Chiang mai; Dag 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Chiang mai; Dag 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Chiang mai; Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

20 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Haaaii!

Omdat mn vorige verslag wat aan de lange kant was (vond ikzelf maar niels ook haha), is hier alweer een nieuw verslag over gister.

We waren best vroeg wakker zijn om half 10 gaan ontbijten, we wisten niet zo goed wat we wilden doen en het weer is hier ook niet zo mooi als in bangkok ofzo. Uiteindelijk besloten om een fiets te gaan huren en een rondje te gaan rijden. We moesten 3000 bath borg betalen (1000 bath = circa 23,7 euro), echt mega veel en ik had dat eigenlijk niet eens op zak. Gelukkig kostte het fietsen zelf maar 80 bath duss kwam t uiteindelijk wel goed.

Dat fietsen was leuk joh! Is Chiang Mai heb je een gebied dat wordt aangegeven met water en afgebroken stadsmuren. Ik denk dat dat het centrum/de kern is. Daar zijn we helemaal om heen gefietst en daarna ook door het centrum zelf. 1x de weg kwijtgeraakt, maar we bleken toen best aan het begin van de start te zijn. Het links fietsen was een beetje moeilijk soms, maar we hebben geen ongeluk gehad.

Ik was nog helemaal verrot van de vorige dag en wilde eigenlijk even snel de foto's regelen en dan naar bed gaan. Maaarrr dat liep even anders, want het duurde al heel lang om een computer te vinden met een USB-poort, die mijn dingen accepteerde en waar ik niet 100 bath voor hoefde te betalen voor de service ofzo.. Toen ik dat had gevonden, duurde dat kopieren zoooo lang! Ben anderhalf uur bezig geweest en toen moesten we gaan eten.

Ik ben eerst Anna gaan zoeken, want die was ergens gaan internetten. Die vond ik bij een manicure/pedicure. Toen ze klaar was gingen we eten bij een restaurant waar ze hollandse frikandellen en kroketten hebben! Ik heb dus lekker een frikandel op (was niet helemaal Nederlands, maar ook lekker). Daarna werden we opgehaald om naar de night safari te gaan. We konden met verschillende dieren op de foto, hebben zo'n dansshow gezien, een lichtshow en we zijn 2x met een treintje door de bomen/bos/jungle gereden en hebben toen bijna the big five gezien maar sowieso ook nog heel veel andere dieren.

Toen we rond half 10 terugkwamen, wilden we eigenlijk nog een drankje gaan doen, maar het was net daarvoor weer zo had gaan regenen dat we om 10u in bed lagen.

Vandaag hebben we nog weinig plannen voor de boeg, dus we gaan zien wat we vandaag weer mee gaan maken. Nouu de mazzel!

• 20 November 2013 - 15:37

Maarten:

Ik wil weer de lange versie van je verhalen, weg met Niels zijn suggestie, trouwens ga eens naar een klooster, verdiep je eens in het geloof, ik voorspel je dat is heel bijzonder daar!!! XPa