Phnom penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Phnom penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Phnom penh

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

09 December 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Na een heerlijke maar korte nacht op weer een hard bed maar een heerlijke deken, werd ik wakker en ben ik mijn was naar beneden gaan brengen. Mijn kleren waren zo vies joh, had zelfs geen schoon ondergoed meer dus was al helemaal blij met de gedachte dat het schoon zou worden.

Daarna ben ik weer even terug gegaan naar bed, en er om 9u weer uitgegaan. Na helaas weer een koude douche, ben ik beneden gaan ontbijten en de stad in gegaan. Ben eerst naar het postkantoor gelopen, heb verschillende tempels gezien, geshopt bij central market, daarna naar het paleis en nationaal museum geweest. Het was echt heerlijk weer en dit is een leuke stad om te zien. Moe maar voldaan en geslaagd(eindelijk weer wat toiletspulletjes, een nieuw shirtje, een nieuwe tas, nieuwe usb en een armband voor bij mijn verzameling) kwam ik terug bij het hostel.
Bij die stoplichten heb je daar trouwens, als een voetganger mag gaan lopen, dan wordt dat groene licht een mannetje dat gaat rennen. Ik vond dat zo dik, ging bijna zelf ook rennen haha!
Na even in de zon gezeten te hebben en in bed gelegen te hebben ging ik weer douchen, eten en later zijn we met 10 man op pad gegaan. Na een paar drankjes en spelletjes zoals zippp, de kikker springt in het water en een andere variatie op juffen in een rufttopbar ben ik naar bed gegaan.

Na weer een korte nacht ben ik mijn was gaan halen (helemaal blij!) De baas hier noemt ons vanaf het begin al heel de tijd sexy. Toen hij dat weer tegen mij zei toen ik 5 minuten wakker was met mijn makeup meer om mijn ogen dan op mijn ogen, wist ik zeker dat hij loog.
Na weer een ontbijtje ging ik in mijn prive tuktuk met mijn privechauffeur uit cambodja Pier naar de gevangenis (museum). Onderweg stopte hij nog opeens, ik dacht; ooh die gaat sigaretten halen ofzo. Nee, koopt die zo'n mondlapje voor ons beide. Ik dacht, aahh wat lief en deed het op uit beleefdheid maar dacht wel; zit ik hier met zo'n ding op.. Maar ik ben heel blij dat ik die kregen heb, was echt wel nodig haha! Verder was het nou ook niet zo'n mega relaxt ritje, die wegen zijn hier niet zo glad als in Nederland zegmaar..
De gevangenis was best indrukwekkend. Vervolgens gingen we naar de killing fields. Daar kreeg je een brochure en een koptelefoon, die informatie gaf. Ze hadden het in verschillende talen, zelfs in het nederlands! Dat is toch helemaal goud! Verder kreeg ik van de killingfields maar de rillingen. Heel indrukwekkend!

Terug stonden we echt mega Vast, met een hoofdletter F van file! Man, wat een chaos en drukte hier. Ik was een kermisattractie voor ze. Blanke rondogen vinden ze heel bijzonder hier geloof ik haha. Gister maakte een paar meisjes zelfs een foto van me!
Nadat ik weer was afgezet bij mijn hostel ben ik een busplek voor de volgende dag gaan boeken. Ik wilde gelijk uitchecken en vroeg mijn paspoort weer terug. De man achter de balie had heel veel paspoorts behalve de mijne. Ik dacht dat mijn hart eruit zou knallen.
Uiteindelijk vond de baas hem in 1x en was de rust weer teruggekeerd. Nadat ik nog een uurtje in de zon had gezeten buiten, heb ik eiinndeelijk weer eens een pizza gegeten.

Nu lekker aan het internetten in het hostel, straks ga ik expeditie robinson kijken en vroeg naar bed want morgenochtend vroeg ga ik naar Sihanoukville!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Cambodja

Super!

Recente Reisverslagen:

14 December 2013

Siem reap

12 December 2013

Sihanoukville

09 December 2013

Phnom penh
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 18931

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: