Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

06 Januari 2014 | Singapore, Singapore

Ik was om 4u wakker. Ben snel gaan douchen heb en heb mijn tas maar in de gang ingepakt, om te voorkomen dat de rest van de kamer wakker zou worden. Ik was best snel klaar en had nog veel tijd over. Heb een uurtje beneden gewacht, kreeg een bolletje brood omdat echt ontbijt nog niet mogelijk was en ging weg met de taxi. Ik kwam na driekwartier aan op het vliegveld. Ik was er die ochtend pas achtergekomen dat ik er maar 2u van te voren hoefde te zijn ipv 3, dus kon pas om 9u inchecken dus ik had tijd zat.

Ik had mij in de taxi pas bedacht dat ik nu natuurlijk een vliegtuig in ging en ik niet dezelfde dingen in mijn handbagage mocht meenemen als in een bus. Dus ik kon de tijd vullen met het lege van mijn handtas en vullen van mijn backpack. Om 9u stond nog steeds alleen de gate aangegeven maar niet de bali waar je moest imchecken. Ik ging het maar even vragen voordat het nog fout ging. Ik was blijkbaar net iets te vroeg want niet veel later gingen de balies open.
Na inchecken moest ik natuurlijk langs de douane en ik had mijn minischaartje niet uit mijn handbagage gehaald en die ben ik nu dus kwijt, goed dat er geen vloeistoffen er meer in zaten.

Ik moest naar gate 7 en nog even wachten. Opeens veranderde het scherm van singapore naar hongkong. Ik vond het al gek want wij konden daardoor niet op tijd het vliegtuig in. Bleek dus dat er heel veel vluchten van gate waren veranderd. Gelukkig op tijd bij de goede gate terecht gekomen, hopelijk zit in dit vliegtuig ook de juiste tassen
Het was geen groot vliegtuig en ook niet helemaal vol. Ik zat bij het raam maar helaas in het midden van de vleugel. Naast mij zat niemand, dat was dan wel weer lekker.

De tijd vloog letterlijk en figuurlijk voorbij. Het was 3u vliegen, maar hier is het weer een uur later dus we kwamen rond kwart over 3 aan. Van die vleugel had ik bij het landen geen last, het uitzicht was echt vet. Hoe chaotisch het in andere landen ging, zo vlekkeloos ging het hier. Ik had zo me stempel, we hoefden niet lang te wachten op de tassen en de mijne kwam als een van de eerste. Ik wisselde mijn vietnamese dong voor singaporse dollars en moest volgens de vrouw naar de citytrein (metro). Een andere man legde het uit en omdat hier alles echt mega strak georganiseerd en modern is, was het een eitje. Niet veel later stond in buiten bij de goede straat en niet heel veel later vond ik ook nog in een keer het hostel dat ik geboekt had.

Maar hoe vlekkeloos de reis ging, zo schrikbarend was het hostel. Allemaal oudere (denk singapoorse) vrouwen die een soort van hut van hun eigen bed hadden gemaakt, leek wel een huis van de vietnamezen.
Ik zag dat echt niet zitten, er was geen andere kamer vrij dus ik kreeg mijn geld terug en ben een ander adres gaan zoeken. Daar moest ik wel even voor lopen, en met mijn backpack was dat wel een workout. Het is namelijk een stukje warmer van in vietnam en ik liep nog met mijn jas aan en sjaal om haha.
Dit hostel is wel beter, gezelliger, aardige mensen en willen een soort huissfeer creeren. Dit is het eerste hostel die echt mn naam onthoud (lisa dan) en iedere x vraagt hoe het met je gaat. Alleen wel een beetje vreemde kamergenootjes..

Ik ben gaan checken wat ik kan doen en hoe ik naar Maleisie moet reizen. Op het moment dat ik even naar buiten wilde om te gaan eten, ging het precies regenen.
Gelukkig duurde het niet lang en kon ik later weer nssr buiten. Er is een foodmaket heel dichtbijt, echt heel schattig. Niet veel later lag ik in bed, ik was helemaal gaar.

Was niet een mega fijne nacht, want veel mensen snukten of maakten andere geluiden in hun slaap. Ook was ik bang dat het buiten weer regende maar dat bleek de ventilator te zijn. Snel omgekleed, even een toastje naar binnen gewerkt en ik ben gaan lopen. Ik begon in small india, super leuk buurtje. De kaart was drama dus ik verdwaalde een paar x maar vond uiteindelijk wel de metro om naar de shopstraat te gaan. Een lange straat vol met grote luxe winkels/shopping mals. Ik ben daar even langs gelopen en heb tpen de metro naar china town gepakt. Dat was ook erg leuk. Heb daar nog eentje voor bij mn verzameling kunnen scoren, helemaal leuk. Ik bem toen naar de rivier gelopen en daar waren ook allemaal verschillende bezienswaardigheden. Ik ben geeindigd in een reuzerat, daardoor had je uitzicht over de hele stad, heel leuk. Mn camera kreeg alleen een beetje kuren, dus ik hoop dat die het nog 4 weken volhoudt..

Ik wilde toen wel echt naar huis want het regende heel de dag al een beetje half maar de lucht werd steeds donkerder en ik had een blaar onder mn ene voet gelopen en op de andere voet zit een blaas/wondje waar mn slipperbandje telkens tegen schuurde. En natuurlijk, op het moment dat je snel naar huis wil, kan je het metrostation niet vinden. Uiteindelijk bij een ander aangekomen, moest weer een shoppingmall door, maar vanaf daar ging ik regelrecht naar huis. Ik had zulke zere voeten, ik ben op bed gaan zitten er niet meer vanaf gekomen.

Vanmorgen ben ik er om 6u uitgegaan, gaan douchen, ontbijten en ben naar eiland Sentosa gegaan. Beetje luxe gedeelte van Singapore. Ik heb een uurtje rondgelopen, naar het strand geweest en ben daarna naar het aquarium gegaan. Echt hugee basins daar. Ik was blij dat ik geen vis ben en hoop ook dat ik dat in een eventueel later leven niet wordt haha.
Om 12u was ik weer terug bij het hostel, heb mn backpack gehaald en ben naar de bus gegaan om naar Kuala lumpur te gaan.

Ik vond singapore een hele leuke stad. Het was even wennen, want het was weer heel anders maar dat was juist ook heel fijn. Het is allemaal strak, modern en schoon. Mensen spreken engels, zijn erg aardig, kijken je niet zo erg aan en zijn niet zo opdringerig met verkopen. Ze rijden links, maar het is niet chaotisch. Ik heb zelfs flitspalen gezien. Heel anders dus maar heel erg leuk!

  • 06 Januari 2014 - 07:19

    Karin Ofwel Je Moeder:

    Ik hoop dat je camera het nog VIJF weken volhoudt (i.p.v. 4) :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Super!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2014

Singapore
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 18967

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: