Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

02 November 2013 | Thailand, Bangkok

Nou hier is die dan; mijn eerste verslag! Vrijdag om 9u vertrok ik met mn ouders naar schiphol. Eenmaal daar nog een tas gekocht ter bescherming van mn backpack, het gips van mn pa ondergekladderd en toen Anna opgezocht. We moesten 3u van te voren aanwezig zijn maar de tijd is best snel gegaan. Hapje en drankje bij restaurant de drie gouden bogen en we moesten alweer naar de gate. Daar moesten we even wachten maar hebben we even staan kletsen met mijn oudbuurmeisje en haar man. De vlucht ging eigenlijk wel prima. Het vliegtuig zat helemaal vol met verschillende mensen, jong/oud & gezinnen/singles.. Ben nog de dikste vrienden geworden met een meisje van een jaar of vijf denk. Na een uur of acht was ik het zitten wel weer zat maar we moeten nog ff.

Was wel grappig trouwens dat er in het vliegtuig al rekening werd gehouden met het tijd verschil, want om 3u (NL tijd) kregen we avondeten en om uurtje of 4/5 ging het licht uit. Het nadeel was dat we om 4u weer gingen ontbijten. Na zes films en natuurlijk het geweldige programma the big bang theory aangetikt te hebben gingen we landen. Dat ging prima, alleen was ik kotsmisselijk en ik denk dat dat kwam omdat net eindelijk een uurtje geslapen had. Eenmaal het vliegtuig uit moesten we uur wachten op de paspoortcontrole, niet normaal. We waren tuurlijk helemaal verrot en wilden snel naar bed. Gelukkig heeft elk nadeel een voordeel want onze tassen lagen al klaar.

Het enige wat nog geregeld moest worden was geld. Ik had het snel geregeld met een creditcard, alleen had Anna alleen haar pinpas. Na 100x geprobeerd gepint te hebben en 10x van het kastje naar de muur te zijn gestuurd hadden we nog geen geld. Dat was geen leuke start, want we waren al moe maar dit was wel een probleem. Toch maar naar het hostel gegaan met de taxi en hebben een paar uur slaap ingehaald. Om niet helemaal ons ritme te verknoeien zijn we om 16u weer op pad gegaan want we hadden ten slotte ook nog iets te regelen. Na de bank gebeld te hebben bleek dat Anna vergeten te regelen was in het buitenland te kunnen pinnen aan te zetten. Gelukkig was dat het maar en was het snel opgelost.

Toen zijn we over de straatjes gaan lopen (we slapen bij de Khoa san road) en hebben we wat gegeten. Vervolgens wilden we de volgende dag gaan plannen maar dat zijn dagen geworden en hebben nu allemaal trips voor de boeg. Morgen bijv naar de watervallen & tijgers, maandag naar tempels & gaan we fietsen en dinsdag naar de watermarkten. We zullen dinsdag nog of woensdag naar Phuket vliegen. Was nog best een gedoe dat plannen, want we kunnen niet langer dan maandag in dit hostel blijven en konden niet een trip doen die we wilden, maar alles is opgelost. Na het plannen heeft Anna genoten en ik gekrampeerd van een voetmassage. Als ik morgen geen blauwe plekken heb weet ik het ook niet meer. Daarna weer een drankje gedaan bij live muziek en nu zijn we ons aan het klaarmaken voor het slapen gaan want we worden morgen om 7u opgehaald!

Eerste indruk is super. Ben al bijna gewend aan de geur, tenzij het vis is.. de gebakken schorpioenen zijn al triljoenen x gespot maar zullen niet worden geproefd, bah! Eten gaat nog best, gelukkig heet onze buurman dhr. MC Donald. Ah nee geintje hoor, heb gewoon geheel op zn Thais wafels gegeten haha!

Dit was het weer voor ff, liefs!

• 02 November 2013 - 22:58

Pa En Ma:

Wat een verhalen! Alsof je al dagen weg bent! Geniet ervan meissie! We kijken al uit naar het volgende verslag :-). Xx

• 03 November 2013 - 17:11

Leen Joke:

Leuk om je reisverslag te lezen! Knuffel