Koh tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Koh tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Koh tao

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

13 November 2013 | Thailand, Koh Tao

Hoooii!

Na een goede eerste nacht op koh tao schrokken we om half 11 wakker en zijn we snel om gaan kleden. Na een ontbijt zijn we op het strand gaan liggen. Om een uurtje of 2 waren we op het zand liggen wel zat en zijn we verhuist naar van die lekkere bedden bij een strandtent. Het was best een rustig strand, en voor mij iets te rustig, maar we hebben wel lekker gezond. Om 5u zijn we door de straatjes gaan lopen, eigenlijk was het een lange straat met nog een zijstraatje maar wel met wat winkeltjes en barretjes enz.
We hadden toch wel honger dus zijn we al snel een restaurantje op gaan zoeken om te eten bij zonsondergang. Na mijn ervaring van die vorige avond (was ik vergeten te vertellen maar ik bestelde een keer heel stoer macaroni kaas. Dat was niet helemaal zoals ik gehoopt had..) dus ik maakte maar weer eens een veilige keuze.. Eenmaal met ons buikje weer vol zijn we weer de straat opgegaan en hebben we nog wat leuks gescoord. Onderweg vroeg een nederlander nog of we hem feedback wilde geven op zijn ijs (hij was net een ijszaakje begonnen) en natuurlijk vonden wij dit geen probleem.
Toen we de hele straat hadden gezien zijn we naar het strandtent gegaan waar we konden chillen in zitzakken. Na een drankje vonden we het wel weer best en zijn we naar onze kamer gegaan.

We wisten niet zo goed of we nog een dagje langer wilden blijven of voor koh phangan nog naar koh samui wilden. Na lang getwijfel hebben we besloten om de boot om 3u te nemen zodat we nog even konden blijven maar niet een nacht bij hoefden te boeken. Smorgens zijn we er vroeg uitgegaan, snel ontbeten en zijn we gaan paddelen (weet niet hoe het precies heet). We hebben een soort kano gehuurd en daar moest je dan op gaan staan en dan paddelen met een paddel. Na allebei een keer geprobeerd te hebben bleek dat we zulke talentjes waren, dat we zittend de zee op zijn gegaan. We wilden het later toch allebei nog een keer proberen om te zorgen dat we het niet verleren en toen was de tijd alweer om.

Nadat we waren uitgecheckt is anna door de straatjes gaan wandelen en nog even op het strand gaan liggen. Ik had die dag ervoor van 2 nederlanders gehoord dat een eiland daar heen mooi was om te zien dus ik besloot daar heen te gaan in de tijd die we nog over hadden.
De taxiboot vertrok van de pier, en met mijn packpack en al (moest ik meenemen want de andere boot vertrok ook van de pier), ging ik naar dat eiland toe. Het was best mooi en ik dacht dat je alleen om dat eiland heen kon lopen. Uiteindelijk bleek dus dat je er ook op kon om het uitzicht te zien. Dus ik begon heel stoer aan die trap van 100 treden, met een tas van ruim 10 kilo, zonder water en 1 flesje water van die ochtend in mn buik. Nja dat ging dus niet goed.. Onderweg heb ik een paar x moeten stoppen, en eenmaal bijna boven bleek dus dat je ook nog een klein stukje moest klimmen op rotsen. Ik wilde niet voorjanlul maar boven zijn geklommen dus ik wilde het afmaken. Eenmaal op die rotsen voelde ik mij echt niet lekker en dacht ik dat ik ging flauwvallen. Ik heb aan 2 mensen hun water gevraagd en zij vonden het niet erg om het te geven. Na een foto ben ik snel van de rotsen afgegaan.
Met die tas in mijn handen, en toevallig diezelfde 2 mensen achter me, ben ik weer naar beneden gelopen. Ze boden mij al aan mijn tas te tillen maar dag wilde ik niet. Toen ik een stukje van die trap viel, pakten ze die tas uit mn hadden en liep ik met ze mee verder naar benenden. Die man heeft bijna tot de bar mijn tas gedragen en ik heb ze 100x een drankje aan geboden maar ze wilden het niet hebben. Heb ze dan maar super bedankt en neb zelf 3 drankjes in 10 min weggedronken.
Ik heb er een dikke en open enkel aan over gehouden maar dit doe ik nooit meer...!

Om 2u kwam de taxiboot mij halen en om 14.20 was ik weer op de pier. Anna zou er ook om 14.30 uur zijn. Ik had de tickets en checkte ons in en bleef bij de plek waar de boot zou komen wachten. Om 14.45 was anna er nog niet en ik begon mij zorgen te maken. Toch maar mn mobiel uit mn backpack gepakt, en toen bleek dat anna mij ook zocht. Anna stond bij een andere boot, die op dat moment vertrok naar koh samui dus die snapte niet waar ik bleef. Ik snapte er niks van, want elk mannetje daar had mij naar die plek gestuurd waar ik toen stond, dus ik dacht echt dat ik goed stond. Ik snel naar anna toe, bleek dus ook dat dat niet onze boot was. Na allebei 5 min boos te zijn geweest, hebben we het laten gaan want het was gewoon een misverstand. Dat met die tickets doen we dus ook nooit meer..

Om 5u kwamen we aan op koh samui en zijn we naar ons hotel gegaan. We werden heel vriendelijk verwelkomt. Alleen had ik aangegeven dat er 1 persoon kwam ipv 2 bij het reserveren dus moesten 300 bath bijlappen (ipv 800 zei die, omdat het een foutje was). Gelukkig slapen we hier voor een prikkie dus was het niet erg.
Na een lekkere douche zijn we een restaurantje op gaan zoeken. Na het eten zijn we door de straatjes gaan lopen en beland bij bokswedstrijden. Van 9 tot 12 savonds werden er 7 duels in de ring gehouden. We hadden allebei nog nooit zoiets meegemaakt en wilden het wel een x zien. Ik weet nou niet of ik het leuk moet vinden, want die gasten deelden echt harde klappen uit..

Vlak voor het einde zijn we weggegaan en nog even door de straatjes gaan lopen. Hier heb je weer genoeg discotheekjes enz (net als op patong) en ook weer genoeg ladyboys. (Mannn, die lijken veel op vrouwen zeg!!) We bebben heerlijk geslapen in ons nieuwe kindsize kamer en gaan straks ontbijten en weer naar het strand.
We denken aan jullie, daaaagg!

  • 14 November 2013 - 16:28

    Maarten:

    Dag Lieselotte,

    Geweldig verhaal weer, en och als het een keertje een beetje tegen zit, daar kom je wel weer overheen.
    Ik zou de wond wel goed verzorgen, in verband met ontstekingen, daar moet je wel voor oppassen oké.
    Heel veel plezier, geniet van het avontuur.
    Dikke kus Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Thailand

Super!

Recente Reisverslagen:

25 November 2013

Pai

24 November 2013

chiang mai; Dag 4&5

21 November 2013

Chiang mai; Dag 2&3

20 November 2013

Chiang mai; Dag 1

19 November 2013

Koh phangan
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 18962

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: