Penang & Langkawi - Reisverslag uit Langkawit, Maleisië van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Penang & Langkawi - Reisverslag uit Langkawit, Maleisië van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Penang & Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

13 Januari 2014 | Maleisië, Langkawit

Bianca en ik stonden op tijd op na wel een prima nachtje. Ik was snel klaar en ben nog even gaan internetten en was niet veel later bij het busstation. Bleek dat het nog best groot was en ondergronds er allemaal soort van haltes waren. Toen de bus er 10 minuten voor tijd nog niet was kreeg ik wel weer een beetje stress. Er kwamen heel veel bussen, maar niet de mijne. 5 minuten voor tijd kwam gelukkig ook de mijne en 30 minuten later reden we weg. Het was heel leuk om wat van maleisie te zien, ook hier is heel veel natuur. Na 2u gereden te hebben, hadden we een stop. En daarna nog mega vaak een kleine stop om te tanken of omdat er andere mensen in de bus moesten. Rond half 5 kwamen we aan op het busstation in penang. Een taxi dropte mij bij het hostel dat ik op internet had gevonden. Gekke maar wel aardige eigenaar.

Op de een beetje vreemde geur na hier was ik best tevreden over mijn nieuwe slaapplek. Ik ben even gaan chillen, toen gaan douchen en daarna even een rondje gelopen om wat eten te scoren. Daarna ben ik terug naar het hostel gegaan en niet veel later gaan slapen.
Dat ging aardig totdat er tweemaal nieuwe mensen binnen kwamen en die hadden nogal moeite met stil zijn. Dus het was 1u voordat ik echt eens sliep en om 7u was ik weer wakker omdat een van die gastem 3x zn wekker heel lang af laat gaan. Gelukkig waren er 2 weer snel weg smorgens en was de rust daarna weer snel terug.Ik ben er rond 9u uitgegaan en ben de straatjes in gelopen. Nadat ik mijn vliegtickets uitgeprint had en informatie had gevraagd over de trip naar langkwai ben ik wat monumenten gaan op zoeken. Mijn camera wilde nu helemaal niet meer mee werken dus voortaan moet ik de fotos maar maken met mijn telefoon.

Na een paar uur rondgelopen te hebben, ging het regenen. Ik was toen toevallig net dicht bij het hostel dus ik ben even teruggegaan. Even later was het weer droog en ben ik een ticket voor naar langkawi gaan halen. Ik wilde nog een paar dingetjes zien en net toen ik daar aankwam begon het weer te regenen. Ik heb driekwartier geschuild bij een bushokje met nog 2 locals, omdat het op een gegeven moment echt te hard regende en ook nog ging onweren. Na 3kwartier was ik klaar met dat wachten en ben ik toch maar terug gaan lopen naar het hostel. Tegenover het hostel zat restaurant kapitein, daar ben ik weer even wat gaan eten en toen ben ik gaan chillen op de kamer. Er waren allemaal nieuwe mensen op de kamer gekomen savonds, dat was wel leuk.
Ik ben een paar fragmenten van allyouneedislove gaan kijken en gaan slapen.

De volgende dag ging al vroeg mijn wekker, want de boot maar langkwai vertrok om half 9. Het regende weer en ik hoopte echt op een taxi, maar juist op die momenten vindt je er geen een. Jaaa toochhh..
Dus maar lopend naar de ferry, inchecken en belandde naast 2 nederlanders uit den haag.De boottocht ging redelijk vlot maar toch kwam ik misselijk van de boot af, maar of dat van de honger of golven was wist ik niet. Zo koud als dat het op de boot was, zo warm was het op Langkawi. Ondanks de chaos met de kpffers hadden wij snel onze tassen en liepen we naar de taxi. Ik kon met hun meerijden, helemaal top, en kwam zo in 'de' straat terecht. Het was even zoeken naar een hostel, want alles was vol of duur. Ik belandde uiteindelijk, voor mij duur maar voor hier waarschijnlijk goedkoop, in een budget hostel. Ik kreeg een kamer van 4personen voor mij alleen, maar de kamer rook een beetje raar en heb toch aardig wat beestjes op de grond zien lopen.

Ik ben snel om gaan kleden en naar het strand gegaan, wat achter het hostel lag. Na anderhalf uur op het strand gelegen te hebben, werd het bewolkt en kwam er wat regen. Ik vluchtte weer naar mijn kamer om even te chillen, maar het was al snel weer droog. Na een douche ben ik door de straatjes gaan lopen en heb ik op het laatste moment nog eentje voor mn collectie kunnen scoren. Daarna ben ik wat gaan eten en weer gaan chillen in mn kamer, want er was daar helaas niet zo heel veel te doen.

Ik was vroeg wakker, ben mn tas in gaan pakken en die kamer uitgevlucht. Na even aan de straat gezeten te hebben, ging de zon toch nog schijnen en ben ik weer naar het strand gegaan. Na drie uurtjes in de zon gelegen te hebben, ben ik er uit gegaan en heb ik een taxi naar de ferry gepakt. Ik kwam veel te vroeg aan, maar ik was die dag liever veeeel te vroeg dan te laat. Ik bleek ook best verbrand te zijn na die drie uurtjes zon, dus het was maar goed dat ik er uit was gegaan. Na anderhalf uur gewacht te hebben, moesten we inchecken voor de boot. Niet veel later zat ik op de boot en gingen we weg. De boot zat lang niet vol, wat wel relaxt was want daardopr kon ik lekker liggen. Dat was wel nodig ook want het waren beetje harde en hpge golven, ik ben daar normaal gesproken niet zo gevoelig voor maar nu was ook ik van slag. Iemand anders zien overgeven in een tasje helpt daar ook niet echt bij.

We kwamen rond 8u aan, teruggelopen naar het hostel want de taxi vroeg echt bizar achterlijke prijzen. Eerst kon ik die nacht niet blijven, vlak voordat ik naar langkawi kon het toch weer wel maar toen ik die avond aan kwam was het toch weer lastig maar ik kreeg een privekamer. Dat was best relaxt want ik had daardoor een tweepersoonsbed, geen vieze lucht en ik kon daardoor heel relaxt mijn tas gewoon inpakken.

Ik moest er namelijk om half 5 uit, om de bus te pakken naar het vliegveld. Ik was daardoor wel weer veel te vroeg, maar beter dan te laat ;)
Na even gewacht te hebben, konden we inchecken en niet veel later zat ik met weer een nieuwe stempel bij de gate. Was een vlucht van een uurtje en volgens mij had ik dezelfde stoelnummer als bij de vorige vlucht uitgekozen. Weer leul een paar x van het uitzicht kunnen genieten en toen begon het wachten weer. We landden namelijk om half 12 op singapore en om 4u kon ik pas inchecken voor mijn vlucht naar bali om 6u. Mijn tas zou worden overgebracht, dat hoefde ik niet zelf te doen dus ik ging (zoals me was verteld) naar Transfer lounge E. Om half 4 was ik het hangen wel zat en gibg ik maar eens kijken waar ik moest inchecken. De man van de balie van transfer E zei dat ik geld moest betalen. Daar dacht ik wel anders over, ben toen naar de immigratie gestuurd, weer teruggestuurd, langs de informatie balie gegaan, ben toen weer terug naar de transfer E bali gegaan, die bracht me weer terug naar de immigratie. Daar moest ik toch doorheen, ik maakte mij zorgen om mijn tas maar bij de lost & found was die niet want daar zeiden ze weer dat dat al geregeld was. Ik weer naar de debarture hal, daar was alles weer oke en zei ze ook dat mn tas in het vliegtuig was (ik hoopte het maar).

Ook leuk trouwens van dat vloeistof verbieden, maar dat betekend dus dat ik geen water mee kon nemen. Dan zou je zeggen, dan koop je toch wat.. maar ze accepteren hier precies niet het geld wat ik in mijn portomonee heb zitten. Jaa tocchh..

Niet veel later zat ik weer in het vliegtuig en iets over half 9 landden we. We moesten een stukje met de bus taxien. Omdat ik bij de deur was gaan staan, kon ik in een x doorlopen voor een visa on arrival en maar de immigratiedienst. Gelukkig zat mijn tas echt in het vliegtuig, had ik die snel en kon ik weer door naar de laatste tassencontrole.

Aangekomen in Bali betekend dat mijn reisje in maleisie er ook weer op zit. Ik ben er niet lang geweest, ik had van te voren gedacht dat er iets meer plaatsen zouden zijn die nice zijn om te bezoeken. Ook het weer zat mij daar niet altijd even mee. In het begin moest ik weer even wennen, want maleisie was weer zo anders dan de andere landen maar wel weer leuk. Veel natuur hier, veel cultuur, aardige mensen, meeste mensen spreken engels, het verkeer is hier niet mega chaotisch, megarelaxte maar koude bussen, toeristisch maar soms toch ook weer niet, etc.

Ik heb heel erg uitgekeken naar bali. Eindelijk een tijdje gewoon zon, zee en strand. Ben hier niet van plan veel te doen, maar dat hangt wel een beetje af van het weer want toen ik vorige week de weersvoorspellingen checkte, was het het omgekeerde van wat ik hoopte. So, fingers crossed..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Langkawit

Maleisie

Super!

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2014

Penang & Langkawi

07 Januari 2014

Kuala lumpur
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 18966

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: