Hong kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Hong kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Hong kong

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

04 Februari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Toen ik 100x tweewoordennnegenletters en duuurtttlang had gedacht gingen we eindelijk de lucht in. Ik was dit trouwens wel zo slim om mijn geld te wisselen op het vliegveld waardoor ik het gekd dat ik overhield op kon maken aan een blikje drinken en een lolly haha.
Het vliegtuig was half vol/leeg en ik had precies geen buren dus ik heb lekker kunnen liggen. Helaas was het geen lange slaap want de vlucht duurde 4u. Het vliegveld op Hongkong is echt huggee, maar mooi. Ik was snel door de douane en had weer als een van de eerste mijn tas. Ik moest even zoeken naar de bus en toen even wachten maar niet veel later reden we naar Hongkongisland. Die bussen zijn echt mooi joh, kreeg zowat een rondleiding door zo'n computerstem. Was al bijna een halfuur rijden naar de eerste stop dus heb wel even in de bus gezeten.

Aangekomen bij mijn halte was het even zoeken naar mensen die engels praten en mij de goede straat konden wijzen. Het hostel zit verstopt in een huggeee gebouw. De receptie zit al op de 3de etage. Ik was er om half 9 en kon dus mijn kamer nog niet in. Ik had echt mega behoefte aan een bed en een douche, maar had dus pech. Wachten was eigenlijk geen optie dus ben de stad maar in gegaan. In het begin kwam ik toevallig nog een meisje uit het vliegtuig tegen en vroeg een jongen of hij fotos van mijn voeten mocht maken voor een schoolopdracht. Dus na een fotoshoot van 6 poses vervolgde ik mijn trip. Hele grote gebouwen, drukte en leuke dingen om te zien. Heb een groot rondje gelopen en was om half 2 weer helemaal verrot terug. Mijn kamer is op de 6de verdieping en sliep met nog 3 anderen in de kamer. Ik ben eerst een paar uur gaan slapen, toen gaan douchen en naar de haven gegaan. Ik ontmoette toen mijn kamergenootje, een oudere amerikaanse vrouw, en die begon gelijk een heel priveverhaal te vertellen (wat ik jullie zal besparen) maar de hints dat ik dat verhaal niet eens wilde weten kwamen duidelijk niet aan..

Ik was maar een beetje vroeg gaan lopen, en had niet veel later moeten gaan want ik had daardoor een redelijk goed plekje. Toen ik later achterom keek stonden er echt miljoenen minimensen achter me. Omdat ik er dus wat vroeg was moest ik even wachten maar gelukkig stond er een australische vrouw naast me dus heb even gekletst. Om precies 8u begon het vuurwerk en dat duurde 20 minuten lang. Superleuk om te zien! Daarna ging de hele menigte naar huis. Gelukkig was het best goed georganiseerd en liepen we redelijk vlot weg. Onderweg kwam ik een meisje tegen dat in hetzelfde hostel sliep. We gingen terug naar het hostel. Ik ging nog even langs een supermsrkt tegenver het hostel. Die was groooot, echt megaa. Ik kwam er gewoon aan de andere kant van het blok uit, bizar. Eenmaal terug ontmoette ik 2 canadese meisjes die in de kamer naast mijne sliepen. Om 10u was ik echt klaar en ben ik gaan slapen.

Na een opzich prima maar nog steeds te korte nacht moest ik mn bed uit want ik had afgesproken met het ierse meisje. We gingen naar lantau island, naar de big budha. We gingen om 10u weg naar de metro. Het was goed dat ik met haar was, want alleen was ik er niet zomaar gekomen. Rond half 11 waren we bij de cable car. Die bracht je naar het eiland. We wilden eigenlijk met de bus maar die rij leek zo lang, daar hadden we geen zin in. Toen we al zeker een half uur in de rij bij de cable car haddden gewacht, zagen we een bordje dat het vanaf die plek nog 75 minuten ging duren. Jaa daaaag dachten we, dus gingen we alsnog naar de rij voor de bus. Die ging veel sneller en niet veel later haalden we de mensen in waar we achter stonden in de rij voor de cable car. Om 13u kwamen we eindelijk aan. De big budha is ook echt big en je moest wel een aantal trappen op voordat je er was. Was leuk om te zien en naast de bigbudha had je ook nog een chinese tempel. Erg leuk om te zien. Na een uurtje rond gelopen te hebben zijn we teruggegaan. Ik ben terug gegaan naar het hostel en Evan is nog even de stad in gegaan. Ik ben even gaan slapen en daarna gaan internetten en heb niet veel gedaan meer die avond.

Na een prima nachtje ben ik relaxt op gestaan, ben ik uitgaan zoeken welke bus ik moet hebben voor naar het vliegveld en naar kowloon (ander eiland) gegaan. Onderweg kwam ik de australische vrouw toevallig nog tegen maar zij ging naar de bigbudha. Het was weer heerlijk weer en kowloon was ook superleuk om te zien. Ik heb weer een groot rondke gelopen, en was het na een paar uur wel weer zat dus ben toen teruggegaan naar het hostel. Helemaal versleten kwam ik aan dus ben gaan liggen en niet meer opgestaan. Er was alleen een nieuwe jongen in de kamer gekomen en zijn kleren stonken, echt niet normaal. Heel die kamer stonk en de geur trok door naar de gang. Die jongen was alleen nergens te bekennen. Ik ben toch wel gaan slapen want ik was verrot en wilde er vroeg uit de volgende dag. Het was een onrustig nachtje want naast de stank snurkte de jongen ook nog eens.

Ik ben vroeg opgestaan om naar de peak te gaan, is gebouw hier in hongkong met uitzicht over de stad, maar kreeg nog weer een deel van het verhaal te horen van mijn kamergenootje, zucht..
Ik wilde er vroeg zijn om een mega rij te voor te zijn. Nadat ik online had ingecheckt voor mn vlucht ben ik weggegaan en was ik echt net op tijd. Ik had de eerste tram en ging als eerste naar boven. Zo warm het de andere dagen was, zo koud was het die dag. Ik had geen jas of iets aan dus ik rilde van de kou. Wel een et uitzicht, alleen was het precies bewolkt,wel jammer. Door de kou was ik snel weer naar beneden gegaan en ben nog langs een tempel gelopen, voordat ik naar stanley market & beach ging. Was leuk om te zien maar niet nodig om daar lang rond te lopen. Om half 2 was ik weer terug bij het hostel en ben lekker gaan chillen.

Vannacht begint mijn trip naar mijn allerlaatste bestemming voordat ik naar huis ga, Tokyo! Ondanks dat ik wel stress had en bang was voor hongkong, was dit echt zo leuk! Echt een hele leuke stad. Er is hier echt mega veel te zien en te doen, aanradertje!

Tot latersss

  • 04 Februari 2014 - 22:03

    Karin:

    Gezellig!! Eerst anderhalf uur aan de whap en als toetje een lekker lang verhaal! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Hong kong

Super!

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2014

Hong kong
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 18866

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: