Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Ko Samui

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

14 November 2013 | Thailand, Ko Samui

Heee luitjes,

Woensdagochtend lagen we al vroeg op het strand. We waren er binnen 1 minuut, maar helaas is dit strand niet zo mooi als de vorige stranden waar we al zijn geweest. Het was ook weer belachelijk heet en we gingen dus niet zo graag het water in. Ik vond dit eiland leuker dan Koh Tao, omdat ik dat wat te rustig vond maar Anna moest juist hier ff wennen. We waren de warmte al snel zat en wilden met ons hoofd uit de zon maar met de rest van ons lijf in de zon. Ik ging wel even op zoek naar een plekje zei ik, maar toen kwam ik tijdens het lopen op het strand vier Nederlanders tegen uit Haarlem (Ricardo, Robin, Roy en Anja). En toen ik met hun stond te kletsen kwamen er nog twee Nederlandse meisjes even bij staan. Het waren hele leuke mensen dus ik liep terug naar Anna en samen hebben we onze spullen gepakt en zijn bij hun gaan liggen.

Die hele dag hebben we met zn allen gezond, gebeachballt, touwgesprongen, gekanovaard, etc. Echt genoten! Het zijn echt super aardige & relaxte mensen! Om een uurtje of vijf zijn Anna en ik gaan douchen en gaan eten aan het strand met Roy en Anja. Ricardo, Robin en nog twee Engelse mensen zijn in het centrum wat gaan eten.
Misschien leuk om te weten is dat Ricardo, Robin en Roy broers zijn, waarvan Rbin en Roy tweeling en Anja is de vriendin van Roy. En als je wel eens het programma de gouden kooi of echtemeisjesindejungle heb gezien dan weet je ook wie Ricardo is ;).

Na het eten hebben we nog lekker gekletst op van die zitzakken en zijn Anna en ik om 12u naar bed gegaan. Wat misschien ook wel leuk is om te weten dat ik had vertelt dat ik niet een goede eter ben, en dus met avondeten vond Roy dat ik van zijn eten moest proeven. Hij had echt Thais eten; fried rice with chicken & weet je, ik vond het nog lekker ook. Dus de volgende keer ...
ook leuk is om te weten is dat een van de medewerkers van die strandttent daar helemaal gek is op Anna. Klein jochie van 20jaar stond soms alleen maar naar haar te staren voor haar neus. We hebben ons de blubbers gelachen. Hij vond ons geweldig & wij hem!

Vanmorgen gingen Anna en ik een tour doen op het eiland en hebben acht verschillende dingen gezien, zoals de big budha, monkeyshow, waterval, mummie, enz.. het was vandaag ook weer zo belachelijk warm, en ik was zo bijdehand geweest om mn huid dicht te smeren met vaseline (was echt heel droog) dus ik had het weer lekker heet vandaag.
Ook zijn we naar de grandfather en grandmother rock geweest, ik ga hier niets over zeggen, de foto's zeggen genoeg. En we zijn ook naar een markt geweest maar binnen drie meter was ik al drie keer gaan kokhalsen van de lucht en het stelde geen reet voor dus daar zijn we niet echt lang gebleven..
Die monkeyshow, als je het al een show kon noemen, was heel erg zielig. Kleine aapjes die vast zaten met een ketting om hun nek, en als ze niet deden wat ze moesten doen kregen ze een ruk aan die ketting. Ben uit principe niet op de foto met ze gegaan.. Echt te zielig!

Om 15.30uur waren we terug, ik ben mij op gaan frissen en anna is gelijk naar het strand gegaan. Ik ben na het douchen daar ook heen gegaan, maar het was een bewolkte dag vandaag en sowieso is het hier om 18uur donker dus we waren snel terug. Bovendien hadden we allebei mega honger, wat logisch is als je om 08.30uur ontbijt en niet luncht, dus we zijn snel gaan douchen en gaan eten. Eindelijk aten we weer eens een keer op de hollandse tijd, om 18u en kozen allebei lekker voor een pizza.

We moesten nog een ticket hebben van het eiland van de fullmoonparty naar chiang mai, maar op internet waren ze ruim 200 euro. Vonden we veeeel te duur, dus we gingen op zoek naar een andere mogelijkheid. Dat was heel lastig want we willen na de fullmoonparty, maar dan wil de rest ook weg daar dus alles was mega duur of vol. Na veel gedoe en moeite hebben we toch een hele reis van 1 dag kunnen regelen voor 140 euro. Helemaal blij zijn we een cocktail gaan drinken in het centrum en daarna naar onze Hollandse vrienden op het strand gegaan. Daar hebben tot een uurtje of half 12 gezeten en daarna zijn we naar bed gegaan.

We hebben vandaag ook het een en ander geleerd om de Thaise cultuur. We zijn aan het oefenen met hallo, dag en dankjewel zeggen. En ze vertelden dat je hier niet naar school hoeft, alleen als je wil. Ze leren hier engels spreken tijdens het werken. Een jongetje van zes jaar oud was om 23u nog op het strand en speelde op zn 2de al met vuur.. Hier gaat een wereld voor je open..

Nouu dit was het weer, ik ga nu slapen. Morgen worden we om 12.30uur opgehaald om naar Koh Phangan te gaan met de boot, dus morgen wordt niet een hele boeiende dag maar zijn we wel eindelijk op de fullmoonpartyeiland!

Ajuuuu!

  • 15 November 2013 - 10:30

    Maarten:

    Wat een avonturen zeg, blijf schrijven, ik geniet er geweldig van, blijf avonturen en zorg goed voorjezelf, inderdaad probeer eens lekker te genieten van het eten, dat hoort er ook bij, met kleine stapjes kom je er uiteindelijk ook, dikke kus Pa.

  • 15 November 2013 - 18:43

    Opa En Oma:

    Lieve lotje,opa en lk vinden je verslagen leuk, maar soms ook een beetje heftig,doe a.u.b.voorzichtig.we zijn benieuwd naar je volle maanfeest.leuk dat je zoveel andere jongelui ontmoet,hier alles goed.tot horens,knuffel opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Thailand

Super!

Recente Reisverslagen:

25 November 2013

Pai

24 November 2013

chiang mai; Dag 4&5

21 November 2013

Chiang mai; Dag 2&3

20 November 2013

Chiang mai; Dag 1

19 November 2013

Koh phangan
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 18955

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: