Chiang mai; Dag 2&3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Chiang mai; Dag 2&3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Chiang mai; Dag 2&3

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

21 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Heehallooo!

De volgende dag waren we vroeg wakker, want we lagen natuurlijk al best vroeg in bed. We hadden voor die dag nog niet echt plannen, dus we zaten om 8u bij de man van ons hostel bij de receptie om nog 2 nachten bij te boeken en wat trips te rochelen.
Daarna zijn we gaan ontbijten en om gaan kleden. Mijn kleren zijn zo vies joh en stinken zo erg dus ik wilde mijn kleren ff 'wassen' (zover je dat hier wassen kan noemen in de wasbak met koud water..). Anna wilde haar wenkbrauwen laten doen dus die hing een schoonheidsspecialist opzoeken. Toen ik klaar was en een beetje orde in mijn spullen had gebracht ging ik op zoek naar Anna. Omdat ik 95% van mijn kleren door de wasbak had gehaald had ik niet veel over en ik had ervoor gekozen om mn bikini aan te trekken met een lange trui erover heen die over mijn kont viel. Toen ik nog geen 200 meter op weg was werd ik aangesproken door een thai met de vraag of ik een broek aan wilde gaan trekken want dit was niet gewenst. Ik schrok daar best van want ik wilde hun niet beledigen en die man leek best wel boos. Maar waardeerde het wel dat die het zei want de politie zou het echt niet hebben geaccepteerd.
Ik had toevallig een mini stoffenbroekje bij me in mn tas, maar de reden dat die in mn tas zat was omdat er een gat van 10 centimeter aan de achterkant zat. Gelukkig viel mijn trui dus over mijn kont en kon ik die aantrekken em toen was het goed.
Later glimlachte die naar me dus het was weer oke gelukkig.

Anna en ik zijn toen een massage op gaan zoeken, ik vond toch dat ik een massage moest doen nu ik in thailand ben. We kozen voor een oliemassage en ik ben op sommige plekken flink gekraakt. Ik weet niet of ik ooit echt ga genieten van een massage..
Ik liep nog al die tijd met een kapot broekje rond maar hier hebben ze gewoon op straat klerenmakers, dus voor 20 bath had ik weer een heel broekje. Echt super!

Daarna zijn we wat gaan eten/drinken. En vervolgens wilden we wel weer eens naar het zwembad. Na heel de tijd van de kast naar de boom gestuurd te zijn, hadden we er een gevonden. Helaas was tegen die tijd de zon alweer weg en het water was koud. Wel een nederlandse vrouw ontmoet die ontwikkelingshulp had gedaan hier.

Om 5u kwamen we om van de honger en heb ik weer heerlijk genoten van een pizza. Daarna zijn we even gaan chillen, ik ben steeds zo moe hier.. Het werd alleen niet echt chillen, want nu ik niet meer thuis kan klieren was Anna de klos. Maar denk maar niet dat anna nu zielig is want ze doet het net zo hard terug haha!
Na ons even opgefrist te hebben zijn we naar de nachtmarkt gegaan. Binnen 5 minuten hadden we al een verkoper beledigd omdat ik zei dat zijn leren bandjes niet echt leer waren en Anna zei 2 armbandjes voor 100 bath, ipv 250 bath voor 1.. Dus we mochten er niet eens meer wat kopen en moesten terug naar Holland. We liepen maar snel verder, maar die markt is groot joh! Niet normaal!

Ik kreeg op een gegeven moment last van mijn rug en ben naar bed gegaan. Anna kwam niet veel later ook naar bed. Vanmorgen voelde ik nog steeds mijn rug maaarr dat moest ik vandaag maar even vergeten want we gingen een dag met olifanten op stap.

Vanmorgen om half 9 werden we opgehaald en met een busje vol gingen we naar een olifantencamp. We kregen eerst een les over hoe we moesten omgaan met de olifanten en er werd wat vertelt over het camp. Daarna werden we in 2 groepen gesplitst. Ik zou niet meer weten wat onze groepsnaam was maar eerst leerden we met zn allen hoe we op een olfiant moesten klimmen. Daarna leerden onze groep hoe we er op moesten rijden (moesten opdrachten geven in het thais). Ik was zo facking bang joh, kan mij niet meer herrineringen wanneer ik voor het laatst zo bang was. Die beesten zijn groot joh!
We moesten die beesten ook eten geven, dat durfde ik natuurlijk ook niet. Dus gaf eerst al de helft van mijn bananen weg, en toen gooide ik ze op de grond. Daar was zo'n begeleider het niet mee eens en vond dat ik het wel in zn bek kon stoppen. Dus die gast trok mij aan mn pols mee en hield hem vast tot ik alle bananen gegeven had, de draak haha!
De eerste x toen we op dat beest moesten moest je eerst voorover hangen en daarna liggen op zn rug, ik was helemaal gelukkig toen ik weer op de grond stond. Toen moesten we er natuurlijk nog een keer op en er rondjes mee draaien. Na 1 rondje vond ik het helemaal best. En daarna nog een keer om voor en achteruit te gaan, toen ben ik gepast. Daarna moesten we nog poepscheppen en gingen we eten. Na een lekkere maar lange lunch gingen we weer naar de olifanten. Ik was net bijgekomen maar het zweet brak me alweer uit toen ik die olifanten weer zag. We gingen er een stukje mee rijden, en natuuuurrlijk kregem anna en ik de grootste..
Ik ben vergeten te vertellen dat onze guide jay nogal een pestkop was en het ook geweldig vond om onze voeten te klietelen als je op die olifant zit. We hebben hem natuurlijk wel even teruggepakt!

We gingen een stukje lopen met die beesten, en toen zij even gingen eten gingen wij kletsen en vuur maken. Later gingen we weer verder en ik mocht dus weer op dat beest klimmen, en ik dacht dat ik het ergste had gehad maar dat kwam natuurlijk nog. Als zo'n beest omhoog loopt gaat het nog wel, maar naar beneden is echt een ramp. Ik scheet 27 kleuren..!!
Toen moesten we er weer af en mochten we gaan zwemmen met ze! Echt super leuk! We konden ze schoonmaken, spoten water over ons heen met hun slurf en zaten op hun rug door het water heen. Dat water was wel vies want die beesten schijten waar ze maar willen en dus ook daarin..
Na allemaal nog op de schommel gezeten te hebben (2 slurfen), gingen we douchen en terug naar de hostels. Het was echt een gruwelijk mega vette dikke ervaring!

Anna en ik zijn wat gaan eten (ik weer lekker een hollandse frikandel) en ons volgende hostel op gaan zoeken. Nu zijn we weer aan het chillen en gaan zo nog ff een drankje doen.
Morgen gaat an een kookcursus doen & ik ga kijken waar mariel zich 10 dagen heeft vermaakt! We zijn benieuwd!

Nou, tot laterrrrr!

• 21 November 2013 - 17:08

Karin:

O, wat had ik er wat voor over gehad om je in de weer te zien bij die olifanten. Maar bij de verhalen krijg ik ook al een zeer levendig beeld :-). Helemaal geweldig!!!

• 21 November 2013 - 17:42

Jelle:

Ha lies!
    Top om al die verhalen te lezen.
    Lijkt mij echt wel megadik om op die olifanten te rijden.
    Ben net terug uit India, dus heb wel weer een hoop olifanten gezien, maar helaas geen kans gehad om erop te rijden. Wellicht volgende keer!

Veel plezier nog daar, ik blijf je verhalen uiteraard wel volgen..

Groetjes Jelle

• 21 November 2013 - 17:49

Mariel:

Jahoeeee Wat Doi Suthep! Vet! Heb alleen wel in net onder de toeristische tempel gezeten. Daar kun je als toerist niet bijkomen. Sowieso magische plek! Maak ff n foto! Geniet! In welk guesthouse zit je?

• 22 November 2013 - 09:59

Pa:

Als je last van je rug hebt en je nogal moe bent:

is het misschien een idee om veel gezonde voeding tot je te nemen en ook voldoende te drinken!!
    (hier wordt water bedoeld)

Wij hebben het je jaren voorgedaan dus het kan echt niet moeiljik zijn!!!!

Pa.