Dag Laos, hallo Cambodja! - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu Dag Laos, hallo Cambodja! - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

Dag Laos, hallo Cambodja!

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

07 December 2013 | Laos, Don Det Tok

Het is alweer 7 december, times flies! Ik hoop dat jullie je allemaal goed gedragen hebben dit afgelopen jaar & allemaal goed verwend zijn door die lieve man!

Nadat wij heb ook even gevierd hadden, zijn we gaan chillen en slapen. Ik sliep in mijn eentje in een tweepersoonsbed in een bungalow. Was echt pikkedonker en ook wel koud snachts. De volgende ochtend vond de haan dat ik wel genoeg had geslapen en begon dat beest om 6u toch een partij herrie te maken. Ik ben er maar uitgegaan om half 8, terwijl we (8 nederlanders en 1 amerikaan) 10/11uur hadden afgesproken. Het gaf mij iig genoeg tijd om even te internetten en te informeren naar de reismogelijkheden naar Cambodja. Tussen 10 en 11uur kwam iedereen binnendruppelen bij de plek waar we hadden afgesproken. Niks doen is hier niet moeilijk dus we kwamen om half 1 pas in actie. We zijn fietsen gaan huren en wilden naar het strand.

Uiteraard reden we natuurlijk verkeerd en kwamen op een plek uit waar je dolfijnen zou moeten kunnen zien. Ik heb mijn ogen uitgekeken, maar niet eens een vin gezien. Daar gingen we alweer eten, wat ongeveer twee uur lang duurde en alles ging mis. Daarna zijn we weer op de fiets gestapt en naar het strand gereden. Tegen de tijd dat we daar aankwamen scheen de zon helaas niet zo hard meer. We hebben nog een uurtje op het zand gezeten en toen moesten we terug gaan fietsen. Onderweg zijn we nog even gestopt om naar de zonsondergang te kijken.

We zijn gelijk maar doorgegaan om te eten en belandde bij een indisch restaurant. Zelfs ik vond het daar best lekker. Daarna zijn de meiden een koude douche gaan nemen en hadden we afgesproken bij de happy bar. De gasten waren beland bij de reggabar dus daar zijn de meiden ook later bij gekomen. Na een leuke avond, ging de muziek om 23.10 uur uit omdat alles om 23.30 uur sluit daar. Ik ben om 23.15 uur met manon naar huis gegaan. Onderweg kwamen we nog een local tegen die op de grond lag, omdat die zoo dronken was. Toen die bijna overreden werd door een fietser, omdat het daar zo donker is doordat er geen verlichting is, hebben ze hem toch maar verplaatst.

De haan dacht deze ochtend dat die niet hard genoeg herrie maakte en ik het niet goed kon horen, dus ik geloof dat die op 2 meter van mijn bungalow was gaan staan.. Om half 6 lag ik klaar wakker, en ben er niet veel later uitgegaan. Na een ontbijt moesten we verzamelen bij de boten.
Natuurlijk zat mijn grote vriendin van vang vieng precies naast mij. Ik was die spanning zat, dus heb gezegd dat we opnieuw moesten beginnen, wat ze accepteerde en ze bood ook nog dr excuses aan. Nu is dit ook weer de wereld uit :)

Na de korte tocht in de boot, moesten we een visum aanvragen. Daar moest je natuurlijk voor betalen, en ik had niet genoeg KIP meer, en natuurlijk de enige twee pinautomaten daar waren out of order. Gelukkig wilde een nederlands meisje het wel voor mij voorschieten.
Na daar vet lang gewacht te hebben, mochten we eindelijk de bus in. Na 20 minuten gereden te hebben, moesten we de bus weer uit want we waren toen bij de grens en de visums waren nog niet geregeld.
De man zei dat we 40 minuten/1uur moesten wachten. Dat werd 2enhalfuur. Goed chagerijnig ging ik de bus in, en hoopte dat ik net als in de vorige bus twee stoelen voor mijzelf zou hebben. Ik wist dat de kans klein was, want er waren nu erg veel mensen die de bus in moesten. En daatentegen kwam er precies een huuggeee man naast me zitten, waardoor ik helemaal tegen het raam zat en met mn enkels in mn nek. Ook had hij het goed heet geloof ik. Gelukkig stopte deze bus niet zo achterlijk veel, op enkele keren na voor een paar locals, en reden we goed door. Bij de eerste stop gingen er zoveel mensen uit dat ik wel lekker twee stoelen voor mijzelf had. Ipv 7u kwamen we natuurlijk pas om 11uur aan. Nadat we allemaal een tuktuk hadden werden we allemaal naar hetzelfde hostel gebracht.Ik slaap met de vier meiden waarbik ook mee in de boot zat en nog 2 gasten. Door de tuktuk zijn we wel al 3x gewaarschuwd dat we op onze spullen moeten letten, dus ben benieuwd!

Aankomst in Cambodja betekend dat mijn reis in Laos is afgelopen. Ik vind het leuk dat ik dit land heb kunnen zien, met haar natuur (zoveel hier, daar zou je heel nederland nog mee kunnen vullen), de mensen die hier nog zo basic leven, werken waar ze wonen/wonen waar ze werken en om te zien hoeveel de mensen hier relaxen/chillen/slapen/niks doen heel de dag door. Maar ik ben toch wel erg benieuwd naar Cambodja!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Don Det Tok

Laos

Super!

Recente Reisverslagen:

07 December 2013

Dag Laos, hallo Cambodja!

05 December 2013

Don det

04 December 2013

Vientiane

01 December 2013

vang vieng

29 November 2013

Luang prabang
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 18933

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: