treinkaartje halen. Ook de treinen zaten vol en dus gingen we samen in een mini tuktuk (mijn benen hield ik omhoog want daar was geen ruimte meer voor door onze tassen) naar het hostel dat ik geboekt had. Ook daar was er voor haar geen plek meer maar ik had al geboekt en nadat ik nog met heel veel andere nederlanders had gekletst, ben ik naar mijn kamer gegaan. Ik had mega honger dus ik ging even eten scoren. Toen ik terugkwam zag ik dat je gewoon thebigbangtheory kon kijken beneden, helemaal goud. Dus ipv naar bed bleef ik lekker beneden bij de tv hangen.

De nacht was wat minder fijn door een snurker. Mn oordopjes had ik niet bij de hand dus werd het muziek en dat ging prima.
Ik ben de volgende ochtend mijn laatste beetje wasmiddel op gaan maken, zelf gaan douchen en gaan ontbijten. Daarna ben ik de stad in gegaan met mijn belgische kamergenootje. We zijn eerst naar central jakarta gegaan en toen naar Kota (gebiedje in het noorden). We waren al vroeg terug en ik ben toen thehungergames2 gaan kijken (zelfs die hebben ze ook!). Jakarta is maar een smerige, oude, vieze stad. Aardige mannen maar ze willen allemaal weten of je al getrouwd ben.

Ik heb niet veel meegekregen van de overstromingen, alleen terug naar het hostel moesten we wel door grote plassen en ergens zagen we een brug boven het water en van die brug kon je de onderkant niet eens meer zien, zo hoog stond het water..
Na thehungergames ben ik weer thebigbangtheory gaan kijken, wat gaan eten, verder gaan kijken en met mensen zitten lullen. Om half 10 vond ik het mooi geweest maar ben toch pas 11u gaan slapen. Weer een slechte nacht doordat de mensen hier onbewust een liedje maken en ik lag dus weer wakker. Er stond een reminder in het rood op mijn ticket voor naar hongkong en de dag ervoor hield het mij al bezig. Toen ik smorgens zo vrpeg wakker was door het gesnurk besefte ik mij ineens dat ik al die tijd al fout zat en ik mijn vlucht had gemist. Ik vloog naar benedem0n naar de receptie, maar daar was alleen een nederlandse jongen maar die zei inderdaad ook dat ik de vlucht waarschijnlijk gemist had. Ik dacht dat ik een vlucht op vrijdag op zaterdagnacht had maar het was van donderdag op vrijdag.

Wat een hele relaxte dag had moeten worden werd een hele chaotische en gestresstee. Ik kon het callceenter nog niet bellen, dus ik besloot mijn tas in te pakken en alvast naar het vliegveld te gaan om te proberen te redden wat er nog te redden viel. De taxi dropte me ergens maar de office was ergens anders dus moest ik een shuttlebus nemen, daar konden ze niks anders voor mij doen dan een nieuw ticket boeken. Ik had op internet goedkopere vluchten gezien die eerder gingen dus ik wilde eerst andere organisaties proberen. Ik moest weer de shuttlebus pakken naar een ander terminal. Daar konden ze me niet helpen want op die manier een ticket boeken was veel duurder, ik heb nog een andere organisatie geprobeerd maar dat was hetzelfde verhaal.

Toen wilde ik kijken wat ik via internet kon regelen, heel gedoe voor de wifi en iedere x moest ik opnieuw door de tassencontrole. Echt een gedoe, ook dat sjouwen met die tas van 16 kilo. Uiteindelijk concludeerde ik dat ik weer terugmoest naar de organisatie waar ik mee zou vliegen want hun waren de goedkoopste. Ik pakte weer de shuttlebus en boekte een ticket. Het was de vlucht die ik dacht zou te hebben, dus het betekende dat ik savonds pas vloog en ik dus heel de dag op het vliegveld doorging brengen.

Mijn laatste dag in indonesie breng ik dus door op het vliegveld. Ik vond Indonesie heel leuk, hele aardige mensen hier, maar de grootste draken als het om geld gaat. Ik heb me niet echt goed voorbereid toen ik naar Indonesie ging en had niet gedacht dat het zoo groot zou zijn. Veel plaatjes om te zien, veel verschillende culturen enz, maar vooral een mooi land om te chillen en voor de stranden.

Op naar Hongkong! Latersss

  • 31 Januari 2014 - 13:33

    Corine:

    hey lies!wat een verhaal weer!wat een ervaringen.zo in je uppie!ongelofelijk stoer! het einde nu bijna in zicht?nog heel veel ontdekkingen en plezier en een goede reis back home!xxxxcorine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 18884

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: