Koh phi phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Koh phi phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Koh phi phi

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

10 November 2013 | Thailand, Phi Phi Don

Haaihaai!

Gister hebben we op ons laatste dagje op koh phi phi genoten op het strand. Het was even zoeken naar een plekje strand waar geen boten lagen en uiteindelijk lagen we perfect. Het was een beetje bewolkt maar dat bederfde de pret niet. We lagen toevallig naast 2 nederlanders (roel & sas) en we hadden toevallig ook met hun in hetzelfde vliegtuig richting bangkok gezeten. We hebben veel gekletst en mochten ook nog even hun beachbadmintonrackets lenen.
Om 4u besloten we om van het strand af te gaan en even door de straatjes lopen. Anna had weer last van hoofdpijn dus moesten eerst even een asprientje halen, zodat we echt even lekker konden shoppen. We hebben allebei weer leuke dingetjes kunnen scoren. Na het shoppen ben ik gaan internetten en toen we allebei opgefrist waren zijn we gaan eten.
Onder genot van een hapje en drankje zijn we de volgende activiteiten gaan plannen, zoals de overnachtingen op eiland koh toa en eiland koh phangan.
Toen dat allemaal geregels was zijn we de bananenbar op gaan zoeken,en nee niet zo een als in amsterdam.. Daar kwamen we isabel, stefan en danielle weer tegen. Die stonden bij 3 gasten uit vlaardingen (jeffrey, michael & .. ) en bij 1 westlander! (Jelle, en zijn broertje stan was ziek dus was er niet bij). Daar hebben we gezellig drankjes mee zitten doen, en daarna zijn we weer naar de feestjes op het strand gegaan. Super veel gelachen maar om 1u gingen anna en ik toch echt weer naar huis want om 10u moesten we weer bij de boot zijn om naar koh tao te gaan.
Eenmaal in onze kamer, half teut (die vodka redull doet wel wat met je haha), vloog in eens de schilderij van de muur af. Dus na wat gekrijs en enge verhalen over spoken, vertelde ik anna over de films van saw (ik ben zo bijdehand geweest om die te gaan kijken voordat ik hier heen ging..). Uiteindelijk prima geslapen hoor haha!

Om 08.30 ging de wekker, hebben we ons tas gepakt en na een snel ontbijt waren we 10u bij de boot. We zijn op het dek gaan zitten, maar man ob man wat was dat heet! Na een paar uur zonnen, kwamen we aan op krabi. Daar moesten we de bus in. Gelukkig had deze airco. Toen we net dachten lekker te zitten bleek dat dat niet De bus was maar we gingen met nob heel veel anderen in een dubbeldekker. Minder comfortable reden we naar de boot, die ons naar koh tao zou brengen. Op die boot hebben we nog 3 belgse mannen, 3 canadese meiden en 1 man uit de USA ontmoet. Daar hebben we flink meegelachen, gelukkig maar want we waren wel weer klaar met dat reizen. Om 19.30u waren we op koh tao en zijn we gelijk in een vette taxiauto naar ons hostel gebracht, een stuk dat we ook hadden kunnen lopen..
Toen we bij ons hostel waren, kregen we even een wtfmomentje en moesten even 3x slikken. Het was best goedkoop en 2 sterren dus we schrokken even maar het is een prima plek. We hebben een balkon, uitzicht over zee maar alleen sluit de deur niet goed, maar ach..
Na even gedoucht te hebben zijn we eindelijk gaan eten, in een heel leuk restaurantje vlakbij. Onderweg tijdens het lopen viel opeens over het atroomuit, dat was wel even eng.. In het restaurantje zaten nog 2 nederlandse meiden, uit noordwijk/noordwijkeehout dus dat vond ik wel grappig!
Na het eten en flink lek gestoken te zijn (heel veel bomen hier dus mega veelbeesten), zijn we een stukje gaan lopen en daarna zijn we lekker ons bedje in gedoken. Anna slaapt al en inmiddels is het 00.12 dus ik ga ook maar eens echt liggen. Trusten!

• 14 November 2013 - 16:17

Maarten:

En inmiddels ben je zwarte piet zeker!!!!!