Luang prabang - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Luang prabang - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Luang prabang

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

29 November 2013 | Laos, Vangviang

Hallowaa!

Na mijn eerste blog over mijn eerste dag in Laos ben ik gaan slapen. Er waren trouwens nog maar drie andere bedden gevuld van de kamer; een nederlander (renate), een duitser en nog een franse. Met de nederlanders, duitser en nog twee andere nederlanders was ik weggeweest die avond.
Het was wel een hard bed, maar had wel een goede nacht gehad. Renate vertrok die ochtend naar vang vien, dus die was vroeg weg. We kregen gratis ontbijt bij het hostel, en was nog lekker ook. Na een lekkere douche, ben ik omgaan kleden en heb ik een fiets gehuurd om de stad te gaan verkennen.

Toen ik twintig minuten lekker aan het fietsen was, werd er opeens keihard van achter aan mijn tas gerukt. Een scooter met twee mannen wilden mijn tas stelen. Gelukkig gaf mijn tas niet mee dus reden ze door met lege handen. Ik moest gillen en ben van schrik aan de kant gaan staan. Helemaal van slag heb ik mijn ouders gebeld en ben ik snel terug gegaan naar het hostel. Daar schoten heel veel mensen mij te hulp en zeiden ze dat ze dat nog nooit eerder hadden gehoord, en dat zoiets meer in Thailand voorkomt terwijl ik mij daar geen moment onveilig heb gevoeld en hier op de eerste echte dag gelijk al bijna beroofd ben. Het waren waarschijnlijk mannen ver hier vandaan, die daarvoor naar luang prabang komen.
Ik heb geluk gehad dat het niet is gelukt, dat ik alles nog heb en het was een wijze les. Kom iig nog niet naar huis hoor ;)

Toen ik was bijgekomen ben ik weer opnieuw gaan fietsen. Om 13u zou ik worden opgehaald om naar een waterval te gaan. Na een gedoe om geld, ben ik er toch gekomen en zou ik na een uur weg worden gebracht door een andere taxi. De watervallen waren mooi, het water was erg blauw maar erg koud.

Na een uur gingen we weer terug, ik moest namelijk op tijd terug zijn omdat we gingen yoga'en. Even omgekleed, een miljoen gepind (dat geld is bizar hier) en gelopen naar de yogaplek. Daar bleek dus dat het niet overdekt was en het zou gaan regenen. Op het moment dat we besloten hadden om toch door te gaan en klaar zaten begon het te regenen dus het werd gecanceld. Na een drankje begaf ik het van de honger, dus ben door de regen naar de foodmarket gelopen. Na natuurlijk nog een keer te zijn verdwaald zat ik even later weer een bordje met rijst te eten.

Het weer was nog steeds bagger, dus ben op de computer in het hostel m'n foto's gaan uitzoeken. Ondertussen ging het personeel van het hostel kerstversieringen ophangen en een boom optuigen, zo schattig!
Toen die fotos mijn neus uitkwamen, ben ik mijn tas alvast in gaan pakken. Het was daarna al best laat dus ben in bed gaan liggen en daar niet meer uitgekomen. In Renate dr bed lag trouwens alweer een nieuw meisje.

Na een beetje onrustige nacht gingen we allemaal om half 6 ons bed uit. We konden namelijk naar 'monks' kijken. Ik dacht dat iedereen apen bedoelde dus ik ging wel mee.
Bleek dus dat het om monniken ging, die bedelden voor eten en mensen konden dus wat geven. Dat ik daarvoor mijn bed uit ben gegaan... Ben gauw nog een uur terug gegaan, ben gaan douchen en gaan ontbijten. Om kwart voor 9 werd ik opgehaald met de tuktuk en met twee andere gasten (jorrit, nederlander & jaq? Uit kaapstad!) naar een ander busje gebracht. Uiteindelijk gingen we met een bus vol (ook nog met twee zweedse meiden) naar Vang vien. Het uitzicht was echt supermooi! Zoveel groen joh! En ook allemaal houten huisjes langs de weg of van bakstenen maar zonder cement. Bij onze eerste stop stond een man die denk 2x zo oud was maar 2x zo klein. We hebben elkaar met verbazing bekeken haha!
De rit ging vrij snel, eindelijk een meer niet zo achterlijk veel stops. Hier rijden ze trouwens weer rechts, ik was net gewend aan links rijden haha!
Ben gedropt bij mn hostel, waar nu nog1 ander meisje slaapt en er zijn nog drie bedden leeg, dus ben benieuwd!

Ga nu even chillen, dsn wat eten en kijken wat ik morgen ga doen! :)

De mazzel!

  • 29 November 2013 - 11:51

    Esther:

    Ik vind jou echt een held met al die vreemde mensen, vreemd eten, vreemde boeven, vreemd land! Wel echt gaaf om te horen dat je zoveel mooie dingen ziet. Ik ben benieuwd naar de foto´s en jaloersssssss. Genieten maar, hier heeft het inmiddels al een keer gevroren en ziet de lucht veelal grijs. Het enige dat je mist is de december lekkernijen in de winkel, maar misschien moet je daar ook maar blij om zijn dat je die niet kan opeten :P. Pluk de dag chickie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Laos

Super!

Recente Reisverslagen:

07 December 2013

Dag Laos, hallo Cambodja!

05 December 2013

Don det

04 December 2013

Vientiane

01 December 2013

vang vieng

29 November 2013

Luang prabang
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 18941

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: