Koh phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Koh phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Koh phangan

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

19 November 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hallowa!

Nadat ik het vorige verslag had geplaatst is de zon toch een beetje gaan schijnen. Ik ben eerst bij de buren een chipje en drankje gaan halen. Daar waren Jorran en Suus ook, dus daar heb ik nog even mee gekletst. Daarna ben ik bij het zwembad gaan liggen. Ik was vergeten dat ik geen bikini aan had dus zwemmen zat er niet echt in.
Om een uurtje of half 4 kwam Anna weer terug en vertelde over haar dag. Ze had een super dag gehad ondanks de regen. Er waren wel mensen ziek geworden op de boot door de golven, maar dat mocht de pret niet bederven. Anna was wel verrot dus besloten we naar ons huisje te gaan en hebben we allebei geslapen. Op een gegeven moment kreeg ik wel honger en ben ik gaan douchen. Om een uurtje of half 7 gingen we met de taxi naar Banthai. Daar was het junglefeest en we wilden daar in de buurt ergens eten.

Er waren daar niet heel veel restaurantjes en winkeltjes dus er was niet veel te doen of veel keuze qua restaurantje. Ik haalde een pizza en Anna ging Thais eten. In het restaurantje waar Anna had zaten een paar russen. Eentje vond Anna leuk, maar werd daardoor heel irritant. Hij kon namelijk geen Engels, en ging daarom in het russies tegen ons lullen. En ook heel de tijd omkijken, en over ons praten tegen zn vrienden.. Nou als er iets onbeleefd is... Dus daar hebben we niet echt genoten en waren we snel weg.

Het feest begon pas om 21u, maar we waren om 20u klaar met eten. Dus we moesten onszelf nog even vermaken. Na een klein stukje gelopen te hebben, wilden we maar weer een drankje gaan doen. In dat restaurantje kwamen we toevallig nog 2 Nederlanders binnen (Loubna en Margriet). Wij raakten met hun aan de praat, zij moesten nog eten en wij zijn dus (in een ander restaurantje) bij hun aan tafel gaan zitten om daar een drankje te doen. Daar spraken we nog een nederlands meisje die een ongeluk op de fiets had gehad, wat een verhaal!

Om 22.15u zijn we gaan lopen, wat nog best een stuk was. Vlak voordat we gingen lopen, had het nog keihard geregend dus we hoopten ook dat het droog zou blijven. Onderweg kwamen we er achter dat die geluiden van een dier of machine bij ons huisje wordt gemaakt door grote padden. Echt bizar hoe zo'n beest het geluid kan maken van een soort koe, maar niet het geluid dat wij na kunnen doen..
Toen we bij het feest waren aangekomen snapte ik waarom het jungleparty heet, want het was letterlijk in de jungle. Gelijk in het begin raakten we Loubna en Margriet al kwijt maar we vonden al snel Ricardo en Anja.
Het was een leuk feestje, alleen de muziek was heel de avond hetzelfde. Het was dat soort muziek waar je niet op kan dansen, soort trance. Het was ook net alsof de DJ heel de tijd hetzelfde nummer aanzette, maar iedere x 1 toon veranderde. Maar we hebben wel gelachen, we hebben die westlanders weer gezien (nu Stan ook ontmoet) en die amerikanen. En natuurlijk ook weer andere mensen ontmoet. Het was echt bizar om te zien hoeveel mensen out gingen.. Om 3u waren anna en ik het zat en zijn we naar huis gegaan. Dat was precies op het goede moment, want het is toen hard gaan regenen!
In een overvolle taxi gingen we naar huis, en precies op het moment dat we bij ons hotel aankwamen, was het droog en toen we net in ons huisje waren begon het weer keihard te regenen. Echt te bizar hoeveel geluk we hadden. Met de padden op de achtergrond vielen we weer in slaap.

Toen we wakker werden, leek het prima weer te worden die dag. Dus we zijn gaan ontbijten en wilden we weer bij het zwembad gaan liggen. Op het moment dat we net ons laatste hap namen, begon het toch weer te storten, niet normaal! Het was gewoon een storm! Dus we zaten vast in het restaurant. Op een gegeven moment werd het iets minder, zijn we snel terug gaan rennen naar ons huisje en in bed gaan liggen. We hebben gerust, uitgerust, geslapen en uitgeslapen en toen waren we er helemaal klaar mee. Toen het iets minder hard was gaan regenen, zijn we gewoon gaan zwemmen (voel je in het zwembad toch niks van). Daarna wilden we onze foto's op ons usb zetten. Toen bleek dat ik het goede snoertje niet had meegenomen, terwijl ik het thuis nog gepast had.. Die van Anna konden gelukkig wel op haar usb, maar ik zat goed te balen want ik kan nooit van vier maanden aan foto's op 1 camera laten.. maargoed, ik kon toen even niks doen dus we zijn gaan douchen en onze tas in gaan pakken.

Toen we klaar waren zijn we weer bij onze buren gaan eten. Ik koos weer voor pizza en Anna weer voor Thais. Ik heb in Nederland nog nooit zoveel pjzza gegeten als dat ik hier nu al gedaan heb.
We werden om 21u met de taxi opgehaald maar om 19.30uur waren we al klaar met eten, dus zijn we nog even uitzendinggemist gaan kijken.
Om 21u vertrok de taxi en eenmaal aangekomen, gingen we gelijk op zoek naar verf. Je kon het ook laten doen, maar dat was nog best duur dus we gingen het maar zelf doen wat ook geen probleem is natuurlijk. In een huis waar allemaal studenten elkaar zaten te verven, ging wij ook elkaar doen. Anna had op een gegeven moment een bloementak op haar been, fullmoon op haar arm en haar nagels gekleurd & ik had ook een bloementak op mijn been, een mond op mijn wang, mn nagels in verschillende kleuren en een hand op mn andere been en een muzieknoot op mn arm. Versierd en wel gingen we naar het strand.
Het feest is eigenlijk gewoon net als een festival in Nederland, maar dan met nog meer mensen die helemaal van het pad raken. Je hebt verschillende podia, met verschillende muziek en je kan overal langs lopen. Wij zijn ook een rondje gaan lopen en uiteindelijk bij een podium op de tafels beland. Als snel zagen we Jorran en Suus, Jelle en Stan. Ook hebben we Isabel en Danielle weer gezien. Toen ik Dion en Ruud zag staan ben ik gillend op ze afgevlogen. Helemaal blij dat ik weer eens bekende zag, aan de andere kant van de wereld. Daar hebben we ook nog een tijdje mee staan lullen.

Om 4u waren anna en ik het zat en zijn we naar huis gegaan. Onderweg moesten we opeens switchen van taxi, maar dat was niet helemaal duidelijk. Die lui schreeuwen tegen ons joh, we waren gewoon echt bang. Toen ik dat zei gingen ze opeens weer normaal praten. We waren 5u thuis, konden dus nog een uur slapen en toen moesten we alweer weg. Helemaal verrot, koud en vies stonden we op en zijn we naar de receptie gegaan. Er moesten nog een paar meiden mee, maar die flikten het om een kwartier te laat te komen. Wij waren woest want we konden echt onze boot niet missen. Toch nog optijd kwamen we bij de boot aan, en zijn we op het dek gaan zitten. Daar zaten nog een paar Duitsers, waar we een tijdje mee hebben zitten praten.

Na de boot gingen we een bus in, die ons naar het vliegveld in Surathani bracht. We moesten even wachten en daarna mochten we het vliegtuig in. Na een uur of wat waren we geland en moesten we het vliegtuig uit. Op het vliegveld in Bangkok kwamen we er achter dat op onze ticket voor naar Chaing Mai een ander vluchtnummer stond dan dat we geboekt hadden.
Na weetikhet hoelang bij een balie gestaan te hebben, was het volgens die vrouw geregeld en konden we naar het vliegtuig die we oorspronkelijk zouden hebben en daar zouden ook onze tassen in gaan.
Beetje in de stress, koud, moe en vies zaten we in het tweede vliegtuig. Eenmaal aangekomen, was het toch goed gegaan met onze tassen en konden we naar de taxi.

Daar moesten we een half uur op wachten! Toen we eiindeelijk in de taxi zaten, gingen we naar ons hostel. Daar aangekomen zijn we gelijk wat gaan eten, zodat we vroeg naar bed konden. Ik heb toen gekozen voor de fried rice with chicken, alleen was het nu geen succes, maarr ik heb het wel weer geprobeerd!
Op de terugweg kwamen we langs zo'n reisbureau en zijn we naar wat trips gaan informeren. Uiteindelijk twee dingen geboekt en nog een paar dingen gezien die we ook nog willen gaan doen. Heel de avond hoorden we al vuurwerk en ik vroeg aan die vrouw waarom dat was. Maar hun vierden die avond dat het regenseizoen voorbij was (terwijl het op dat moment aan het regenen was), en die vrouw zei dat we echt naar het rivier moesten om naar alle lichtjes enz te kijken. Eigenlijk wilden we terug om naar bed te gaan, maar omdat dit maar een x per jaar was en we dit nog niet hadden gezien zijn we toch maar gaan kijken. Onderweg nog ging het toch weeeeer hard regenen, echtecht niet normaal. Heb nog wel dingetjes kunnen kopen waardoor ik nu ook mn foto's van mn camera kan halen, jippiiee!

We gingen snel schuilen en gauw weer terug naar ons hostel. Helemaal maar dan ook echt helemaal doorweekt waren we weer terug en zijn we gaan douchen en naar bed gegaan, was inmiddels al weer half 11.. Die verf was er nog verrekte moeilijk af te krijgen, nu ik dit zo typ zie ik dat mn been nog steeds vies is haha.

Nou wij gaan even ontbijten, doeii!

  • 19 November 2013 - 21:14

    Niels:

    Ken dat niet wat korter, zo'n verhaal neemt m'n hele avond in beslag!

  • 19 November 2013 - 23:21

    Corine:

    hey lotte!wat leuk om je verhalen te lezen!je komt mensen genoeg tegen,zo te lezen.een super mooie tijd voor je , geniet ervan meis!heel veel plezier en pas goed op jezelf!dikke kus van ons uit de chrysant!xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Thailand

Super!

Recente Reisverslagen:

25 November 2013

Pai

24 November 2013

chiang mai; Dag 4&5

21 November 2013

Chiang mai; Dag 2&3

20 November 2013

Chiang mai; Dag 1

19 November 2013

Koh phangan
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 18951

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: