Bali - Candidasa & Lombok - Gili Trawagan - Reisverslag uit Gili, Indonesië van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Bali - Candidasa & Lombok - Gili Trawagan - Reisverslag uit Gili, Indonesië van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Bali - Candidasa & Lombok - Gili Trawagan

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

17 Januari 2014 | Indonesië, Gili

Na anderhalf uur kwam ik aan bij mijn hostel. Ik wist niet dat het zover rijden was, ik dacht iedere x dat we bij het einde vd wereld aan zouden komen maar dat was iedere x maar niet zo, en vond dat niet zo grappig. Het had wel weer een ander voordeel.
Gelukkig was de eigenarresse nog wakker en binnen 5 minuten lag ik in een heerlijk schoon bed op een heerlijk dik matras. Er sliep een andere vrouw in de kamer en zij kwam later binnen dus ik had het licht voor haar aangelaten. Om 3u snachts stond die nog aan en dan slaap je (ik iig) toch minder lekker. Dus ik ging uit bed om hem uit te zetten, maar op het moment dat ik het licht uit deed werd die vrouw echt direct wakker en het licht moest weer aan van haar anders was het te donker. Daar dacht ik dus even heel anders over, dus zij ging op zoek naar een lamp. Ik had niet zo heel veel zin in dit gedoe om 3u snachts, maar gelukkig was het na een paar x zoeken voor een lamp met een peertje gelukt en konden we allebei weer slapen.
Om 9u was ik weer klaar wakker, ben hier gaan ontbijten (eindelijk weer eenns een beetje een echte maaltijd) en later toch maar weer even terug naar bed gegaan. Daarna ben ik mijn bootticket voor de volgende dag gaan boeken en nog wat andere dingen gaan regelen.
Toen ik daarmee klaar was, ben ik gaan douchen en het 'centrum' hier in gegaan. De eigenaar zag al mijn wondjes en stond er op dat ik er een chinees medicijn op zou doen, was heel goed spul zei die. Ik ben benieuwd!

Het centrum hier is een lange straat met heel veel restaurantjes en een paar winkeltjes. Wel leuk om even te zien. Ik ben wat gaan eten en toen werd ik weer opgehaald om terug naar het hostel te gaan. Daar ben ik nog even gaan chillen en toen ben ik naar bed gegaan.
Mijn bed was weer verschoond en lag weer net zo lekker als de nacht ervoor.

Het wekkertje ging werd vroeg want ik werd vroeg opgehaald. Het regende/onweerde toen ik wakker werd, dat voorspelde niet veel goeds..
Nadat ik aangekleed was en mijn tas ingepakt had, had de eigenaresse speciaal voor mij een ontbijtje klaar gemaakt. Brood, echt brood, met (scrambled) egg, wat was dat lekker zeg!
Ik zou tussen 7 en kwart over 7 worden opgehaald, en ik stond braafjes klaar om 7u. Toen om half 8 mijn taxi er nog niet was, vond ik het niet zo grappig. Ik had al begrepen van mijn hostels dat hun veel duurder waren dan dat mogelijk was en dan komen ze ook nog te laat. Ik besloot tot 8u te wachten, op het moment dat ik besloot iets anders te gaan regelen, kwam de taxi precies aangereden.
Ik werd gedropt bij de haven, daar moest ik mijn ticket betalen. Ik ben toen geswitcht van bedrijf en heb daardoor in totaal de helft betaald van wat ik anders gedaan zou hebben. Dat scheelt wel ff ;)

Na even wachten gingen we met een klein clubje de boot op. Het was best wel winderig die dag, dus ik hield mn maag al vast maar op wat klappen na en angst dat we net als de titanic zouden eindigen viel het best mee. Na anderhalf uur varen werd ik gedropt op gili trawangan. Hier zijn geen motors, autos, scooters, etc. Wel paar met wagens haha. Ik liep er naar een toe om mij naar mijn hostelte brengen. Die man was gelukkig zo eerlijk om te zeggen dat dat hostel 200meter verder op was. Daar kon ik dus gewoon heen lopen. Helemaal top.
Niet veel later had ik een leuke houten bed. Ik ben eerst even gaan slapen, want was moe. Na een uurtje of wat ben ik door de straatjes gaan lopen, het is wel schattig hier. Ik ben op een gegeven moment bij een van de vele restaurantjes beland, op het strand gaan liggen en heb daar even gechilld. Ik ben toen gaan douchen, ontmoette toen mijn zweedse kamergenootje, ben gaan eten en daarna een hostel voor hong kong gaan boeken wat een hele klus was. Alles was duur of vol. Uiteindelijk een relatief goedkoop hostel kunnen vinden. Daarna zijn mn kamergenootje en ik naar de bioscoop tegenover ons hostel gegaan. De film heette this is the end, en we dachten dat het een comedie zou zijn. Niet dus.. echt een hele bizarre film.. maar was heel leuk om hier naar de bios te gaan. Daarna zijn we nog even een stukje gaan lopen en een drankje gaan doen. Daarna zijn we teruggegaan naar ons hostel, ben ik een hostel voor in tokyo gaan boeken, wat gelukkig iets makkelijker was en toen ben ik gaan slapen.

Om 9u ben ik weer uit bed gegaan, ben even gaan internetten en toen gaan ontbijten.Ik heb daar tot een uurtje of drie op een zitzak gezeten, toen het ging regenen ben ik gevlucht, het bleek maar een kort buitje te zijn, maar toen was ik al terug bij het hostel. Ik ben even gaan internetten, teruggegaan om wat te gaan eten bij hetzelfde tentje en toen weer teruggegaan om te chillen bij het hostel. Om 8u zijn Asa (zweedse kamergenootje) en ik even een drankje gaan doen op het strand, met livemuziek, en toen weer teruggegaan. Allebei wisten we niet echt wat we eilden gaan doen, ik ben in bed beland en niet veel later in slaap gevallen. Heel de dag niks doen is zo vermoeiend haha!

Ik was vroeg wakker, ben gaan douchen, het zand uit mn bed gehaald, wat lotion opgedaan want was gister toch best verbrand en ben nog even gaan chillen voor het ontbijt.
Toen asa wakker was zijn we gaan ontbijten en beland bij een andere strandtent dan gister. Asa is na het ontbijt terug naar het hostel gegaan en ik ben blijven liggen. Het was best bewolkt die dag dus ik ben later een stukje verder op het strand gaan liggen. Om 2u kwamen de donkere wolken en niet veel later waren er best veel mensen van het strand af. Ik ben gaan lunchen en toen gaan chillen in het hostel. Nadat ik gedoucht had ben ik rond het eiland gaan lopen. Normaal gesproken doe je daar ongeveer ander half uur over maar ik heb 2x lang moeten schuilen voor echte mega buien. Rond 7u was ik weer terug, drankje gehaald en ben gaan chillen bij het hostel. Ook nog even geskyped met Jelle!
Die nacht ging het weer zo hard regenen, niet normaal. Ik was bang dat het door het houten dakkie zou komen. Deed het gelukkig niet en kon ik droog opstaan, om de boot te pakken naar gili air.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili

Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 18948

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: