Bangkok; Dag 3 & 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Bangkok; Dag 3 & 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Bangkok; Dag 3 & 4

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

05 November 2013 | Thailand, Bangkok

Joehoee!

Voordat ik hier heen ging was ik niet van plan elke dag een verhaal te schrijven, leek mij beetje overdreven. Maar we maken zooveel mee hier, echt waar. Het voelt alsof we hier al 2 weken zijn ofzo maar het zijn maar 5 dagen. Alsof de dagen hier 2x zo lang duren.. In de verhalen die ik al heb geschreven ben ik zeker nog wel een paar dingen vergeten te vertellen en volgens mij heb ik best veel vertelt haha. Gisteravond wilde ik al een verhaal plaatsen over gister maar we sliepen voor 1 nacht in een ander hostel en daar had ik niet voor de wificode gevraagd dus had geen ontvangst.

Na het avondeten met die 2 gasten uit nieuwgein zondag (dailey & robbin) zijn we lekker gaan slapen. Dat was een betere nacht dan vergeleken met die daarvoor. We waren namelijk nu wel zo bijdehand geweest om het kaartje van de sleutel af te halen waardoor de airco heel de dag aan kon staan haha. De ochtend was ook beter want ipv 7uur vertrokken we vandaag om 8.30uur. We zijn op tijd opgestaan, kamer opgeruimd en hebben uitgecheckt. Vervolgens hebben we onze backpacks bij het volgende hotel gedropt en zijn we heerlijk gaan ontbijten bij starbucks.We zijn die dag allerlei paleizen enz gaan bekijken met nog 4 andere mensen en een hele aardige & grappige guide. Naast de grand palace, wat pho en weet ik het wat andere dingen hebben we ook in een bus gezeten en hebben we een rondvaart gemaakt over het water. We sloten de trip af met een heerlijke lunch op een boot op het water. Ik heb toen heerlijk kunnen genieten van spagetti en rijst, zoals ik het gewend ben (bepaalde personen weten hiermee genoeg haha!) De leuke guide ging toen weg en zijn zusje bracht ons terug naar ons hostel. Toen kwam eindelijk het moment dat we even konden genieten van de zon. Dus zo snel als we konden hebben we ons bikini aangetrokken en zijn we bij het zwembad gaan liggen (jaja dit hostel had er ook een). Het mocht alleen niet lang duren want om 6u begon de fietstocht door bangkok. Bij het zwembad hebben we nog kennis gemaakt met 3 nederlandse meiden (die gingen allemaal weg uit bangkok die dag) en een jongen uit finland (had een scooter ongeluk gehad en had zoveel wonden en blauwe plekken dat hij 3 weken eerder naar huis gaat).

Opgefrist en verbrand liepen we naar co van kessel (fietstocht). Tenminste dat dachten we want een van de medewerkers van de reisorganisatie had gezegd dat het 2 minuten lopen was. Maar om 17.45u hoorden we dat het een kwartier met de taxi was en volgens de reisorganisatie duurde het 20 minuten voordat de taxi kwam. Ik was er toen echt helemaal klaar mee want dit was al de 4de fout van ze en heb onze slechte verhalen in die winkel aan nederlanders vertelt (waren er op dat moment ook en hoorden dus alles), die toen zijn weggelopen natuurlijk. Blijkbaar kon de taxi opeens wel gelijk komen en stonden we om 18.03 bij co van kessel. We gingen met 3 duitsers en guide Andy door bangkok fietsen, waaronder door de china towns. Dat was echt zoooo dik! Het verkeer is hier tuurlijk chaos en ik dacht constant dat ik naar recht moest (hun rijden tuurlijk links). We hebben verschillende dingen bekeken (waaronder ook een chinese markt) en zijn met de ferry geweest. De tocht werd geeindigd met een hapje en drankje. Was echt heel leuk om te doen!

Vervolgens moesten we natuurlijk weer terug en uiteraard ging dat natuurlijk ook niet in 123. Op de heenweg hebben we namelijk 60 bath betaald (100 bath = circa 2,20 euro en de afstand is vergelijkbaar met van de lier - delft/rijswijk). Maar we wilden ook nog een keer met de tuktuk, alleen vroegen die 400 bath! En toen hebben we natuurkijk even lekker de hollander uitgehangen en onderhandeld. Uiteindelijk gingen we voor 200 bath naar huis. Maar vlak bij khan san road was er die avond een opstand (we hoorden heel de dag al een man door een microfoon praten maar we wisten niet waarom). Dus hij kon ons niet echt afzetten en hebben we door de menigte moeten lopen. Die chauffeur wilden ons nog geld af troggelen want Anna gaf 500 bath en ipv 300 bath gaf hij 200 bath terug. Gelukkig lette Anna wel op en kon hij fluiten naar zn fooi. We hebben dus nog een stukje door de menigte gelopen (ze gingen ook nog zingen) en vervolgens echt naar huis. Omdat het tuurlijk voor 6u misging hadden we al die tijd nog geen avondeten op en we besloten even 1drankje te doen in de straat. Op het moment dat we naar bed wilden gaan vroegen 3 deense jongens (jasper, klaus & ..) om bij hun te komen zitten. We wilden eigenlijk die nacht echt een keer een lange nacht maken maaar tuurlijk toch even een drankje gedaan. We moesten een biertje drinken en wij zeiden een S maar Klaus zei L tegen de serveerster dus we kregen een biertje van 0,5 liter! Half teut moesten we ook nog aan de wodka redbull, maar na een paar slokjes hebben we gedag gezegd want hadden het alweer voor elkaar om om half 2 in bed te liggen haha.

Met een verrot gevoel stonden we vanmorgen weer op. Snel alles weer inpakken, uitchecken en om 7u vertrokken we weer naar de watermarkt. Eerst moesten we 2u rijden en daarna weer een kleine boottocht over het water. Vervolgens mochten we een half uur over de watermarkt in een peddelboot, dat was wel grappig om een keer te doen. Daarna hebben we even over een soort van marktje gelopen en wij hebben er voor gekozen om naar een slangenshow te gaan. Dat was echt gruwelijk! Ik heb een paar acts gefilmd en je ziet gewoon dat ik weg ren haha! Maarja wat moet je doen als iemand bijv een giftige slang pakt met zn mond.. haha!
Daarna gingen we terug, snel even geluncht, tas gepakt en ik ben even langs een medicatiedingetje gelopen want ik zit onder de uitslag en ik denk muggenbeten. Om 2u gingen we met de taxi naar het vliegveld, om richting phutek te vliegen. Op het vliegveld zijn we geinterviewd door 2 aziatische meisjes over thailand en wilden ze op de foto.
Vervolgens zijn we het vliegtuig in gegaan en zaten we toevallig naast 2 amsterdamse gasten (phillip & kay). Dus dat was wel gezellig. Anna kreeg alleen flinke hoofdpijn vlak voordat we gingen landen, dus dat was wel een beetje vervelend. Maar na wat water gedronken te hebben op het vliegveld ging het wel weer, wss was het de druk.. we hadden gelukkig snel onze tassen en redelijk snel een taxi die ons naar phutek town bracht. We baalden eerst want die gasten zaten te vertellen dat ze voor een prikkie direct aan het strand verbleven maar wij zitten helemaal aan de andere kant. Gelukkig was dat gevoel snel over toen we bij ons hostel aankwamen want het is echt nog veeeeeel mooier dan onze vorige hostels. Echt heel leuk, dus gelukkig hebben we 2 nachten geboekt. Na ons opgefrist te hebben & toen de regen opgehouden was (onze eerste bui hier), zijn we gaan pinnen want we waren nu echt door ons geld heen. Het duurde niet want of we (iig ik) kregen al weer stress want bij geen ene pinautomaat stond maestro en zoveel pinautomaten staan hier niet op phutek. Blijkbaar kan je dan wel gewoon pinnen met een gewone pas dus Anna hoeft gelukkig nog niet naar huis haha! (Geintje! ;p). We konden eindelijk gaan eten, het was inmiddels alweer 10u geweest en zijn bij een leuk zaakje patat gaan eten. Daar hebben we nog gekletst met 2 duitse vrouwen en 1 nederlandse man die gezamelijk aan het reizen waren. Om 11u waren we terug in ons hostel, is Anna gaan slapen en ik ben dit hele verhaal gaan schrijven haha. Inmiddels is het 00.20 & Anna is al ff onder zeil dus ik ga ook maar eens stoppen. Morgen gaan we eindelijk even vakantie vieren en een dagje naar het strand. Zal aan jullie denken haha! Ajuuuu!

• 05 November 2013 - 19:40

Nia:

Wat onwijs leuk om je verhalen te lezen! blijven schrijven he!
    zo te horen vermaak je je daar prima. leuk om te horen dat je al zoveel mensen hebt ontmoet en contact mee hebt gehad:)
    heel veel plezier nog chick. geniet!

p.s. ik begrijp wat je bedoelt met spaghetti op je eigen manier. hahah muts ;)

• 05 November 2013 - 21:51

Uk:

Hee kleine,
    Zo te zien heb je het daar geweldig ! Allemaal ook leuke verhalen hoor! Mam en ik zitten thuis van je verhalen te genieten! Ik denk niet dat nia de enige is die begrijpt met spaghetti en rijst=P en natuurlijk weer op Hollands dat onderhandelen! Ben jij professioneel in he! (Turkije)! We kijken uit naar je nieuwe verhalen!
    Xx Je kleine broertje

• 07 November 2013 - 17:57

Pa:

Ik geniet van je verhaal en proef uit alles dat je van het avontuur geniet. Geweldig. Ik niet wachten op je volgende verhalen. Heel veel jezelf. Pa

• 07 November 2013 - 22:48

Leen Paauwe:

Meissie wat beleef jij veel .en allemaal lnteressant,we zljn nu al benieuwd naar je volgende verslag. Opl en oml xx