Hanoi 1 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Hanoi 1 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Hanoi 1

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

31 December 2013 | Vietnam, Hanoi

De bus kwam al om kwart voor 5. Daar had ik niet helemaal op gerekend en moest dus heel snel mijn spullen pakken.
Weer een slaapbus met stoelen en dit keer lag ik hoog in het midden. Naast mij waren allemaal matrassen zo hoog opgestapeld, dat ik mn tas daar neer kon leggen, helemaal goud! We vertrokken met zo weinig mensen dat ik mij een beetje zorgen maakte, maar niet veel later zat de bus vol met locals.
Er was ook een wc in de bus, dus dat betekende minder stops. Vond ik ook top, maar die wc zat een meter achter mij, dat was dan wel weer jammer.

Officieel was het 13u rijden en dan moet je rond 6u smorgens aankomen, we zouden 9u aankomen. Maar dat werd 3u smiddags.. Midden in de nacht stond de bus weer zo vaak zo lang stil dat ik weer stress kreeg. Maar het lag niet aan de bus, het verkeer stond gewoon helemaal vast. We hebben van 3 tot 9 amper/niet gereden dus we moesten nog een lang stuk toen we er al eigenlijk hadden moeten zijn. Wat later aankomen vond ik dan nog niet eens zo erg, maar dat die lui geen engels spraken en daardoor ik niet konden vertellen wat er asn de hand is hoelang het nog ging duren was wat minder..

Half 4 kwam ik aan bij hanoi backpackers (downtown). Super groot en gezellig hostel! Gekukkig hadden ze plek en niet veel later was in mn kamer. Ik slaap met nog 11 andere meiden in een kamer. Ze waren toen nog bezig met het schoonmaken van de kamer, maar ik was zo verrot dat ik niet eens meer erg vond om op de grond te zitten. Ik ben gaan douchen en informatie gaan vragen over halong bay en Sapa. De wifi deed het savonds helaas niet, maar ik lag daardoor wel lekker om 9u in coma.

Na een prima nacht en prima ontbijt, stond ik 8u klaar om naar Halong bay te gaan. Half 9 werd ik opgehaald.Met een groot minibusje vol vertrokken we naar Halong bay. Het was een 4uur durige rit, vrij lang voor een tripje. Toen we aankwamen, gingen we gelijk de boot op waar we een lunch kregen. Ik zat bij een Australisch gezin, super aardige mensen! We stopten bij een haventje een soort van midden op het water. Daar konden we in een kayak of bambooboot om caves en the village te bekijken. Ik ging met nog vier andere mensen in een bambooboot gegaan, was een grappig tochtje over het water. Eenmaal terug moesten we weer op de grote boot en die bracht ons naar een andere plek waar we een andere cave konden bekijken. Dat was een gave plek.

Daarna bracht de boot ons terug en moest ik in een ander busje terug naar Hanoi. Dat busje dropte ons bij een meer en daar vanuit ben ik teruggelopen naar het hostel. Ik hoopte dat ik nog een plek kon vinden om mijn tas te laten maken, want die heeft wat scheurplekken maar dat lukte helaas niet. De wifi bleek het weer niet te doen in het hostel, dus half 10 lag ik te pitten in een kamwr weer vol met andere meiden.

Om 8u werd ik weer opgehaald door dezelfde guide als de dag ervoor voor een trip naar Ninh Binh. Met een klein groepje gingen we weg en kwamen nu na een uur of 2,5 aan. We hebben snel twee tempels bezocht en gingen toen naar een restaurant voor een lunchbuffet. Daarna gingen we per 2/3 mensen op een boot voor een tocht van 1,5u over het water langs verschillende bergen en onder meerdere caves. Die lui peddelden gewoon met hun voeten, echt bizar..

Daarna gingen we nog een halfuurtje fietsen met een paar meiden. Was wel grappig. Rond 4u gingen we weer terug naar het hostel, rond 7u kwamen weaan. Snel even wat eten gerochelt en toen ben ik mijn laatste ticket gaan boeken. Nog best een gedoe, want de rabo app is blijkkbaar niet altijd voldoende en heb ik toch nog mn reader nodig en die heb ik niet bij me. Dus ik moest op zoek naar nederlanders in het hostel. 5u later kon ik eindelijk gaan slapen want toen was alles geregeld en geboekt en 9 februari kom ik thuis vanuit tokyo.
Maar eerst nog even genieten in Hanoi, singapore, maleisie, indonesie, hongkong en tokyo! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Vietnam

Super!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Hanoi 2

31 December 2013

Hanoi 1

27 December 2013

Hoi An & Hue

24 December 2013

Nha trang

20 December 2013

Dalat & 3daagse motorrit
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 18899

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: