Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Kuala lumpur

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

07 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na mijn vorige verslag ben ik mijn spullen gaan pakken en naar de bushalte gegaan. Vier bushaltes verdier moest ik uitstappen. Vanaf daar zeiden ze dat ik nog 341 meter moest lopen, maar met die tas en het klamme weer die dag voelde het aan als een kilometer. Helemaal heet kwam ik aan bij de plek waar de bus wegging. Ik kwam er rond half 1 aan en hoopte dat ik de bus van kwart voor 1 kon pakken, maar die was gecanceld want er waren geen passagiers dus werd het de bus van half 2. Ook prima.

Ik mocht mijn stoel uitkiezen, het maakte me niet veel uit als het maar bij het raam was en met beenruimte. Bij beenruimte keek die vrouw me maar gek aan en in de bus begreep ik waarom. Deze bus hebben sowieso mega beenruimte, je kan bijna liggen hierin. Echt megachil!

Na 3kwartier gereden te hebben moesten we allemaal de bus uit, voor een paspoortcontrole bij de immigratie. Toen we daarna nog geen 5 minuten gereden hadden moesten we er allemaal weer uit, met al onze spullen, voor paspoortcontrole bij maleisie. Vanaf daar duurde de reis nog 4/5 uur, dus ik was blij dat ik al vroeg de bus had gepakt. Om 7u kwamen we aan en ik had geluk gehad dat ik naast een maleisische vrouw zat in de bus want die heeft mij aardig wat tips gegeven. Na even gepint te hebben, pakte ik een taxi en die bracht mij naar het hostel dat ik op internet gevonden had. De dorms waren voor die nacht vol maar er kwamen precies twee duitsers aangelopen en daar kon ik een privateroom mee delen, zodat de prijs bijna hetzelfde was als voor een dormbed.

Het was mega goedkoop en later bleek dus ook waarom. Geen warm water, geen wc papier, praten wel over ontbijt maar is niet inclusief, geen lockers meer beschikbaar, slechte wifi verbinding, geen bedlakens..
Ik kon de tweede nacht wel in een dormkamer slapen, maar ik moest dan om 12u mijn tas verplaatsen omdat natuurlijk 12u check out is, alleen zat ik al om 10u klaar om de stad in te gaan. Ik ben gaa checken of ik bij een ander (en iets beter) hostel kon slapen hier een paar meter verder op maar die dorm was ook vol, dus ik ging maar terug naar bed en heb gewacht tot het 12u was. We konden nog steeds niet naar een andere kamer, maar de duitse jongen ging naar een mannendorm en daar konden wij onze tassen droppen. Daarna sijn we door de stad gaan lopen met zn 3en. Het was echt mega warm weer, wel heerlijk om weer een x echt de zon te zien. We raakten een paar x verdwaald maar hebben daardoor toch best veel van de stad gezien.

We eindigden bij het busstation om een ticket te regelen naar Penang. Toen we klaar waren en terug naar ons hostel wilden, begon het toch hard te regenen. Niet normaal.. en ook nog een beetje onweer. Na even gewacht te hebben zijn we toch maar naar hett hpstel gegaan. Redelijk droog weer terug aangekomen, kregen bianca en ik onze nieuwe kamer (kamer voor ons 2en) en de duitse jongen ging naar zijn eigen kamer. Na weer even wat research ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Maleisie

Super!

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2014

Penang & Langkawi

07 Januari 2014

Kuala lumpur
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 18968

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: