Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Phuket

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

09 November 2013 | Thailand, Phuket

Hoi Nederland!

Na eindelijk echt een heerlijke nacht in onze mooie hostek in Phuket zijn we uit onszelf om 08.30uur wakker geworden, maar ik heb echt als een blok geslapen. We zijn gauw in de bikini geschoten, hebben genoten van een heerlijk ontbijtje in ons hostel aan het water (soort van). We hebben de tuktuk gepakt en zijn richting Patong beach gegaan. Daar hebben we een heerlijk lange dag genoten op het strand. Verbrand zijn we om 17u door de straatjes gaan lopen en hebben gegeten aan de weg (soort van). Ik heb daar heel stoer een kipburger geprobeerd maar was geen succes.. We zijn toen lekker gaan shoppen en hebben wat leuke dingetjes kunnen scoren. We hadden bedacht om naar Fantasea te gaan en dat was redelijk dichtbij bij Patong beach dus we gingen maar gelijk door. Het was een mooie show, leek een beetje op een musical, waarin verschillende aspecten van Thailand naar voren kwamen. Ook waren er verschillende dieren die perfect hun act uitvoerden. Na de show was het een flink gedoe om weer thuis te komen voor een leuke prijs want het was een eind rijden vanaf daar naar Phuket town, dus uiteindelijk waren we 12u thuis.

De volgende dag wilden we weer een dagje strand doen en aan het eind van de dag naar Kho phi phi gaan, maar de enige mogelijkheden (voor een kleine prijs) was om 07.30 uur en 14.00uur. Helaas konden we die van 07.30 uur niet meer reserveren. Dus het werd geen dagje strand, gelukkig was het toch bewolkt, en wilden we heel relaxt gaan ontbijten.
De vrouw van het hostel zei dat Ring hill leuk was, maar wij luisterden naar de tuktukchauffeur en lieten ons naar Phuket bay brengen. Daar aangekomen was het wel mooi maar we konden alleen maar vis eten in het restaurant daar. Je kon ook nog even checken welke vissen allemaal mogelijk op jouw bord konden komen te liggen.
Na een drankje en geen eten zijn we terug gaan lopen want het lag best afgelegen. Uiteindelijk een taxi kunnen vinden die ons alsnog naar Ring hill bracht. Daar hebben we echt heerlijk gezeten en genoten van een mooi uitzicht. Om 13.15 uur waren we terug bij het hostel want om 14.00 uur werden we opgehaald. We hebben toen even op een soort kunstgras met kussens voor het hotel gezeten. De taxi bracht ons naar de boot. De boot bracht ons na 2uur varen op Kho phi phi. Op de boot hebben we nog drie Nederlanders ontmoet (Isabel, Danielle en Stefan). We hadden nu niet gereserveerd maar wel op internet gezocht naar hostels en gingen direct naar het hostel dat we gezien hadden. Daar hebben we een kamer kunnen boeken, niet zo mooi als de anderen maar nog steeds prima. Dit hostel heeft ook andere regels; schoenen uit, geen wc papier in de toilet, stil zijn enz. Ook is de eigenaressen niet zo lief als de eigenaars van ons vorige hostel. Maar ze weet gelukkig wel veel en kan ons goed helpen.
Ik was het even zat dus ik wilde chillen. Uiteindelijk niet echt gedaan en zijn we door de straatjes gaan lopen en gaan eten. Ik heb genoten van een pizza magerita, jaja, in een piratenrestaurant.
Was wel leuk daar want ze hadden piratenregels die voor het restaurant gelden, zoals; geef fooi of anders moet je over de plank. Na het eten zijn we verder gaan lopen, alleen kreeg ik last van mijn buik. Ik ben naar ons hostel gegaan en Anna is een massage op gaan zoeken. Terwijl ik echt mega aan het relaxen was met muziek aan en alles, ging het toch opeens regenen hier! Echt mega plassen op straat..! Na de bui zijn we op stap gegaan en hebben een kroegentocht gedaan. We hebben in een stuk of zes kroegjes/cafes een drankje gedaan, Anna heeft op zo'n rodeo stier gezeten en ik heb door een brandende koepel gesprongen. Om 1u ging ons lichtje uit.

Gister moesten we om 10.30 uur bij zo'n organisatie zijn, want we gingen rondom de eilanden varen. We hebben echt een topdag gehad! We hebben gesnorkeld, maya beach gezien, gezwommen, op een mega mooi wit strand gelegen en natuurlijk ben ik weer verbrand. En ik smeer me hier nu wel echt in! Rond 18u waren we weer terug en zijn we gaan eten. Dit keer heb ik gekozen voor een pizza salami, echt lekker hier! Toen is Anna gaan douchen en ik heb geprobeerd dit verhaal te plaatsen, wat weer niet lukte. Hier heb je alleen beneden wifi, als er geen regen valt of stroom uitvalt. Uiteindelijk zijn we in slaap gevallen en niet meer op stap gegaan.

Nu zijn we aan het ontbijten bij een beetje hectisch restaurantje en gaan straks naar het strand.

daaaaggg!

  • 09 November 2013 - 10:42

    Esther:

    Hahahahhahahahahahaa ik moet echt lachen om jou eet verhalen :P ik dacht die gaat komen met allerlei aziatische dingen.. maar ik had t ook kunnen weten. Lekkerding ben je ook met je pizza. Gelukkig hebben ze dat daar dan! Verder klinkt het echt zooooooo goud. Als en soort droomreis/vakantie. Ik dacht dat jij in allemaal enge, vieze en stomme dingen terecht zou komen maar ik hoor alleen maar leuke en mooie hostels, stranden, mooie dingen en lekker eten. Ik zou er voor tekenen. Geniet er maar lekker van hoor chick, je verdient het! Liefs

  • 09 November 2013 - 12:16

    Maarten:

    Lieve Lieselotte, wat voelt het goed voor mij dat je het zo geweldig naar je zin hebt, en wat ik vooral leuk vind dat je zo geweldig leuk kan op en beschrijven. Ik kijk er elke keer naar uit. Als ik het lees beleef ik alles met je mee, alsof ik samen met jou mee geniet, vooral omdat je zoveel herkenbare dingen beschrijft. Geniet en geniet nog meer meid. Ik hou van je, Pa

  • 10 November 2013 - 11:37

    Opa Leen:

    Lieve lotje , wat fijn om te horen dat jij zo veel beleefd,en dat allemaal in zo,n hoog tempo.je zegt dat je zo lekker eet daar,sprinkhanen? Ofzo ik moet er niet aan denken.Hier is he nat en koud,wel een verschil met daar.Let goed op jezelf en smeren hoor,tot de volgende ronde,knuffel van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Thailand

Super!

Recente Reisverslagen:

25 November 2013

Pai

24 November 2013

chiang mai; Dag 4&5

21 November 2013

Chiang mai; Dag 2&3

20 November 2013

Chiang mai; Dag 1

19 November 2013

Koh phangan
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 18914

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: