Dag thailand, halllooo Laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Dag thailand, halllooo Laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Dag thailand, halllooo Laos!

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

27 November 2013 | Laos, Luang Prabang

Na een niet zo goede nacht maandagnacht zijn we onze tas in gaan pakken. Op het moment dat we klaar waren en wilden uitchecken, wilde Anna nog even een foto maken van ons huisdier die we sinds de avond ervoor hadden. Het gaat hier om een kever, echt zo facking mega groot! Ik wilde er niets van weten en bleef binnen, op het moment dat Anna net een foto heeft genomen en de deur nog open laat komt er toch een wesp binnen, zo groot! Ik ben in mijn leven nog nooit zo snel op en over een bed heen gevlogen als toen. Anna vluchtte de badkamer in en en vluchtte naar buiten.
De eigenaresse hoorde ons gillen en ging kijken wat er loos was. Toen ze zag dat het om de wedp ging haalde ze haar schouders op en trok een gek gezicht. Toen Anna zei dat er ook een kever was, keek ze ons aan of dat we gek waren, pakte het beest op en gooide het weg.

Nog helemaal in schok checkten we uit en zijn we gaan ontbijten. Daarna zijn we weer bij het zwembad gaan liggen, alleen was het water groen ipv blauw dus dat nodigde niet echt uit om er in te gaan liggen.
Om 2u moest Anna bij de organisatie zijn, dus kwart voor 2 namen we afscheid. Ik vond het wel moeilijk, en de uren daarna waren wel gek.
Ik bleef nog even bij het zwembad liggen en nadat mn eerste boek uit was ging ik nog even terug naar het hostel om in de hangmat te liggen. Toen ik helemaal gek werd van de jeuk zag ik weer de kever liggen van vanmorgen. Ik vloog die hangmat uit en ben op de schommel gaan zitten.

Toen ik net gesetteld was kwam toevallig een jongen langs gelopen die dezelfde dag de olifantentrip had gedaan. Ik raakte met hem aan de praat en met nog andere mensen uit ierland die er ook verbleven.
Na een uurtje gekletst te hebben, ben ik gaan eten en iets gaan halen voor in de bus.

Om half 7 vertrok de bus en er zaten nog 4 andere nederlanders in. Vita hadden we al eerder bij het zwembad ontmoeten nog drie gasten, thijs, yoeri en ronald, allemaal uit een andere stad. Even gekletst en toen werd het toch rustig in de bus want het was al laat. We zouden om 24.00 uur aankomen bij onze overnachting, alleen werd dat 2u. Ik had gehoopt dat we niet die kriskrosweg terugmoesten, maar ook dat was helaas hetgeval.
Eindelijk aangekomen, moest ik bijna bij Vita op de kamer maar we hadden allebei behoefte aan een eigen kamer en dat kon gelukkig ook geregeld worden. Om half 8 stond het ontbijt al klaar, dus na een korte nacht en een koude douche zat ik weer klaar. Ik heb alleen nog nooit zo'n vieze ei gegeten, dus het was geen succes.

Na lang wachten mochten we de suto in en binnen vijf minuten waren we bij de boot. Na lang wachten op de controlen mochten we in de ferry. Tijdens het wachten heb ik kathy nog ontmoet, meisje uit diemen. De ferry bracht ons in twee minuten naar de overkant en officieel was dat al Laos, echt bizar.
Maar we waren er nog niet, want toen moesten de visums nog geregeld worden. Eerst moesten papieren worden ingevuld, toen moest je die met je paspoort afgeven en ergens anders moest je betalen en kreeg je je paspoort terug. Heel gedoe dus en lang moeten wachten.
Ik had na lang twijfelen toch gekozen voor de speedboot ipv slowboot omdat ik geen zin had om nog een dag langer op een boot te zitten.

Ik moest dus ergens anders heen en daar even wachten. Uiteindelijk werd ik in mn eentje weggebracht naar de speedboot. Daar hoorde ik van twee andere mensen dat ze hadden begrepen dat we nog ruim een uur moesten wachten om te kijken of er nog andere mensen zouden komen, anders moesten we een ticket kopen voor de slowboot. Ik werd gek toen ik dat hoorde, want de speedboot was al duurder en ik had mn overnachting al geboekt.

Uiteindelijk viel het mee en mochten we na een halfuur de boot eindelijk op. Het regende en de boot was niet overdekt dus de eerste minuten waren killing. Ik kwam er op mn boot achter dat ik mn vest ergens ben verloren, spaug ik goed van want het was mn enige vesten een fijne.
De regen stopte gelukkig al snel, maar de boot ging regelmatig aan de kanten wij snapten niet waarom. Ook zaten we met twee lokale mensen op de boot, en ik vond hun echt vies..
We zijn vier keer geswitcht van boot en mn reet deed zeer joh! Maar het uitzicht is wel mooi. Gelukkig kwamen we wel rond 5u aan, ik ben toen heel gauw een taxi ingerend en werd naar mn backpackers hostel (jaja!) Gebracht dacht ik. Die vent dropte mij ergens anders dus ik moest nog een taxi pakken. Die wilde mij ergens anders droppen, wat ook verkeerd was maar uiteindelijk ben ik toch bij het goede hostel afgezet.

In mn kamer bleek ik met zeven andere meisjes te slapen, waarvan 1 nederlander sowieso. Renate vertelde het eenen ander en nodigde me uit lm mee te eten. Na een heerlijke snelle douche ben ik snel om gaan kleden en mee gegaan. Je krijgt wel klitten van die zeewind zeg, niet normaal!
We zijn gaan eten op de foodmarkt, super leuk en goedkoop. Ik hield het bij kroepoek en rijst. Daarna zijn we over de nachtmarkt gaan lopen, super groot en leuk hier. Ik heb gelijk een paar dingen gescoord.
Daarna ben ik gaan pinnen en info gaan vragen over wat ik hier allemaal kan doen. Terug bij bij het hostel bleek het helemaal niet zover weg te zijn van waar die eerste taxi mij gedropt had. De meiden zaten nog een spelletje te spelen, ik heb even meegedaan en ben even gaan internetten.

Het is nu wel anders, maar wel leuk. Iedereen is heel aardig en makkelijk dus gaat helemaal goedkomen hier. Morgen ga ik denk fietsen en naar een waterval.

Tot laterrr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Laos

Super!

Recente Reisverslagen:

07 December 2013

Dag Laos, hallo Cambodja!

05 December 2013

Don det

04 December 2013

Vientiane

01 December 2013

vang vieng

29 November 2013

Luang prabang
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 18900

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: