vang vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu vang vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Lieselotte Koole - WaarBenJij.nu

vang vieng

Blijf op de hoogte en volg Lieselotte

01 December 2013 | Laos, Vientiane

Hoooiii!

Na vrijdag even gechilld te hebben in mn kamer, ben ik mij om gaan kleden en de straat opgegaan. Onderweg kwam ik Jorrit nog tegen, die had net gegeten en ging naar zn kamer. Ik kwam uiteindelijk terecht bij een restaurantje waar je friends kon kijken. Dat vond ik superdik & heb daar wel een paar uur gezeten. Achter mij zaten twee engelse die in een ander busje hadden gezeten richting vang vieng maar heb gezien tijdens een stop.
Na een paar uur friends gekeken te hebben ben ik een rondje gaan lopen over de straat. Kwam nog een gast tegen die in hetzelfde hostel in luang prabang had geslapen, maar die ging even internetten.

Ik was wel moe dus ik ben naar bed gegaan. Ik had nog steeds mn kamergenootje niet gezien en had maar een lampje voor dr aangelaten. Na 2uur slapen was ik dat lampje zat en had ik het uitgedaan. Nog geen kwartier later kwam ze binnen met een jongen en zijn ze liggen op een 2persoonsbed die nog vrij was. Na wat gezoen (ik was nog wakker dus kreeg alles mee) gingen ze wat verder. Ik ga geen details hierover hier neerzetten, maar het maakte me misselijk en op een gegeven moment heb ik wel gezegd; wtf what are you doing? Hij was 5 minuten later weg en zij is in dr eigen bed gaan liggen.

Volgende ochtend heeft ze niks tegen me gezegd en ik ook niet tegen haar. Ik ben gaan douchen, ontbijten en heb gevraagd of ik naar een andere kamer mocht. Dan kon en heb gelijk mijn tas verplaatst.

Ik wilde naar de blue lagoon en tuben, maar dat waren twee aparte ritjes.
Omdat er geen andere mensen waren die ook wilden, moest ik meer betalen voor de tuktuk. De mazzel dacht ik, en ik ben uiteindelijk een scooter gaan huren. Het rijden was nu niet zo leuk als in pai, want het was een semi-automatische scooter. Nadat ik zelf even geoefend had, had ik het wel een beetje onder de knie en ging ik naar de blue lagoon. De wegen zijn hier dramatisch, dus ik zat constant te hopen dat die scooter niet verrot ging.
Nadat ik eindelijk bij de blue lagoon was, bleek het een klein blauw riviertje te zijn. Vond er geen bal aan dus ben naar de grotten daar gegaan. Dat was facking eng en het klimmen door de grotten tijdens trainingsweekend vond ik genoeg dus ik besloot niet er in te gaan. Ik had ook geen licht bij me, een paar engelse wel maar die durfden het ook niet aan.

Toen wilde ik terug, maar ik moest door een klein riviertje. Ik drukte weer eens op het gas ipv op de rem, dus reed zo de kant in. Ik zat daardoor vast, maar dankzij de hulp van een chinees en een engelse man kwam ik weer los. Ik ben toen op zoek gegaan naar het tuben. Na een pokke end gereden te hebben had ik het gevoel dat ik uit vang vieng was en was ik het zat. Ik kon het niet vinden en had mega dorst gekregen. Ook had ik die ochtend last van mn buik gehad en dat gevoel was weer teruggekomen. Ik ben teruggaan rijden, heb water gehaald en ben naar het hostel gegaan. Daar bleek dat ik niet in die ene kamer kon blijven en moest weer naar een andere. Hij heeft honderd keer sorry gezegd, ik vond het niet erg zolang ik niet bij dat ene meisje hoefde. Ik kwam toen terecht op de bovenste verdieping, alweer (zucht) en daar sliep al 1 ander meisje. Zij was er niet dus ik kon even lekker chillen. Ik moest nodig naar de wc en toen snapte ik waar de buikpijn vandaan kwam, meer details is denk niet nodig.

Ik besloot de scooter terug te brengen want ik was klaar met dat ding en ook bang dat ik hem zou slopen. Na een uur of wat geslapen hebben kwam mijn kamergenootje binnen. Ze heet Jade en komt uit Texas. Super aardige meid dus was wel blij. Toen we aan het omkleden waren, kwam de gast van de receptie binnen met het meisje van mijn vorige kamer. Het was de bedoeling dat zij in het enige vrije bed ging slapen. Ik zei dat ik dat niet wilde en dat was volgens hem oke. Maar zij had het lef mij onbeleefd te noemen.. Ik heb me toen wel in moeten houden. Dat zag die gast en is met haar weggegaan.

Nadat Jade en ik klaar waren zijn samen wat gaan eten en wat barretjes op gaan zoeken. Het was overal heel erg rustig, wat wel jammer was. Dus na drie barren, vond ik het wel best want ik had last van mijn buik en wilde naar bed. Zij ging met me mee want er was niet echt een gezellige plek die avond. Bij ons hostel bleek onze sleutel weg te zijn. Onze kamer was nog eel op slot, dus na flink kloppen op de deur van de kamer van de gast van de receptie, was hij ook gaan zoeken naar onze sleutel. Ook hij kon hem niet vinden en en snapte er niks van. Uiteindelijk is onze deur open gemaakt met en mes en konden we gaan slapen.

Na een beetje onrustige nacht zijn we gaan douchen en onze tas in gaan pakken. Jade had namelijk zaterdag ook een ticket voor de bus richting Vientiane gekocht. Na een ontbijtje en wat water gekocht te hebben, hebben we gewacht op de bus. We werden opgehaald door een bus, onbeschrijvelijk.. Geen normale stoelen, gat in de vloer en de deur ging telkens open. We hoopten allemaal dat dit niet DE bus was. Was het gelukkig ook niet en werden gedropt bij een touringcar. In de eerste bus zaten ook nog vier nederlanders, dus dat was wel leuk.
Na een rit van 3/4 uur kwamen we aan in Vientiane. Jade, die vier nederlanders en ik zijn in een taxi gedropt en naar het hostel gebracht waar Jade en ik geboekt hadden. We slapen nu met zn allen op een kamer, super leuk!
Jade en ik zijn even door de stad gaan lopen. Toen we terugkwamen, was mijn grote vriendin er ook en slaapt misschien zelfs in dezelfde kamer maar dat weet ik nog niet.

Het is wel grappig dat veel mensen hier mijn naam niet uit kunnen spreken, dus dan houd ik het maar op lisa. Het is wel grappig om weer met die naam aangesproken te worden haha!

Nou ik gs even douchen enz, doeiii!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Laos

Super!

Recente Reisverslagen:

07 December 2013

Dag Laos, hallo Cambodja!

05 December 2013

Don det

04 December 2013

Vientiane

01 December 2013

vang vieng

29 November 2013

Luang prabang
Lieselotte

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 18939

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 09 Februari 2014

Naar huis

05 Februari 2014 - 08 Februari 2014

Tokyo

01 Februari 2014 - 04 Februari 2014

Hong kong

12 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Indonesie

05 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Maleisie

07 Januari 2014 - 11 Januari 2014

Maleisie

04 Januari 2014 - 06 Januari 2014

Singapore

14 December 2013 - 03 Januari 2014

Vietnam

08 December 2013 - 13 December 2013

Cambodja

27 November 2013 - 07 December 2013

Laos

01 November 2013 - 26 November 2013

Thailand

Landen bezocht: