Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Pai

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

25 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

สวัสดี,

Nadat we zondag heerlijk in de zon hadden gelegen, in gezelschap van behoorlijk wat beestjes helaas zijn we gaan douchen & omkleden. Het huisje is heel leuk, alleen is het water wel erg koud dus dat was even wat minder.
Na ons toch een beetje opgefrist te hebben, zijn we naar de winkeltjes en alles gelopen. Daar hebben we eerst even gegeten en zijn toen rond gaan lopen. Het was nog best groot, dat had ik niet verwacht maar wel heel leuk :)

Toen we onderweg naar bed waren, kwamen we vier amerikanen tegen die we hadden ontmoet in onze eerste taxi naar Pai toe. Die zaten bij een kampvuur en dat vonden wij wel even gezellig. Na een uur of wat daar gezeten te hebben waren we helemaal uitgerookt en zijn we naar bed gegaan.

Volgende ochtend zijn we eerst gaan ontbijten en toen een scooter gaan huren. Omdat wij allebei geen ervaren rijders zijn kregen we eerst een training om te kijken of je wel mocht rijden. Allebei dik geslaagd natuurlijk en toen konden we echt gaan scheuren. Als proffs gingen we op zoek naar een waterval, wat nog best moeilijk was. Op een gegeven moment zijn we maar gewoon rond gaan rijden en hebben toen een waterval gevonden en zowat het hele dorp gezien.
Dat scooter rijden was echt heel leuk, het is dat ik al een auto heb staan thuis anders had ik er zo een gekocht. En de benzine is goedkoop hier joh! 60 bath voor een volle tank! Zou hier bijna gaan wonen daarvoor.. Zou alleeen niet weten hoe hard ik reed, de snelheidsmeter derd het niet haha!

Om half 3 zijn we weer naar het zwembad gegaan, de zon heeft zich toen alleen niet heel beel meer laten zien dus daar waren we snel weg. We zijn nog even gaan scheuren, want die scooters hadden we 24uur en zijn toen gaan douchen enz.

We hebben toen eerst onze scooters weggebracht, zijn daarna wat gaan eten, even wezen internetten en toen hebben we nog een drankje gedaan. Daarna zijn we naar bed gegaan, onze alle laatste nacht samen.
Het bed is trouwens best groot, alleen het deken is een beetje klein waardoor we een soort verplicht zijn om een soort knus te liggen haha!

Vandaag ga ik naar Laos en Anna gaat weer terug naar Bangkok want zij vliegt daarvan zaterdag terug naar Nederland. Dat betekend dus dat er een eind aan is gekomen aan onze reis samen.
Ook al weet je dat dit moment er aan zit te komen, de tijd is voorbijgevlogen en dit moment kwam ook eel onverwachts snel. Ik vind het jammer dat ze gaat en zal haar zeker gaan missen. Ik ben heel erg blij dat we hier samen heen zijn gegaan, ondanks dat we elkaar eigenlijk niet konden. We hebben in een maand tijd best een band opgebouwd en ga dr zeker op zoeken in Nederland. Ik ben wel benieuwd naar dat dorpje Urk haha! Ik denk dat we een super leuke maand achter de rug hebben & heb genoten!

Het betekend ook dat ik Thailand ga verlaten. Wat een geweldig land is dit zeg, ik snap iedereen die hiernaar toe emigreert is of regelmatig gaat. De mensen zijn hier zo relaxt & de cultuur is hier zo anders. Wat zo gaaf/grappig om te zien was is dat het hier niet zo commercieel is, dus je krijgt antwoord op je vraag maar zullen je geen andere dingen proberen aan te smeren, en dat we gelijk moeten betalen als je je drankje of eten hebt gekregen zonder nog een slok gedronken of gegeten te hebben, mensen zeggen hier altijd dankjewel, of dat je precies kan zien hoelang je moet wachten op het rode stoplicht, ook hebben we een begrafenisstoet gezien, en een protest, het was bijzonder om te horen dat kinderen hier niet naar school gaan en op hun 2de al met vuur leren omgaan, vechten voor geld, een jongen gesproken die op zn 20ste al een keer is beschoten en neergestoken, of zo bijzonder werk hebben zoals op olifanten rijden en zo goed met zo'n best om kunnen gaan, ook gaaf was om te zien dat het geloof hier heel belangrijk is, over de koning mag zelfs niet eens gepraat worden, schoenen moeten hier negen van de tien keer uit voordat je ergens naar binnen gaat, Nederland kan nog wat leren wat betreft het accepteren van homos en transseksuelen, en zo kan ik nog wel even door blijven gaan.
We hebben een hoop mooie dingen gezien en meegemaakt. Er is echt een wereld voor mij open gegaan en ben benieuwd naar de andere landen.

ลาก่อน!

• 25 November 2013 - 23:15

Liza:

Ben trots op je lies! Wat een belevenis :) wordt er helemaal blij van! Enjoy !

• 25 November 2013 - 23:15

Liza:

Ben trots op je lies! Wat een belevenis :) wordt er helemaal blij van! Enjoy !

• 27 November 2013 - 17:02

Elise:

Joehoe lies! Jammer dat je afscheid moest nemen van Anna als reismattie, maar nu gaat de reis alleen echt beginnen! Heel veel succes, plezier en vooral heel veel gaan genieten!

Maak veel foto's en blijf alles vastleggen op je blog!
    Ik blijf wel trouw lezen!

Genietse xxxx