chiang mai; Dag 4&5 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu chiang mai; Dag 4&5 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

chiang mai; Dag 4&5

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

24 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Donderdagavond zijn we eerst een drankje gaan doen. Die kwam goed aan, want bij het tentje waar we toen waren gaan zitten was het 70 bath (en normaal gesproken 30 bath..) We wilden eigenlijk nog een drankje doen, maar niet meer daar maar veel barretjes enz zitten vol met oude blanke mannen en jonge schaarsgeklede aziatische meisjes. Daar hadden we ook weinig trek in en zijn voor het laatst gaan slapen in buddys guesthouse. De volgende dag zijn we vroeg op gestaan, hebben onze kamer opgeruimd, Anna is haar was bij een wassarette gaan brengen, we hebben ontbeten en zijn we naar ons volgende hostel gegaan. We waren dat stinkhok wel zat en we wilden een zwembad.

Eenmaal aangekomen waren we helemaal happy dat we verhuist waren want dit was echt zo'n leuke kamer! Snel tassen uitgepakt (ik heb er gelijk weer een pestzooi van gemaakt) en zijn we bij het zwembad gaan liggen. Daar moest je blijkbaar 50 bath voor betalen en je moest een hoofdkapje op. Toen zijn we er maar snel uitgegaan. Om 13u moesten we allebei weer bij Buddys zijn voor onze activiteit. Na ons even omgekleed te hebben zaten we om 13u in het zonnetje op het hotelmuurtje.
Na een wedje gelegd te hebben wie het eerst opgehaald zou worden, won ik en werd Anna het eerst opgehaald in een auto wat mij doet denken aan zo'n ding waar je koeien in vervoerd.

Tien minuten later werd ik opgehaald en stapte ik in een leeg busje. Daar kwamen blijkbaar dus nog dertien chinezen bij (leeuukkkk..!!)
We kregen de keuze om naar een paleis met tuin te gaan of een halfuurtje naar een soort marktje. Ik zou eigenlijk naar dat marktje gaan, maar ik heb al genoeg winkeltjes gezien en had al frustraties gehad omdat ik eigenlijk toch niks kan kopen omdat ik alles nog maanden lang mee moet zeulen dus besloot ook naar dat paleis of iets te gaan.
Daar moest ik nog 50 bath entree betalen en tuurlijk was mn broek nog te kort en dus ook nog betalen om in zo'n lelijk omslagdoek over dat park te lopen.

Ik heb geen idee van wat ik heb gezien, maar heb een uur flink doorgelopen omdat we dus een uur de tijd kregen en het zijn aardig wat heuvels en trappen die ik op heb moeten lopen. Toen gingen we naar de tempel. Ik was zo bang voor de trap van 300 treden ofzo daar maar gelukkig mochten we met de lift haha!
Eenmaal boven vertelde de guide Sisi van alles over de tempel en bleef voornamelijk bij mij. Ik denk omdat ze het zielig vond dat ik de enige niet-chinese was haha. We gingen eerst naar een buddhabeeld met een monnik waar we drie x ons handen tegen elkaar moesten doen en toen vooroverbuigen naar de grond. Beetje lomp en onhandig deed ik ook maar mee. Vervolgens kregen we water over ons heen gegooid en zei die monnik wat. Vervolgens kreeg ik een wit armbandje om mn linkerpols, voor geluk. Die moet ik drie dagen omhouden.

Daarna konden we rondlopen. Je kon een bepaalt olie in een kommen gooien; dat is voor een lang leven. Heb ik natuurlijk ook gedaan. Na lang twijfelen omdat ik niet wist wat ik er mee moest maar mij toch wilde aanpassen en het ervaren, ben ik een bloem gaan halen (moest je geld voor doneren) en drie rondjes om een bepaald gebouw gaan lopen. Tijdens het lopen moest je bepaalde tekst op zeggen, wat voor mij echt accadrabra was en kon je een wens doen. Wat die wens was blijft natuurlijk mijn geheim mhuahawa.

Daarna moest je een kaars aansteken en kon je weer drie x die buiging maken. Daarna moest ik snel naar beneden want de tijd was op en toen heb ik wel de trap genomen. Die activiteiten waren beide op een heuvel, dus we konden weer een kriskros naar beneden. M'n oren waren xelfs dicht gaan zitten.

Om iets over 17en was ik terug bij het hostel en daar zat An al ffies op mij te wachten. Anna had ook een leuke dag gehad. Drie verschillende gerechten gemaakt en leuke mensen ontmoet. Zij zat nog helemaal vol maar ik had mega honger, dus ik ging even pizza eten.
Ik zag nog een muis lopen in het restaurant, zei dat nog tegen iemand van de bediening maar die ondernam niet echt actie ofzo, echt bizar.

Omdat het einde al in zicht is van onze reis samen werd het toch wel tijd om die fotos nu echt te gaan regelen.
In het internetcafe waar ik de vorige keer anderhalf uur had gezeten, gingen we het weer proberen. Drie computers weigerden en deden alles wat wij niet wilden, dus ik werd helemaal gefrustreerd en ben weggegaan. Anna was er ook klaar mee en is na het nog even geprobeerd te hebben ook weggegaan.We moesten echt die foto's regelen, dus we zijn toch maar naar dat cafe gegaan waar we 100 bath moesten betalen voor de service. Daar vroegen ze hoeveel GB we wilden kopieren, toen Anna 8 GB zei vroeg die zelfs 200 bath!! Het bleek maar 4 GB zijn voor Anna dus werd toch 100 bath, maar we wilden nog veel meer doen.. De vorige x was het namelijk niet goed gegaan en Anna dr stick was nog leeg. Wij maar aan de slag en dat duurde lang joh, niet normaal! We hebben er twee uur gestaan, maar toen stonden wel al onze foto's op onze eigen en bij elkaar op de USB-stick.

We zijn maar snel een drankje gaan doen op een pleintje bij de markt en kwamen toen toevallig nog Loubna & Margriet tegen. Na een drankje zijn we naar bed gegaan. Toen we in bed lagen ging in opeens een lampje aan/uit, nouu ik had het niet meer! Anna was verrot en viel zowat direct in slaap maar ik ben nog expeditie robinson gaan kijken, dat is echt te spannend!

Na 5,5 uur slaap ging de wekker want we gingen vandaag ziplinen & raften. Hoe goed het vrijdag met m'n rug ging, zo kut voelde het toen ik wakker werd. Ik kreeg allemaal van een soort steken, ging door de grond.. dus ik spoog er goed van want sportieve activiteiten zullen niet perse slecht zijn voor je rug maar ook niet goed denk ik. Na een lekker ontbijt bij het hostel en twee ibrofennetjes werden we opgehaald.

Het duurde mega lang voordat we eindelijk iedereen hadden opgehaald en moesten toen nog naar de activiteiten. Blijkbaar waren het twee trips in een, want we gingen ook nog naar een onboeiende mini vlindertuin, maar dat zeker niet in onze trip.
Daarna kwamen we eindelijk bij onze eerste activiteit. De groep ging bamboo raften en olifantrijden en Anna & ik gingen ziplinen (tokkelen). In het begin was het heel chaotisch, er werd niet duidelijk tegen ons gezegd wat we moesten doen. Dus zaten we daar met een tuigje om en een helm op onze kop, vond onze guide echt maar een rare. Maar uiteindelijk kwamen er twee gasten met wie we mee moesten.

Ik had smorgens alleen aan het raften gedacht dus ik had m'n slippers aangetrokken, maar dat was een denkfoutje geweest want we moesten nog best een stuk lopen (omhoog) om te kunnen tokkelen. Al helemaal vies en heet kwam ik bij de eerste boom aan..
Het tokkelen was wel grappig opzich. Ene guide was wel wat aardiger dan de ander, en soms riepen ze niet op tijd BREAAAKKK! (Afremmen) waardoor we wel eens tegen ze op knalden.. Bij de derde boom vergat de guide dus ook weer BREEAAKK te zeggen waardoor ik te hard aankwam en mijn slipper verloor.

Eenmaal weer terug wilde ik toch echt m'n slipper weer hebben, maar die lui wilden niet gaan zoeken dus ben ik zelf weer terug gelopen. Nu zul je denken, wtf het was maar een slipper maaar het waren m'n havanas, ik moest nog de hele dag enn niet geschoten is altijd mis.
Eenmaal weer terug op de plek kon ik hem natuurlijk niet vinden, want ik kon niet door de struiken en planten heen met blote benen en een blote voet. Ook de guide van een andere groep kon niets zien vanaf boven. Op het moment dat ik het eigenlijk had op gegeven kwam er een andere guide aan, die ging zoeken maar die kon hem ook niet binden. Toen hij mij naar beneden wilde nemen, kwam de guide aangelopen die met mij mee was geweest met het tokkelen en die vond hem gelukkig wel.

Ik ging helemaal blij snel lunchen. Na een bord rijst en een paar glazen water moesten we alweer verzamelen. Ik wilde nog even fotos kopen, omdat we onze camera niet mee konden nemen en anders hadden we helemaal geen foto's gehad.
Die guide werd helemaal gek van mij, want eerst was ik al weg om m'n slipper te zoeken, toen was die mij kwijt met de lunch, toen ging ik nog die foto's regelen en toen hij eindelijk die groep bij elkaar had was ik als een kind snel weggerend om nog wat water te halen. Op een gegeven moment nam hij Anna maar op z'n rug (hij was 2 koppen kleiner dan haar) zodat hij zeker wist dat hij haar niet kwijtraakte en hij wist dat ik bij haar hoorde en du ook wel zou volgen haha!

Met de hele groep gingen we een stuk lopen door de jungle. Het leek een beetje op het lopen op de berg in Spanje. Was ook weer een groot succes op m'n slippers (nott) en heb veel gezocht naar zuurstof in de lucht, maar was wel leuk om een keer te doen. Na een uur kwamen we bij een waterval aan en konden we zwemmen. Ik was helemaal blij want ik kon eindelijk afkoelen, maar Anna vond het te koud. Toch hebben we allebei gezwommen, en onder druk van een paar aardige spaanse mannen is ook Anna in het water gesprongen.
Na een halfuur gingen we nat, niet in ons eigen busje maar in een ander halfgammel ding naar het raften. Was wel jammer want Anna en ik hadden onze spullen niet en dus ook onze handdoek niet.
Gelukkig wordt je van raften ook nat, hebben we weer gemerkt. We waren met z'n 10en en gingen zes om vier in boten. Ken je dat gemene gevoel van; ooh krijgen wij de L-boot weer? Dat hadden wij dus. Wij hadden namelijk 1 man en drie vrouwen maar in die andere boot zaten drie mannen en het leek erop dat een bange meid bij ons erbij moest. Het gevoel was geheel onterecht want zonder het bange meisje en die andere jongen en meid hebben wij gewonnen van die andere boot. Sterker nog, die andere boot was geheel onder water gelopen en er was nog iemand uitgevallen. Het was soms echt ruig joh, echt superdik! Dus dikke highfive met onze paddels!
Je mag trouwens helemaal niks om je voeten in de boot, dus had net zo goed mn schoeben aan kunnen trekken.. achja..

Er waren onderweg weer fotos genomen, die we konden kopen. Anna en ik hadden natuurlijk geen spullen, dus ook geen geld en dus ook geen foto helaas. Gelukkig hadden die jongen en meisje wel een foto gekocht, waardoor we nu een foto van een foto hebben.
We konden eindelijk terug naar het busje, en toen terug naar huis. Ik had heel de dag eigenlijk geen last van m'n rug gehad, maar allemaal gaten in de weg is niet echt goed dus nam er gauw weer twee en toen ging het weer prima.

Eenmaal thuis waren we helemaal verrot, ik ging snel wat regelen voor ons hostel in Pai (was iets misgegaan) en Anna ging douchen.
Na een uitgebreide en relaxte douche waren we weer schoon en gingen we weer helemaal schoon en in jurkjes eten. Omdat we nooit twee keer bij hetzelfde willen eten, gingen we helemaal naar de andere kant van de stad om te eten bij de rivier.
En omdat we nog niet genoeg gelopen hadden die dag gingen we een drankje doen bij john's place, een dakcafe vlak bij ons hostel. Dat betekende dat we dus weer helemaal terug konden lopen. We wilden eigenlijk naar de zaterdagmarkt maar die scheen niet zo groot en hetzelfde te zijn als de machtmarkt dus we vonden het wel best.
Na twee drankjes ging ons kaarsje uit en hebben we als een blok geslapen. Tot het moment na dat een fransman asociaal hard zat te praten/bellen/weet ik het bij onze kamer midden in de nacht. Toen we er twee keer wat van hadden gezegd was die man boos weggelopen, de idioot.

De wekker ging weer veel te vroeg en ondanks mijn troep vond ik dat ik bijzonder snel klaar was met mijn tas inpakken.
Na ons uitgecheckt te hebben en 50 bath pp betaald te hebben voor een half uurtje zwembad (de flauwerikken), zijn we gaan ontbijten. Daar kwam nog een man om iets te vragen, maar we begrepen niet wat. De vrouw van het restaurantje zei dat het maar goed was dat we geen geld hadden en onze naam hadden opgeschreven.

We waren een beetje snel dus hebben nog even gewacht bij buddys en werden toen opgehaald. In een overvolle wagen wat mij doet denken aan iets dat koeien vervoert dingen we naar een andere bus. Die bus bracht ons naar Pai. De chauffeur heeft zn achteruitspiegel meer gebruikt om zn haar te checken dan om naar het verkeer achter zich te kijken. Na een helse rit door de himalaya a la thailand heen werden we gedropt. We moesten nog dik tien minuten lopen naar ons hostel. Onsdanks de fout en de goedkope prijs is het echt een super leuk huisje, met een hangmat en een vijvertje ervoor. De mensen zijn hier ook super aardig.
We gingen snel naar het zwembad dat hier twee minuten lopen van is. Wat was dat chill zeg! Voor 60 bath, super groot zwembad, muziek en zon. Genieten dus!

We gaan nu even omkleden enz en dan wat eten enz!

Daaaaaaaggg!!



  • 24 November 2013 - 20:01

    Pa:

    Geweldig, veel plezier. Heb je geen gewone schoenen dan!!!!, of stinken die ook???

  • 25 November 2013 - 10:09

    Joan:

    Heee Lies! Geweldig om jouw verhalen te lezen, en ook echt een actie voor jou met die slipper haha. En gelukkig hebben ze daar ook nog pizza's, hoef je in ieder geval niet te verhongeren ;) Heel veel plezier nog he! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Super!

Recente Reisverslagen:

25 November 2013

Pai

24 November 2013

chiang mai; Dag 4&5

21 November 2013

Chiang mai; Dag 2&3

20 November 2013

Chiang mai; Dag 1

19 November 2013

Koh phangan
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 18958

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: