Nha trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Nha trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Nha trang

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

24 December 2013 | Vietnam, Nha Trang

Na mijn internetmomentje ben ik gaan kijken wat je hier allemaal kan doen, wat gaan eten en naar twee marktjes gegaan. Helaas niet scoren wat ik zocht, de marktjes zijn hier niet zo heel groot.
Was wel moe dus om 8u lag ik in bed en niet veel later in coma. Vanmorgen vroeg vroeg ik mij af hoe het met de vliegtickets naar hongkong en tokyo zit. Internet verteldde mij dat het echt belachelijk duur is, iig vlak na oud en nieuw dus heb mijn plannen weer veranderd en vlieg 4 januari naar Singapore. Misschien dat ik vlak voor dat ik naar huis ga nog langs hongkong & tokyo ga.

Ik had eigenlijk zin in een stranddagje maar de weersvoorspellingen voorspelde weinig zon, dus ben door de stad gaan lopen. Weer bij een museum aangekomen waar ik binnen 5 minuten weg was, naar een groot en luxe shoppingmale geweest, naar een marktje en twee monumenten bezocht. Om half 1 ben ik gaan lunchen en om 2u pakte in de bus naar een spa. Nog nooit gedaan in nederland, maar dat is relaxt zeg! Heb eerst een kwartier in een modderbad gezeten (dat stonk wel), daarna in warm mineraal water, toen in een bubbelbad, gezwommen en nog onder een waterval gezeten. Twee uur vlogen voorbij! Daarna ben ik wat gaan eten & weer mn fotos op mn usb gaan zetten. En toen viel het stroom uit..

Ben een paar uur bezig geweest met de fotos en toen naar bed gegaan.
De volgende dag werd ik om half 9 opgehaald voor een eilandtour. In de bus zat ook de belgische barman(pavel) die ik in vang vieng had ontmoet en de andere barmeid toen bleek ook belgisch en zn vriendin(Valerie) te zijn. Even later zaten we op een (party)boot vol met mensen uit verschillende landen. De tour begon met een bezoek aan een aquarium. Was niet heel interessant, een paar grappige vissen gezien. Daarna kregen we de mogelijkheid om te snorkelen, maar de zon scheen niet en er stond een harde wind dus ik bleef lekker (net zoals de meeste mensen) op de boot.

Daarna gingen we lunchen op de boot. De stoelen werden omgetoverd tot een grote tafel die vol kwam te staan met allerlei vietnamees eten. Dit was mijn eerste ervaring met stokjes eten, wat grappig! Daarna werd de tafel omgetoverd tot een podium, ging een boyband optreden en kregen we nog een show van een 'ladyboy'. Na het optreden werden er mensen op het podium geroepen om een nummer te komen zingen. Ik dacht dat ik wel veilig was want ik dacht; die man kan echt geen nederlands liedje. Wel dus...

Nadat een engelse een lied moest zingen, moest the singer from holland op het podium komen. No way dat ik op dat podium ging.. Dus toen trok hij Pavel het podium op en begon 'een potje met vet' te zingen. Blijkbaar echt een nederlands liedje, want Pavel kon het niet. Om hem maar te redden heb ik nog 5 woorden door die microfoon geblerd.
Daarna hadden we nog een vietnamees, russisch en frans optreden. Na de optredens begon het happy hour. Because no party without beer...!! Er waren ook gratis cocktails maar daarvoor moest je wel het water in om ze bij de waterbar te halen. No way dacht ik, maar 15 andere mensen dachten daar anders over haha.

Na de happy hour gingen we nog naar een eiland, maar daar was niet zo heel veel te doen dus na een discussie van een uur of mensen in belgie nederlands praten of niet gingen we weer weg.
De bus dropte ons bij ons hostel, ik ben gaan chillen, eten en even later lag ik weer te pitten.

Volgende dag moest ik uitcheckenen ben ik gaan ontbijten. Daar ontmoette ik Pieter (nederlands) en Alex (nieuw-zeeland). Zij waren net aangekomen in Nha trang, sliepen ook in HQ cafe en wilden wel mee naar het pretpark. We haalden hun vriendin Linda (nederlands) op en gingen half 10 naar de bus. Goed dat hun tegenkwam anders had ik niet eens mn bikini meegenomen!
We moesten met een kabbelbaan over het water, naar een ander eiland, was wel vet. Er waren niet heel veel attracties, helaas. Ik vond de roddelbaan wel echt vet, want je had een vet mooi uitzicht over het water tijdens het roddelen.
Je had ook een outdoor zwembad met allemaal glijbanen, waaronder ook weer de trechter en een soorr van skatebaan/halfpijp (ik heb echt keihard gegild!). Om 3u moest ik helaas weer terug naar het hostel want ik vertrok die avond naar Hoi An dus moest toen helaas al afscheid nemen.

Toen ik terug bij het hostel was, ben ik gaan eten, douchen en nog even gaan chillen. Om half 7 zat ik braafjes klaar en om kwart over 7 werd ik opgehaald door de sleepingbus, vol met toeristen dit keer.
Deze bus had weer van de ligstoelen en nu lag ik weer boven, tegen het raam. De rit ging prima. Vrijwel in 1x doorgereden, niet geswitcht van bus en een van die lui vd bus was knettergek en dat was ook wel grappig. Ik heb uiteindelijk ook nog best lang kunnen slapen. We kwamen om 8u aan en het hotel waar ik voor woensdag en donderdagnacht geboekt had kwam ons halen. Ik hoopte dat ik vanavond ook kon blijven en dat was gelukkig zo. We kunnen helaas wel pas vanaf 12u inchecken dus ik ga denk maar even de stad in. De mazzelll!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Vietnam

Super!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Hanoi 2

31 December 2013

Hanoi 1

27 December 2013

Hoi An & Hue

24 December 2013

Nha trang

20 December 2013

Dalat & 3daagse motorrit
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 18933

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: