Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Tokyo

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

08 Februari 2014 | Japan, Tokio

Het was een beetje onrustige nacht. Ik wilde maar al te graag weg uit dat hostel. Midden in de nacht ging ik uit bed, pakte mn spullen en liep naar de bus. Na even gewacht te hebben, kwam de bus en uurtje later was ik op het vliegveld. Eerst met de lift naar beneden en al gauw zat ik bij de balie waar ik 2u later moest inchecken. Gelukkig was er wifi en 7u tijdverschil met thuis dus dat was even gezellig.
Om 5u checkte ik in, moest naar de immigratie en toen met de trein naar de gate. Het is hier echt zo groot (en mooi) dat die gate dus mega ver lopen was en we moesten dus de trein pakken. Ik heb nog een uurtje gewacht bij de gate, kreeg toen nog een tassencontrole waarbij ze echt in je tas kijken (huh?) En ging toen het vliegtuig in. Ik vloog nu met delta airline ipv tigerair, en wat een verademing is dat zeg.
Mega aardige mensen, stoelen met tv scherm (nederlands), kleedje, kussentje, gratis ontbijt en drinken ennn ik zat alleen in een rij van 4 stoelen duss ook nog eens alle ruimte. Ik baalde er gewoon van dat de vlucht maar 3,5 uur duurde. Op het einde snapte ik niet waarom die nou zo hard remde in de lucht, bleek het dus dat we al geland waren. Ik had het niet eens gemerkt!
Ik was snel door de immigratie, maar mijn tas kwam nu als een van de laatste. Alsnog zat ik vrij snel in de metro, nadat een vrouwtje bij de balie mij uitlegd had hoe of welke metro ik moest pakken. In de eerste metro zat ik al bijna een uur en ik werd een beetje zenuwachtig want ik dacht sneeuw buiten te zien liggen. Toen ik moest overstappen werd mn angst werkelijkheid en was het steekkoud buiten. Stond ik daar in mn dunne korte broek.. Blauwbekkend kwam ik niet veel later mn derde metro uit en begon ik aan mn zoektocht naar mn hostel. Helemaal verkeerd gelopen, aan 10 mensen de weggevraagd die ik het japans uitleg gaven, maar toch heb ik het gevonden.
Ik was moe, had honger en schrok toen ik zag hoe klein en smal het was. Het meisje is wel echt een schatje en ik had een aardig kamergenootje (lindsey uit canada). Ik wilde even gaan slapen, maar ik ben eerst wat gaan eten en om een kaart van tokyo gaan vragen. Ze had alleen een kaart van de metro's dus ze kon alleen op die manier aangeven welke plekjes leuk waren. Daarna ben ik gaan slapen.

Vroeg naar bed, betekende ook vroeg uit bed. Ik ben mij aan gaan kleden alsof ik naar de noordpool ging en ging even later met een ingevette huid (vaseline), 3 lagen om mn benen, 3 lagen om mn lijf, een jas (gelukkig had ik die laten maken in vietnam), een sjaal, een muts en 2 paar sokken op pad. Ik ging naar het metro station en naar mijn eerste plekje. Ik ben toen ik daar was, tijdens het lopen, weer constant verkeerd gelopen maar toch heb ik mn weg uiteindelijk kunnen vinden en ben ik nog naar 2 andere plekjes geweest. Ondanks dat niet iedereen engels spreekt, zijn de mensen gruwelijk aardig hier en de stad is zoooo schoon. Terwijl ik geen prullebak tegen kwam. Zelfs geen peukie op de grond te vinden.. Ze hebben zelfs rookruimtes op straat.
Maargoed na een dag blauwbekken en rode handen ben ik teruggegaan. Ik heb noodles gehaald, want kon het toch niet maken om weg te gaan uit azie zonder noodles gegegeten te hebben en gaan chillen. Lindsey vertrok die avond en ik ben niet veel later gaan slapen.

Volgende dag was ik weer vroeg wakker, de laatste echte dag was aangebroken. Sleurde mezelf uit bed en ging weer op pad. Een van de bestemmingen, was het centrum van tokyo. Ik verwachtte allemaal leuke straatjes en shops maar het was groot, vol met grote gebouwen. Daarna nog naar de skytree geweest, hoogste gebouw ter wereld. Ik ben geeindigd op een ander plaatsje, typisch japans en daar gelukkig op het laatste moment nog een voor mn collectie kunnen scoren. Anders konden we niet naar huis natuurlijk.
Daarna als een speer naar huis, het was warmer en zonniger geweest die dag dan de dag ervoor dus was niet echt bevroren maar had echt mega honger. Ik deed een boodschapje voor de laatste dagen, at weer noodles en ging uitgebereid douchen. Daarna ben ik naar bed gegaan, gaan internetten en ben ik gaan slapen.

Vanavond vlieg ik naar huis. Tokyo was leuk om te zien. Het is echt zo schoon hier en de mensen zijn zoo vriendelijk. Het is grappig dat ze japans tegen je blijven lullen, ook als jij tegen hen engels praat. Ik vond Tokyo niet altijd en overal even sfeervol, heeel veel grote gebouwen, maar goed het blijft dan ook wel een stad..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Tokyo

Super!

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2014

Tokyo
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 18944

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: