Koh phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Koh phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Koh phangan

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

16 November 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

In mn vorige verhaal schreef ik nog dat het vrijdag niet zo boeiende dag zou worden. Dat kan natuurlijk helemaal niet hier..

We waren best vroeg wakker, en wij als 2 grote expeditierobinsonfans, konden onze nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en zijn lekker in bed de laatste afleveringen terug gaan kijken. Om half 10 zijn we gaan ontbijten, om vervolgens ons tas in te pakken en nog even naar het strand te gaan. De zee was opeens een stuk mooier dan de dagen ervoor, dus we hebben nog even in de zee gelegen. Toen raakte Anna nog aan de praat met een poolse man en heb ik even indruk kunnen maken met mijn poolse woordenkennis.

Om half 1 werden we opgehaald, en waren binnen een paar minuten bij de pier. Na ingecheckt te zijn en even gewacht te hebben mochten we al de boot op. Na een half uur kwamen we op koh phangan aan. Op de boot hebben we nog gekletst met een man uit den haag/amsterdam en 2 australiese jongens (nick en aron).
Eenmaal aangekomen was het even zoeken naar een taxi, maar we waren alsnog vrij snel bij ons hostel. We slapen in een houten bungalowtje, met uitzicht over zee. Het is echt niet luxe, maar het heeft ook wel wat. Je kan alleen geen kleine dingen laten vallen, want dat valt door de vloer heen (niet aaneengesloten planken). En iksnap daarom ook de klamboe boven ons bed.
We wilden even een duik nemen, maar het strand heeft nogal veel steentjes hier, stelt verder ook niet zoveel voor, heeft ook amper bedden en sowieso was er verder ook geen mens te vinden. Ik vond het wel weer ff best en ben even gaan slapen & anna had honger dus die is iets gaan eten en drinken op het strand.

Na een uurtje vond ik het slapen ook wel weer best en wilde ik weten of het goed ging met Anna. Gedoucht en wel ging ik naar het strand en daar lag Anna te praten met 2 nederlanders uit amsterdam (jorran & suus). Anna wilden toen gaan douchen en ik ben nog even blijven kletsen. Om 19u wilden we wel eens eten, dus wilden we even naar het centrum. We slapen een beetje afgelegen, dus een taxi regelen was nog best een gedoe. Uiteindelijk wilde een vrouw ons allebei wel meenemen op haar scooter. Dus wij met zn 3en op 1 scooter, gelukkig duurde het niet heel lang voordat we er waren. Even simpel gegeten bij een simpel restaurantje, maar toen waren we nog steeds niet bij de gezelligheid. Na een heel gedoe om een taxi te krijgen, waren we eindelijk onderweg naar gezelligheid. Het was nog een best een stuk rijden, ook over grote heuvels heen..

Daar aangekomen hebben we door straatjes met winkeltjes gewandeld, en uiteindelijk zijn we op het strand beland (fullmoonpartystrand). Daar was het echt super gezellig! We hebben 3 nederlanders ontmoet (rob, jeroen & ..), 1 engelse jongen, 2 argentijnse jongens en 3 amerikaanse jongens. Er waren nog van die vuurshows en we hebben de grootste lol gehad toen we dansden in de regen. Mennnn, wat heeft het geplenst gister, echt niet normaal! Zijknat zijn we naar huis gegaan, wat ook nog een gedoe was maar we zaten met een paar grappige engelse mensen in de taxi wat een hoop goed maakte.
Gelukkig stond ons houten huisje er nog en konden we slapen. Alleen is hier een soort van dier of machine wat hier heel de nacht herrie maakt, dus was geen top nacht.

Om 7u werd Anna opgehaald want ze ging duiken. Ik dacht heeerlijk een dagje in de zon te gaan liggen bij het zwembad (kwamen er vannacht achter dat wij die ook gewoon hebben). Maar de regen van gisteravond is nog niet eens de helft van vandaag. Dus ik lig al de hele ochtend in een houten ruimte van 4 bij 3 meter te chillen en te hopen dat de zon nog door breekt, maar als ik de weersvoorspelling voor de komende dagen moet geloven ken ik dat wel op mn buik schrijven.
Verder is hier ook geen bal te doen op het eiland, maar gelukkig gaan we vanaaf naar de jungleparty.

Ik wilde eerst nog mn excuus aanbieden omdat ik zeurde over het warme weer hier terwijl bij jullie een horrorwinter is voorspelt haha! Maar geloof me, hier wil je nu ook niet zijn haha!

Nou toedels!

  • 17 November 2013 - 12:42

    Maarten:

    Lieve lot, weer een geweldig verhaal. Ik heb met je wagentje gereden, even warm gereden, banden gepompt, even nagelopen. Hij rijd prima en hij staat op een prima plekkie. Daar blijft hij ook schoon. Voor de rest is hier heerlijk herfstweer. Valto 1 gewonnen van de dijkvogels het was heel leuk om naar niels te kijken. Ik ben ook fan van robinson, ja ja ik kijk elke donderdagavond. Voor de rest gewoon werk hier en prutsen. Mees gaat goed hij wordt ouder dat merk je wel. Dikke pa.

  • 17 November 2013 - 12:47

    Maarten:

    Nabrander: ik heb MEEgereden en goed op je moeder gelet ;-)

  • 18 November 2013 - 00:26

    Niels:

    Yooo lotje, wat een verhalen allemaal zeg! Erg leuk om te lezen, die fullmoon parties schijnen altijd wel leuke feestjes te zijn, jammer dat je dan precies regen hebt! En ben ook wel benieuwd wat die wodka redbull is, daar heb ik wel aparte verhalen over gehoord! Maar oftewel je leeft daar een beetje op het strand en bekijkt daar een beetje winkeltjes enzo en verder is het gewoon chillen.. Mag niet klagen dan zus.. Wat je zegt, het wordt hiersteeds kouder en daar word ik niet vrolijk van! Niet echt strandweer laat maar zeggen.. Nou ik ben nieuwsgierig naar je volgende verhaal. Veel plezier daar:)

    PS. Ik heb sinds zaterdag een parkietje, Tequila heet hij of zij, maar je mag ook wel Tiki zeggen ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Thailand

Super!

Recente Reisverslagen:

25 November 2013

Pai

24 November 2013

chiang mai; Dag 4&5

21 November 2013

Chiang mai; Dag 2&3

20 November 2013

Chiang mai; Dag 1

19 November 2013

Koh phangan
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 18919

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: